Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! En saa piilareita pois silmästä :(

Vierailija
02.03.2019 |

Ekaa kertaa silmissä. Kertakäyttöiset. Silmälasiliikkeet eivät ole auki, eivät huomennakaan, jotta voisi mennä otattamaan nämä pois.
Mikä avuksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni tuo piilari oli oikeasti kiinni, eikä liikkunut mihinkään vaikka kuivilla sormella sitä yritti liikuttaa. Eli silloin auttoi tuo silmän kostutus ja ainoa mitä oli silloin oli tuo kertakäyttöpiilolinssin neste , ja räpyttely. Linssiä ei voi poistaa jos se ei ” liu,u” mihinkään silmän pinnalla.

Vierailija
22/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus käynyt noin jolloin linssi on ilmeisesti kuivumisen seurauksena muodostanut umpion silmän pinnan ja linssin väliin. Neuvoisin kosteuttamaan rauhassa että linssi imee nestettä ja yrittämään irrotusta vasta pidempiaikaiseen kosteutuksen jälkeen, mutta älä laita silmään vettä.

Kyllä se jossain vaiheessa irtoaa, ole huoleti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus sama ongelma, kun aloittelin piilolinssien käyttöä. Kirjoitan miten minulla tilanne ratkesi.

Ensin pitää rauhoittua, ehkä tehdä hetki jotain muuta. Sitten uudelleen peilin eteen, pese ja kuivaa kädet tarkasti. Jos silmä on kovin kuiva, yritä haukotella paljon tai laita silmätippoja. Sitten vain määrätietoisesti toisella kädellä hiukan venytät alaluomea ja toisen käden sormilla nappaat linssin pois. Jos ei meinaa onnistua, tee kuten moni jo neuvonutkin, eli yhdellä sormella vedät linssin "ryttyyn" alaluomen "alle", jolloin saat napattua sen pois.

Tuohon hommaan tottuu todella nopeasti, vaikkei sitä uskoisi alkuun. Kyllä se siitä alkaa sujumaan!

Vierailija
24/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sivulle. Laita sitten sormi linssin päälle ja katso toiselle sivulle. Linssi ruttaantuu sormeen.

Vierailija
25/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tota ongelmaa ja siksi en kauheasti halua käyttää, enkä ole oppinut tuota nipistystekniikkaa, vaan nipistän iloisesti silmämunaani, jos yritän.

Itse käytän poistoon tekniikkaa, jossa otan siitä linssistä yhdellä sormella kiinni, sitten käännän rauhallisesti ja samalla peiliin katsoen päätä ulospäin, jolloin kun sormi on paikoillaan, se linssi toivottavasti ryttääntyy silmän sisänurkkaan ja lähtee pois.

Vierailija
26/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei hätää, tuo on aika yleistä että ensimmäisellä kerralla käy noin vaikka optikon kanssa oltaisiin katsottu poistaminen. Minulle kävi noin aivan jokainen ilta kun käytin (kuukausi)linssejä ensimmäistä viikkoa. Nyt vain ensimmäiseksi rauhoitut, ja toiseksi kostutat silmää joko silmätipoilla tai piilolinssinesteellä. Sitten vain katse hieman yläviistoon, sormi linssin päälle, rauhallinen liu'utus alas ja pinsettiotteella napsaiset valkuaisen päällä olevan linssin pois. Ja kyllä, aluksi on vaikeaa. Mutta kyllä sinä sen opit.

Minäkin opin, vaikka olen suuremman luokan sormitumpelo. Ainoastaan kerran on tuon ensimmäisen viikon jälkeen tapahtunut niin, että en ole saanut linssiä pois silmästä. Silloin huomasinkin että linssi oli jotenkin kummallisuuksien kautta tippunut paidalleni, ja sorkin linssitöntä silmää :-D hups

Vierailija
27/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ajelin tänään 50km eli lähimpään auki olevaan silmälasiliikkeeseen poistattamaan linssit :) Kolmannessa liikkeessä onnistui. Kaikissa liikkeissä todettiin, että mulla on niin kuivat silmät, että linssit ovat jämähtäneet kiinni. 

En nyt kyllä vähään aikaan laittele silmiini mitään ylimääräistä :)

ap

Vierailija
28/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut seuraavasti jos piilarit jumittuneet silmiin; olen juonut vettä pari reilua lasillista ja odotellut n 20 min ja piilarit lähteneet hyvin pois. Nesteytys toiminut siis silmän pintaankin.

Vierailija
29/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vinkistä, jota kaverini oli kokeillut, ja hyväksi havainnut. Juo pari isoa lasillista vettä ja odottele silmät kiinni noin puoli tuntia, istuskele esim. sohvalla sen aikaa. Lähtivät, eikä tarvinnut ronkkia silmiä niin kovin. 😊

Vierailija
30/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehtikin ensin. :)

T. Edellinen

Vierailija
31/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos avusta! Mä yritän kohta uudelleen. Silmät on jo ihan punaiset. Olen laittanut niitä kostutustippoja vähän väliä. Mulla ON kuivat silmät. Voi olla, etteivät piilarit edes sovi mulle. Koko päivän on ollut sumea näkö näiden takia. 

ap

Kertakäyttölinssit on kuivasilmäiselle helvettiä. Suosittelen kokeilemaan yötäpäivää-kuukausilinssejä (ota yöksi pois kuitenkin). Kertakäyttöiset on todellakin kertakäyttölaatua, mutta kuukauden 24/7-käyttöön tarkoitettujen linssien hapenläpäisykyky on aivan eri maailmasta kuin pahvilta tuntuvissa kertakäyttöisissä. Itse käytän Air Optixia.