Onko nyt liikkeellä flunssaa jossa aivan järkyttävä kurkkukipu?
Kuumetta on vähän mutta ei esim peitteitä kuten angiinassa.Kurkku on niin kipeä etten muista koskaan olleen,ihan kun olisi pelkkää haavaa koko nielu
Kommentit (20)
Minulla oli juuri yli viikon kesti pelkkää kurkkukipua, ei muuta, sitten tuli vähän lämpöä ja lopulta nuha. Nyt oireeton, mutta lääkekuuriksi sain Ditrim duplon kärsittyäni viikon verran kurkkukipua joka oli aivan älytön. Oudointa oli, ettei kukaan muu lähipiirissä sairastunut.
Enterorokko oli ainakin minulla parisen viikkoa sitten, lapsi ei sairastanut vaikka hänen kautta varmaan tartunta tuli.. Jumalaton kurkkukipu ensin ja muutamaa päivää myöhemmin kädet ja jalat rokkonäppylöillä. Auts! Tosi kipeää oli. Lääkäri otatti angiinakokeen, koska sitäkin on kuulemma liikkeellä
Työkaverin perheessä kaikki sairasti sikainfluenssan, joten en valita.
Meillä on sekä miehellä että mulla kurkku ihan älyttömän kipeä. Tuntuu kuin kurkussa olisi joku patti joka lumpashtaa aina kivuliasti kun nielaisee. Miehellä lisäksi yskää ja nuhaa.
Mulla lihassärkyä ja maha möyrii. Kuumetta ei kummallakaan, lämpöä max. 37, joka on tosin mulle vähän yläkanttin (norm.36.2)
Samoja oireita. Kuumetta ei mullakaan, mutta kurkkukivun lisäksi kova yskä, keuhkoista asti kumisee ja nousee limaa. Henkeäkin välillä ahdistanut.
Meillä 13-vuotiaalla kurkkukipu kestänyt jo 17 päivää. Nieluviljely otettu eikä bakteeria. Ei nuhaa eikä yskää vain lievää kuumeilua n 37 astetta.
Tuntuu olevan. Kurkkukipu säteilee korviinkin. Buranaa ja Panadolia menee täydet annokset eikä silti saa nukuttua. Viidentenä päivänä nousi korkea kuume. Saapa nähdä miten tästä päivästä selviän.
onko tällä hetkellä liikkeellä kovaa kurkkukipua johon liittyy kuume n.37.5 atetta. Mulla kestänyt jo 4 pvä eik hellitä edelleenkään.
No eiks siä Tukholmassa just ollu joku lihansyöjäbakteeri vapaana?
Juu meillä oli koko perhe heinäkuussa taudissa, jossa kurkkukipu oli kovaa, ehkä kovinta mitä mulla on ikinä ollut) ja se kesti kauan, ehkä viikon verran. Lämpö oli tuolla tavalla himpun yläkantissa, mutta ei mitään kovaa kuumetta. Ja sitten se kurkkukipu vaihtui yskäksi, jota kesti pari viikkoa.
Koko perhe tosiaan sairastettiin ja kaikki vähän eri aikoihin, joten koko heinäkuu meni siinä. Kesäloma meni aikalailla piloille, mutta minkäs voit.
Mulla muuten ei tullut mikään sikainfluenssa mieleen ennen kuin luin tuon nostamasi ketjun. Pitääkin googlettaa, että oliko kenties sitten sitä.
Mulla alkoi sunnuntaina, ja maanantain oli pahinta, pari yötä piti nuokkua sohvalla kun en saanut nukutuksi makuuasennossa. Heräilin pitkin yötä kun tuntui, että kurkku on turvonnut umpeen. Nieleminen sattui ihan kamalasti. Kuumetta ei ollut, mutta muuten ihan veto pois. Tiistaista asti olen nyt yskinyt. Ääni ihan käheä.
Lääkitsin itseäni c-vitamiinilla, Beroccalla ja d-vitamiinilla.
No mulla on just sellainen ja raskaana kun olen,saa ottaa vaan panadolin joka ei auta mitään :(
Mulla tää alkoi keuhkoputkentulehduksena ja kurkkukipuna,nuha tuli vasta myöhemmin
On. Itselläni oli juuri. Kävin lääkärissäkin, mutta mitään tulehdusta tms ei löytynyt. Höyryhengittelyä ja panadolia (myös raskaana olen). Viikon se kesti, hyi!
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 00:01"]
Kuumetta on vähän mutta ei esim peitteitä kuten angiinassa.Kurkku on niin kipeä etten muista koskaan olleen,ihan kun olisi pelkkää haavaa koko nielu
[/quote]
Jos tulisi myös nopeasti kuumetta sekä niska-/selkäkipua, voisi olla jopa sikainfluenssaa.
joo mulla on samaa, asun ulkomailla mutta täällä on samat taudit.
lapsilla oli viikko sitten, ensin tuli kova kurkkukipu... pikkuhiljaa nousi kova kuume (39) ja siitä noin 12 tuntia, niin hurja oksentaminen ja ripulointi alkoi ja kesti sen noin kahdeksan tuntia. Kuume tippui normiin ensimmäisen oksennuksen jälkeen. Maha velloi, purisi ja porisi vielä monta päivää jälkeenpäin. Viisi päivää meni kaikkiaan. Ihme tauti, ei räkää.
Ainakin H1N1:stä eli dikainfluenssaa. Muutama sairastunut jo kuollutkin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 05:58"]
Ainakin H1N1:stä eli dikainfluenssaa. Muutama sairastunut jo kuollutkin.
[/quote]
näppäily vihe ipadilla. Iis sikainfluenssaa on liikkeellä.
Meillä on koko perhe sairastellut flunssan, jossa on kurkku jumissa ja kipeä monta päivää. Lsiäsksi on kuivaa yskää joka voi kestää viikkoja.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 04:18"]
lapsilla oli viikko sitten, ensin tuli kova kurkkukipu... pikkuhiljaa nousi kova kuume (39) ja siitä noin 12 tuntia, niin hurja oksentaminen ja ripulointi alkoi ja kesti sen noin kahdeksan tuntia. Kuume tippui normiin ensimmäisen oksennuksen jälkeen. Maha velloi, purisi ja porisi vielä monta päivää jälkeenpäin. Viisi päivää meni kaikkiaan. Ihme tauti, ei räkää.
[/quote]
Meillä oli koko perheellä samat oireet, tietenkin nämä oireet vaihtelivat yksilöittäin. Yhdellä lapsella korkea kuume toisella todella oksettava olo, mutta kaikille yhteistä oli todella helvetillinen kurkkukipu. Meillä keksimmäisellä 8v äityi niin pahaksi että oli useamman päivän sairaalassa, tauti kesti tällä kolme viikkoa. Todettiin sitten influenssa b-virukseksi, joka siis on yksi sika influenssan muoto.
Onkohan tälläistä tautia liikkeellä nyt toukokuussa? Oireena kova pitkittynyt yskä, limayskökset, kurkkukipu. Mitähän virusta tai tautia nyt on liikkeellä?