Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mielestä olen narkkari koska

Vierailija
23.02.2013 |

käytän kipulääkkeenä melkein joka päivä Tramalia.

Annos vaihtelee, 50-100 mg/päivä. Joka päivä en ota sitä, mutta silloin kun kipu tulee pintaan, niin joudun ottamaan tuon lääkkeen. Käyn myös töissä ja olen huomannut että kyllähän tuo lääke antaa myös virtaa ja jaksaa paremmin.

Olenko nyt sitten narkkari? :-/

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä narkkari ole, jos käyttää lääkettä kipuihinsa. Tramal on kyllä kiva lääke, vaikkei kipujakaan olisi :D

Vierailija
2/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 15:28"]

Et ole riippuvainen jos voit kivuttomina hetkinä olla ilmankin.

Muutenhan voi olla RIIPPUVAINEN, vaikka Buranasta jos ei sitä ilman voi elää eli toisinsanoen sattuu niin pirusti ilman sitä ettei mistään tule mitään.

FYYSINEN riippuvuus on eri asia eli kroppasi tulee siitä riipuvaiseksi ja sen huoma LOPETUSOIREINA, siksi sitä ei saakaan ihan seinään katkaista.

[/quote]

Entäs jos kroppa tulee riippuvaiseksi siten, että lopetusoireina on mm. kipu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 15:28"]

Et ole riippuvainen jos voit kivuttomina hetkinä olla ilmankin.

Muutenhan voi olla RIIPPUVAINEN, vaikka Buranasta jos ei sitä ilman voi elää eli toisinsanoen sattuu niin pirusti ilman sitä ettei mistään tule mitään.

FYYSINEN riippuvuus on eri asia eli kroppasi tulee siitä riipuvaiseksi ja sen huoma LOPETUSOIREINA, siksi sitä ei saakaan ihan seinään katkaista.

[/quote]

Entäs jos kroppa tulee riippuvaiseksi siten, että lopetusoireina on mm. kipu?

Vierailija
4/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitten olen. Ei se kyllä virtaa anna! Pikkasen poistaa päänsärkyä, saan sitä migreenin estoksi.

Ehkä se sitten helpottaa elämä ja antaa siten "virtaa".

Mulle on määrätty 4x vrk 50 mg.

Vierailija
5/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin miehestä mieheni on narkkari, koska se on niin laiha:(

Vierailija
6/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä, että en kuitenkaan käytä Tramalia siksi, että se antaa virtaa, huomasinpa vaan tällaisen sivuvaikutuksen sillä ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
7/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kipulääke ei ole opioidi, joten en usko olevani narkkari, vaikka se antaakin minulle virtaa. Luulen virran tulevan siitä, että vaihteeksi ei satu.

en tiedä, antavatko opioiditylipäänsä virtaa, eikö niiden pitäisi toimia just päin vastoin?

Vierailija
8/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut että Tramal saattaa joillakin ihmisillä piristää ja kohottaa mielialaa. Sehän on heikko opiaatti. En nyt ketään tuolla perusteella narkomaaniksi vielä sanoisi kuitenkaan...

Vierailija
9/29 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin hyvä tiedostaa, että lääkkeisiin voi jäädä koukkuun, vaikka olisi aluksi käyttänyt niitä ihan asiallisesti. Ja liiallinen särkylääkkeiden käyttö voi aiheuttaa särkylääkepäänsärkyä.

Vierailija
10/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä miten narkkari määritellään, mutta kyllähän sinä aika selvästi tuosta olet riippuvainen.

Vierailija
11/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin.. miten sen sitten ottaa. Laillistettua narkomaniaa olis mun silmissä, mutta onhan sulla niitä kipujakin joihin olet saanut sen lääkkeet. Eli et ole narkkari. Vaikka missä se raja sitten menee, jos toinen syö samaa määrää ilman kipuja..?

Vierailija
12/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlatkaa narkomaani

Vierailija
13/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämiä kipulääkkeitä voi ja tuleekin käyttää, jos kipuja kerran on. Lääkärin määräämän annostuksen ja muutenkin ohjeiden mukaan. Silloin ei ole narkkari, vaan hyvä potilas.

Kipu jää ihmisen hermoratamuistiin, joten kipu pitää poistaa, ettei näitä muistijälkiä ehdi syntyä.

Vierailija
14/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivun syy selvitetty? Tramalia ei pidä napsia kuin minttupastilleja. Onko ap kokeillut mitään miedompia särkylääkkeitä? Jos olet, mutta palaat aina vain Tramaliin tai et halua mitään muuta käyttää, voidaan kyllä mielestäni puhua jo jonkinasteisesta riippuvuudesta.

Vierailija
15/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli äitini ja mummoni, hyviä potilaita. Toinen kuoli lääkärin määräämään väärään lääkkeeseen ja toinen sai silmänpohjan rappeuman ja lääkemyrkytyksen kun liikaa ihania lääkkeitä oli määrätty ja HYVÄNÄ POTILAANA niitä söi.

Vierailija 24.2. klo 10:29 11/12
Lääkärin määräämiä kipulääkkeitä voi ja tuleekin käyttää, jos kipuja kerran on. Lääkärin määräämän annostuksen ja muutenkin ohjeiden mukaan. Silloin ei ole narkkari, vaan hyvä potilas.

Kipu jää ihmisen hermoratamuistiin, joten kipu pitää poistaa, ettei näitä muistijälkiä ehdi syntyä.

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 10:29"]

[/quote]

Vierailija
16/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiippuu mihin on tottunut! Jos käyttää huumausaineita niin ei noi silloin ole mitään. Jos ei käytä niin ovat helevetinmoiset mömmöt.

Vierailija
17/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä tramal antanut virtaa, toki toimintakyky lisääntyi, kun kivut oli poissa, mutta mulle tuli sivuvaikutuksena väsymystä, ja "jumitusta", muistikin toimi vähän hitaammin. Mutta nää on kai myös yksilöllisiä.Noita lääkkeitä EI MÄRÄTÄ jos ei siihen ole hyvä syy. Kaverisi on idiootti. Onko sen mielestä myös kaikki vahvoja opioidilääkkeitä käyttävät syöpäsairaatkin sittewn narkomaaneja?Tramalhan on siis heikko euforisoiva analgeetti. Ja opioidit on tehokkaimpia käytössä olevia kipulääkkeitä.

Vierailija
18/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän kilpirauhaslääkitystä jatkuvasti. Jos en ota thyroxinia joka päivä alkaa pikku hiljaa energia loppua. Eli saan kyllä huimasti lisäenergiaa ja elämänvoimaa lääkkeistäni. Ilman en osaa oikein olla, paha, paha narkomania siis päällä. On sitä ihminen vaan heikko kun ei pääse riippuvuuksistaan eroon... ;)

Vierailija
19/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä sentään.. Kipulääkkeiden käyttäminen tarpeeseen ei tee ihmisestä narkomaania. Ei myöskään se, että hoidon aikana syntyy riippuvuus lääkkeeseen. Joidenkin lääkkeiden kohdalla niin vain käy, ja riippuvuus ajetaan pikkuhiljaa alas lääkärin valvonnassa.

Narkomaanilla on oikeita ongelmia riippuvuutta aiheuttavan aineen kanssa, se häiritsee jokapäiväistä elämää, aiheuttaa terveydellisiä/mielenterveydellisiä ongelmia, toleranssin nousua ja aineen käyttämistä vieroitusoireiden tasaamiseksi, ei mielihyvän tai muun tarpeen vuoksi.

Kaikki päihteitä käyttävät eivät ole narkomaaneja, samoin kuin kaikki alkoholia käyttävät eivät ole alkoholisteja.

Vierailija
20/29 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaverisi itse käyttää jotain kun kerran edes tietää, että Tramalia voi käyttää huumaavana lääkkeenä... Et ole narkomaani jos käytät sitä lääkettä oikein ja silloin kun sattuu, trust me.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme