Hm,siis pitääkö myyjältä itse pyytää kuittia vaiko pitäis antaa muutenkin?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316711062_uu.shtml Kuitintarjoamispakko,mikä?
Kommentit (13)
Tää Suomen suunta ei kyl ole kovin kova...
voihan se itsekin pyytää.. Alkossa ne tyrkyttää kuittia ja paikallisessa citymarketissa, siellä mä otan aina. Alkossa en.
En nyt ainakaan alkais kohkaamaan siitä, jos R-kioskin myyjä ei anna kuittia suklaapatukan tai tupakka-askin ostosta.
Ja tuo juttu kun käsitteli harmaata taloutta, ei sitä, etteikö joskus ole saanut kuittia kun on ostanut lähi-Siwasta paketin leipää.
Minulla on kuitinottokielto. Aikani täytin lompakkoni paperilla mutta enää en jaksa. Kun myyjä kysyy kaupassa otatko kuitin vastaan aina että ei. Muutenkin paperia kuluu luiskan tulostamiseen turhaan.
Ei Suomessa ole mitään kuitinkirjoituspakkoa.
Enkä ymmärrä mihin yksityisihmiset niitä kuitteja tarvii? Itse en ota kuittia kuin suuremmista ostoksista, kuten kodinkoneista tai elektoroniikasta ja senkin ihan vain siksi että se vähän helpottaa tuotteen palautusta jos siinä onkin jotain vikaa. Viallisen tuotteen palautus kyllä onnistuu ilman kuittiakin, myyjä saa penkoa sen omasta kirjanpidostaan jos sellaista tarvii palautustilanteessa.
Ruokakaupasta en huoli kuittia mukaani. Saisivat jättää mokoman roskan kokonaan tulostamatta.
Siitä ruokakaupan roskakuitista ole useamman kerran löytänyt virheen ja saanut hyvityksen väärästä veloituksesta. Samaista kuittia olen tarvinnut kun tuote on kotona paljastunut vialliseksi tai pilaantuneeksi.
Kohta ei saa antaa tippiäkään. Kampaamossa annan aina hyvästä palvelusta 5-10 euroa tippiä. Ylikallissa kampaamossa en ikinä mitään. Mutta kohtuu hintaisessa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 08:22"]
Enkä ymmärrä mihin yksityisihmiset niitä kuitteja tarvii? Itse en ota kuittia kuin suuremmista ostoksista, kuten kodinkoneista tai elektoroniikasta ja senkin ihan vain siksi että se vähän helpottaa tuotteen palautusta jos siinä onkin jotain vikaa. Viallisen tuotteen palautus kyllä onnistuu ilman kuittiakin, myyjä saa penkoa sen omasta kirjanpidostaan jos sellaista tarvii palautustilanteessa.
Ruokakaupasta en huoli kuittia mukaani. Saisivat jättää mokoman roskan kokonaan tulostamatta.
[/quote]
Onko tää provo?
Lidlssä ei mene koskaan väärin mutta cittarissa olen paljon joutunut selvittelemään. lidl kuittia en todellakaan ikinä halua.
Ei ole mun kirjoittama mutta samalla tavalla toimin. Viranomaiset yrittävät saada meistä vainoharhaisia. Kohta meidän kuuluu ilmiantaa naapureita ja sukulaisia mitä ihmeellisimmista asioista niinkuin itänaapurissa aikanaan oli toiminta.
Ei onnistunut toi lainaaminen joten viittasin tähän tekstiin
ettei ole mun kirjoittama
Vierailija 24.02.2013 klo 08:22
Myyjän pitää tarjota kuittia