Saako hoitaja pitää kynsilakkaa?
Jos lyhyet huolletut kynnet? Entä meikkiä tai koruja?
Kommentit (12)
Ei saa eikä esim. sormuksia. Meikata saa.
Ei saa eikä esim. sormuksia. Meikata saa.
ja uraa 12 vuotta. Miksei saisi, onhan aina suojakäsineet kädessä, joten mihin se lakka joutuisi?
esimerkiksi sairaalan osastolla tai leikkaussalissa työskentelevä sairaanhoitaja ei ainakaan saa käyttää kynsilakkaa eikä esim. sormuksia. Meikata saa.
Teet keskimäärin 8 tunnin työpäivä, menet pukkariin ja vaihdat omat vaatteet päälle ja otat suojakäsineet pois?
Niin sitä pitää!
ja uraa 12 vuotta. Miksei saisi, onhan aina suojakäsineet kädessä, joten mihin se lakka joutuisi?
Minkä väristä lakkaa käytät?
Itse olen hammaspuolella ja koulussa kiellettiin lakka mutta olisi kiva lakkailla kynsiä. Meilläkin käsineet
Ap
Ja ap:lle tiedoksi, että olisi ihan hyvä määritellä "hoitaja". Koiranhoitaja, hevosenhoitaja, jalkojenhoitaja, lastenhoitaja, sairaanhoitaja, vanhustenhoitaja, asianhoitaja, hammashoitaja...
Minkä väristä lakkaa käytät?
Itse olen hammaspuolella ja koulussa kiellettiin lakka mutta olisi kiva lakkailla kynsiä. Meilläkin käsineet
Ap
sairaalassa vuodeosastolla, eikä kyllä koskaan ole kukaan sanonut ettei saisi olla kynsilakkaa. Väri ei tietystikkään huomioita herättävää vaan vaaleaa. Sormuksia en käytä töissä, eikä niitä saa meillä käyttää.
eikä sormuksia, kelloja tai rannekoruja.
Muita koruja voi pitää harkiten. Pitäisi olla sellaisia koruja, joita ei potilas pääse repimään irti. Eli korvikset on syytä olla melko pienet. Eikä mitään paksuja kaulakoruja, joilla voi kuristaa. Nämä siis työturvallisuussyistä.
Meikkiä saa olla, kunhan se ei ole voimakkaasti tuoksuvaa.
Säröinen kynsilakka kerää bakteereja. Meikkiä saa olla, mutta ei huomiota herättävä sotamaalaus, vaan arkimeikki.
Koruja saa olla kaulassa ja korvissa, muttei sellaisia, jotka takertuvat tai joista esim. sekava potilas voi repiä. Ei sormuksia eikä ranneketjuja.
Tämä esim. Töölön sairaalassa
Meikillä kai ei väliä, koruja kannattaa harkita; Voiko joku sekopää esim repiä ne irti.