APUA! Kakkupohja hajosi, voiko täyttää (kuva)
Mun kakkupohja näytti täydelliseltä uunissa ja jäähtyessään, nyt jäähtyneenä sen leikkasin ja lopputulos: keskipala ja päällimmäinen siivu menivät ihan palasiksi ! Kakku pitäis olla aamulla valmis, menee yhteen aamutilaisuuteen. Rupeankp leipomaan uutta pohjaa, vai millainen kakku tulee, jos vaan alan täyttämään tuota moussella? Ja kermavaahtonokareella päälle.
Kuva: https://aijaa.com/b665iN
Kommentit (23)
Tekisin uuden pohjan. Kyllä tuosta jonkinlaisen saa, mutta paljon helpompaa ehjällä pohjalla.
Mulla oli kaikki palat kerran ihan murua. Kostuta, täytä, koristele ja tarjoa!
Onpas oudosti hajonnut. Kyllä tuosta nätin näköisen saa kokoamalla, mutta hirmu siistejä palasia on vähän täytteestä riippuen hankala saada leikattua. Onko syöjäpuoli enemmän makua kuin ulkonäköä arvostava, sen mukaan menisin.
Tee yksi uusi pala kääretorttupohjasta. Leikkaat siitä sopivan ympyrän. Tuo edessä oleva pala ok, takana oleva liian höttöä.
Jos tuota täytän, niin laitanko sen parhaan palan päälle? Vai mikä fiksuinta? Yksi pala on siis oikein siisti ja paksu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kokoat vaan vuokaan takaisin niin tulee hyvä.
Lisäys,
Kumoa seuraavana päivänä ja kuorruta.
Hyvä tulee.
Voi uusavuttomuus. Ei sen kakun sisään näe, kun on sörsselit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota täytän, niin laitanko sen parhaan palan päälle? Vai mikä fiksuinta? Yksi pala on siis oikein siisti ja paksu.
Ap
Mä laittaisin parhaan alimmaiseksi, leikkausta ja palojen lautaselle nostelua ajatellen.
Kylläpä onkin mennyt paloiksi, mutta ei hätää! Kostuta huolella, täytä ja kermavaahdon kun laitat huolella näyttää hyvältä. Tiivistyy kun on yön kylmässä niin leikkaantuu hyvin aamulla. :)
Ajattelitko koristella? Koristelulla saa myös paikkailtua, mutta uskon, että kakusta tulee hyvä. Ei ole kuitenkaan pientä murua vaan isoja paloja.
Olet näköjään tehnyt irtopohjavuokaan, joten kokoa siihen. Moussehan jähemettyy kylmässä vähän, niin hyvä siitä tulee. Säästä moussea ja laita sitä myös päälle ja reunoille kun kuorrutat kakun tarjoilupäivänä (oletan että huomenna) ja laita hetkeksi kakku jääkaappiin. Kun moussekerros on hieman jähmettynyt päälle ja reunoille, levitä kermavaahtokerros. Näin tulee nätti. Voi
Vaan tarvita paksumman kerroksen kuorrutusta jos on kovin epätasainen reuna. :)
voit tosiaan kasata kakun vuokaan jolloin saat parhaiten siistin lopputuloksen, jätä ehjä kiekko päällimmäiseksi niin saat kakun pinnan siistiksi!
hyvin tuosta saa vielä kakun. 😊
ihanaa kun leivot itse, leipurina osaan arvostaa itse tehtyjä leivonnaisia😊
Vierailija kirjoitti:
Ei kato kaikki mässytä kakkua joka viikonloppuna.
Mulla kans käy aina noin, mutta täytän ja aina on ollut hyvä kakku.
Kokeneemmat: mitä jos paistaa kaksi kakkupohjaa, jotka onnistuvat siten, että niistä saa yhden kakun - niin voiko vuoassa päällimmäisenä tai alimmaisena ollutta palaa laittaa keskelle? Kun siinä on paistopinta??
T toinen höttökakkumestari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kato kaikki mässytä kakkua joka viikonloppuna.
Ja se kakun rakenne vaikuttaa. Pieniksi paloiksi mennyt kakku tarvii sopivan määrän kostutusta ja mousse- tai muu hyydytetyävä täyte on hyvä. Kuivaksi jätetty / liikaa kostutettu paloista koottu kakku hajoaa leikattaessa tai muussaantuu kakkulapion alla.
Ap: moussetäyte pitää kakun hyvin kasassa. Tee yksi täyte ainoastaan (ei kahta moussea siis), koska eriväriset mousset voi sekoittua heti alussa, kun kakun pohja on vähän repaleinen. Nyt vaan täyttämään ja jääkaappiin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans käy aina noin, mutta täytän ja aina on ollut hyvä kakku.
Kokeneemmat: mitä jos paistaa kaksi kakkupohjaa, jotka onnistuvat siten, että niistä saa yhden kakun - niin voiko vuoassa päällimmäisenä tai alimmaisena ollutta palaa laittaa keskelle? Kun siinä on paistopinta??
T toinen höttökakkumestari
Voi tietenkin jos ei välitä vaikka siinä on se paistopinta.
Tai ota pois ohuelti se pinta.
Siis kermavaahtoa päälle, ei mitään nokaretta t. Ap 😊