Miä luulette, tsekkaavatko rekrytoijat työnhakijoita Googlesta tai FB:stä?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 00:15"]
Kyllä. Kyllä jokainen rekrytoija googlettaa joka hakijan nimen...
[/quote]
Mitäs jos hakijalla on Suomessa paljon täyskaimoja. Mistä se tietää, että on juuri tämä henkilö kyseessä Google-tuloksista?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 00:15"]
[/quote]
Mitäs jos hakijalla on Suomessa paljon täyskaimoja. Mistä se tietää, että on juuri tämä henkilö kyseessä Google-tuloksista?
[/quote]
Eiköhän he ymmärrä tämän mahdollisuuden, ja jos kyseessä yleinen nimi, eivät tee kauheasti päätelmiä hakutuloksista.
Itsellläni haastava tilanne, eli ulkomaalainen nimi ja lisäksi en voi olla missään sosiaalisessa mediassa exän ahistelun takia. Silti jopa minä olen onnistunut löytämään töitä, eli tuskin se facebook ja vastaavat niin tärkeitä on.
No mulle tulee ainakin hakutuloksissa joku badoo-linkki, jossa on nimeni ja perässä ikä, joka ei ole mun oikea ikä..:( En siis koskaan ole käynyt tuolla badoo-huijaussivustolla. On siellä oikeita tietojakin hakutuloksissa mutta olisin iloinen, jos rekrytoijat olisivat myös kriittisiä, kun googlaavat.
itselläharvinainen ulkomaalainen sukunimi, joten erehtyä ei voi. Siksi en julkisesti jaa profiileja. Oma nimei löytyygooglesta vain harrastuksenl, opiskelun ja työihin liittyvissä asioissa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 00:14"]
Taitaa olla laitonta, mutta kuka sitä valvoo.
[/quote]
Ei ole laitonta, ääliö. Tietoa ei vain saa käyttää valinnassa.
heh, mun puolesta saa googlata. Ensimmäisenä hittinä LinkedIn-profiili ja toisena opinnäytetyö :-)
Kyllä googlaan parhaimmat eli viimeiseen valintavaiheeseen päässeet hakijat. Enkä ole niin tollo etten ymmärtäisi, miten paljon kaimoja voi olla ihmisillä jos sattuu olemaan nimeltään vaikka Matti Virtanen.Jos töpeksii IRL
Vielä ei ymmärretä ollenkaan miten paljon vahinkoa voi itselleen tehdä somessa. Jos töpeksii IRL sen tietää vain harvat ja asia unohtuu aikanaan, Internetistä löytyy aina joku joka muistaa.
Toivottavasti tsekkaavat.
Meillä kävi niin, että töihin otettiin nuori mieshenkilö, joka olisi parilla Google-haulla voitu jättää ottamatta. Työhönottaja ei ollut niitä tehnyt, mutta työntekijät tsekkasivat, kun käytös alkoi mennä niin oudoksi. Googlella selvisi heti, että oli kaikenlaista kahinointia ollut ennenkin, rikoksiakin.
Oli todella hankala päästä hänestä sitten jälkikäteen eroon. Erottaa ei tietenkään voinut mutta onneksi tajusi lopulta lähteä itse.
Toivottavasti tsekkaavat.
Meillä kävi niin, että töihin otettiin nuori mieshenkilö, joka olisi parilla Google-haulla voitu jättää ottamatta. Työhönottaja ei ollut niitä tehnyt, mutta työntekijät tsekkasivat, kun käytös alkoi mennä niin oudoksi. Googlella selvisi heti, että oli kaikenlaista kahinointia ollut ennenkin, rikoksiakin.
Oli todella hankala päästä hänestä sitten jälkikäteen eroon. Erottaa ei tietenkään voinut mutta onneksi tajusi lopulta lähteä itse.
Ihan varmasti tsekkaan nimen ennen kuin edes pyydän henkilöitä haastatteluun, eikä siinä ole mitään laitonta. t. rekrytoija
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 09:41"]
Kyllä googlaan parhaimmat eli viimeiseen valintavaiheeseen päässeet hakijat. Enkä ole niin tollo etten ymmärtäisi, miten paljon kaimoja voi olla ihmisillä jos sattuu olemaan nimeltään vaikka Matti Virtanen.Jos töpeksii IRL
Vielä ei ymmärretä ollenkaan miten paljon vahinkoa voi itselleen tehdä somessa. Jos töpeksii IRL sen tietää vain harvat ja asia unohtuu aikanaan, Internetistä löytyy aina joku joka muistaa.
[/quote]
Pahempi on imo jos ei löydy mitään
Minulla on harvinainen nimi, mutta en ole ainoa vaikka moni niin luulee. Suorastaan koomista, sillä on tilanteita joissa puolituntematon (ammatilliset ympyrät) kertoilee oletuksia elämästäni ja tiedot ovat varmasti peräisin googlesta. On luottanut siihen, että olen ainoa nimeni haltija..
Tottakai tsekataan. On helppo karsia ketä ei tarvitse kutsua edes haastatteluun. Viimeksikin eräällä oli sellainen blogi ihan omalla nimellä että on arvattavissa jatkuvat sairaslomat ja muut poissaolot päihteiden käytön vuoksi. Helpottaa paljon työtä. Kiitos kun olette avoimia.
Itsellä sellainen nimi että kaimoja ei Suomesta löydy. Google ei myöskään anna mitään nimelläni. Silti bloggaan ja twiittaan.
Luulen että meillä esimies myös tasasin väliajoin tsekkaa työntekijät, että löytyykö mitään uutta..
Ei ne mokat haittaa kun kaikille niitä on tullut, toisin sanoen kumoavat toisensa. Sama jos pitäis mokana teini-iän kännimokia tai tyylikokeiluja - kaikilla niitä on, siksi ne eivät haittaa.