miksi naiset suostuu
miks naiset suostuvat nykyiseen synnytyskäytäntöön? jos miehet synnyttäisivät, kaikki lapset syntyisivät sektiolla...
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:38"]
Mun mies väitti, että valitsis alatiesynnytyksen. Leikkaus ei kuulemma houkuta, ei vaikka alatiessä on repeämävaarat ym. Leikkaus vasta jos on pakkotilanne.
[/quote]
joo, niin varmaan :D mahtais ääni kellossa muuttua, kun tietäis että osa ei pysty enää nauttimaan seksistä synnytyksen jälkeen kun paikat niin paskana. mieluummin sektiolla ulos niin pysyy pimppi kauniina eikä ole alapää tuuskan nuuskana.
[/quote]
Aika harvalla se alapää tuusan nuuskaksi menee.
[/quote]
joo, varmaankin tulee sieltä kivasti ulos ilman kipuja ja arpia...tai sitten ehkä vain saduissa...
[/quote]
No ei normaalissa synnytyksessä tule mitään erityisiä kipuja tai arpia! Mulle tuli episiotomia-arpi, koska vauva oli väärässä tarjonnassa ja tarvittiin imukuppia. Mutta ei se alapää mitenkään kauhean kipeä ollut epparihaavasta huolimatta, se parani tosi nopeaa, vaikka aluksi piti olla varovainen kyllä. Ei siinä ollut mitään haavakipua, enemmän oli oli vain tosi jäykkä ja hankala.
Mun kaverille sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa, että jos hän ei tietäisi, että tämä kaverini on synnyttänyt, hän ei uskoisi. Ei mitään repeämiä, kaverini sanoi, että alapää oli synnytyksen jälkeen ainoastaan turvonnut.
[/quote]
ai ei tule erityisiä kipuja? salli mun nauraa? kivuton synntys, ehkä se joillekin onnekkaille osuu mutta valtaosalle synnytys tekee kipeää.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:48"]
Ap on nolo provo :)
[/quote]
hehe, no mulle seksielämä ei oo yhdentekevä asia.
[/quote]
Voi voi, et sinä ole ainoa ;)
Aijuu, jos kerran olet tosissasi, kait tajuat adoptoida? Alapään lihaksesi ei pysy kunnossa sektiollakaan :D Joten voit pilata seksielämäsi pelkästään olemalla raskaana.
Huonompi homma.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että olet nolo provo kun et tuollaistakaan tiennyt ;)
En nyt yhtään ymmärrä näitä. Eihän synnytyksessä alapää ole samanlainen, kuin tavallisesti. Se venyy synnytyksessä paljon enemmän, kuin normaalisti. Ja hitaassa synnytyksessä lihakset ehtii paremmin mukaan venymisprosessiin, jolloin ei tule niin pahoja repeämiä.
Ensimmäisestä synnytyksestä leikattiin väliliha, ja kyllä jäi näkyviin, mutta ei pahasti. Toisessa ihan pieni repeämä, josta ei jäänyt mitään näkyviin. Molempien jälkeen olen saanut treenattua paikat tiukoiksi. Jos on niin laiskoja mammoja, ettei jaksa treenata niin oma vika (toki voi olla joillain harvoilla joku muu syy).
Ja mitä ihmeen pervoja miehiä teillä on, jotka ei pystyisi olemaan ilman seksiä paria kuukautta? Tai "kärsiä" puolta vuotta tai vuotta että on kunnolla tiukka?
Jos miehet jonkun alapään takia valitsisivat sektion, niin eiköhän ne sitä olisi tuputtamassa myös vaimoilleen.
Kröhöm, kivutonta tapaa saada lapsi ulos, ei vain yksinkertaisesti ole!
Alatiesynnytyksessä kivut ovat synnytyksen ajan, sektiossa jälkikäteen.
Ilman kipuja et selviä kummassakaan tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:38"]
Mun mies väitti, että valitsis alatiesynnytyksen. Leikkaus ei kuulemma houkuta, ei vaikka alatiessä on repeämävaarat ym. Leikkaus vasta jos on pakkotilanne.
[/quote]
joo, niin varmaan :D mahtais ääni kellossa muuttua, kun tietäis että osa ei pysty enää nauttimaan seksistä synnytyksen jälkeen kun paikat niin paskana. mieluummin sektiolla ulos niin pysyy pimppi kauniina eikä ole alapää tuuskan nuuskana.
[/quote]
Aika harvalla se alapää tuusan nuuskaksi menee.
[/quote]
joo, varmaankin tulee sieltä kivasti ulos ilman kipuja ja arpia...tai sitten ehkä vain saduissa...
[/quote]
No ei normaalissa synnytyksessä tule mitään erityisiä kipuja tai arpia! Mulle tuli episiotomia-arpi, koska vauva oli väärässä tarjonnassa ja tarvittiin imukuppia. Mutta ei se alapää mitenkään kauhean kipeä ollut epparihaavasta huolimatta, se parani tosi nopeaa, vaikka aluksi piti olla varovainen kyllä. Ei siinä ollut mitään haavakipua, enemmän oli oli vain tosi jäykkä ja hankala.
Mun kaverille sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa, että jos hän ei tietäisi, että tämä kaverini on synnyttänyt, hän ei uskoisi. Ei mitään repeämiä, kaverini sanoi, että alapää oli synnytyksen jälkeen ainoastaan turvonnut.
[/quote]
ai ei tule erityisiä kipuja? salli mun nauraa? kivuton synntys, ehkä se joillekin onnekkaille osuu mutta valtaosalle synnytys tekee kipeää.
[/quote]
No en mä mistään "kivuttomasta synnytyksestä" puhunutkaan, kyllähän siinä synnytyksessä kipua joutuu kokemaan, mutta käsitin, että tässä puhuttiin synnytyksen jälkeisestä kivusta.
Useimmat käsittääkseni kokevat kyllä avautumisvaiheen kivuliaammaksi kuin ponnistuksen, olen käsittänyt, että ponnistusvaihe on monella lähes kivuton - vaikka se vauva tuleekin sieltä PIMPISTÄ silloin. Mulla taas oli toisin päin, avautuminen oli ihan ok, mutta ponnistus oli väärän tarjonnan ja imukupin takia kivulias.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:21"]
Miksi ihmeessä kukaan haluais vapaaehtoisesti, että maha leikataan auki. Synnytykseen kun on luonto luonut kätevän reiän ihan tarkoitusta varten.
[/quote]
No miksei se reikä ole tarpeeksi iso? Onko luonnolle tapahtunut virhe? Siitähän mahtuu kunnialla max 31,4 cm kokoinen pää ja useimmilla vauvoilla on isompi pää. Sitten joko pusketaan tuskalla, tai leikataan suuremmaksi tai repeää.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:55"]
En nyt yhtään ymmärrä näitä. Eihän synnytyksessä alapää ole samanlainen, kuin tavallisesti. Se venyy synnytyksessä paljon enemmän, kuin normaalisti. Ja hitaassa synnytyksessä lihakset ehtii paremmin mukaan venymisprosessiin, jolloin ei tule niin pahoja repeämiä.
Ensimmäisestä synnytyksestä leikattiin väliliha, ja kyllä jäi näkyviin, mutta ei pahasti. Toisessa ihan pieni repeämä, josta ei jäänyt mitään näkyviin. Molempien jälkeen olen saanut treenattua paikat tiukoiksi. Jos on niin laiskoja mammoja, ettei jaksa treenata niin oma vika (toki voi olla joillain harvoilla joku muu syy).
Ja mitä ihmeen pervoja miehiä teillä on, jotka ei pystyisi olemaan ilman seksiä paria kuukautta? Tai "kärsiä" puolta vuotta tai vuotta että on kunnolla tiukka?
Jos miehet jonkun alapään takia valitsisivat sektion, niin eiköhän ne sitä olisi tuputtamassa myös vaimoilleen.
[/quote]
miksi ihmeessä olisivat? sektio on kallis yhteiskunnalle, eikä miehet halua siihen laittaa rahaa. he kun voivat vaihtaa naista jos alapää ei enää miellytä, tai jos nainen ei nauti enää seksistä synntyksen jälkeen, niin ei ole miehen ongelma.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:58"]
Miksi ihmeessä kukaan haluais vapaaehtoisesti, että maha leikataan auki. Synnytykseen kun on luonto luonut kätevän reiän ihan tarkoitusta varten.
[/quote]
No miksei se reikä ole tarpeeksi iso? Onko luonnolle tapahtunut virhe? Siitähän mahtuu kunnialla max 31,4 cm kokoinen pää ja useimmilla vauvoilla on isompi pää. Sitten joko pusketaan tuskalla, tai leikataan suuremmaksi tai repeää.
[/quote]
niinpä ja sitten joku vielä kehtaa tuomita sektion ja pitää alapääsynnytystä ainoana oikeana.
Kyllä teillä on idiootteja ukkoja. Otan osaa. Onneksi itse olen valinnut paremmin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote]
Mitä sinä selität o.O Hyvinhän lapsia on syntynyt ilman niitä repeämiä alapäähän.
Isompi päisempiäkin kuin 31,4cm.
Jos sektio olisi luonnollinen, mahassa olisi reikä valmiina.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:23"]
Vain miehet voi olla niin typeriä että valitsee lähtökohtaisesti sektion jos ei ole estettä alatiesynnytykselle. Neljäs lapsi kohta tulossa ja ainut pelkoni synnytystä kohtaan on leikkaukseen joutuminen. Synnytys sattuu niin että taju meinaa lähteä, silti mieluummin kestän sen kuin otan leikkauksen riskit omalle kohdalleni.
[/quote]
nii-in, sehän se pointti onkin.naiset kestävät kivut, mutta jos tilanne olisi toisinpäin niin miehet ottaisivat mieluumin riskit kuin kivut. kukaan mies ei suostuisi alapään repeämiseen yms. mutta koska naisen seksuaalisuudella ei historiallisesti ole ollut mitään väliä, niin ketäään ei kiinnosta vaikka alapää repeäisi.
[/quote]
Miksi vertaat itseäsi huonokuntoisiin synnyttäjiin? Mä ainakin olen ihan omin jaloin kävellyt pois synnytyssalista, jotain mitä sinä tuskin teit? Mulla ei ollut yhtään tikkiä missään, mites sulla? Ei ollut nostorajoituksia tms. mites sulla? Mulla ei tullut minkäänlaisia arpia mihinkään, mites sulla? Mulla ei kertynyt mitään riskejä seuraavaa raskautta ja synnytystä ajatellen, mites sulla?
Ihan naurettavaa väittää, että sektio olisi lähellekään niin turvallinen synnytystapa kuin alatie, kun puhutaan normaalin naisen normaalisynnytyksestä. Sektiossa on aina riskinsä, se on suuri leikkaus, joka jättää aina jälkensä. Ja ne riskit kasvaa jokaisen sektion myötä, ja kohdistuu ennen kaikkea aina seuraaviin vauvoihin.
Sektiolle on aikansa ja paikkansa, mutta ihan turha sitä on ihannoida. Ystäväni meinasi vuosi sitten kuolla suunnitellun sektion takia. Haava ei umpeutunutkaan, vaan tulehtui pahasti, ja hän joutui olemaan sairaalassa melkein kaksi kuukautta.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:15"]
miks naiset suostuvat nykyiseen synnytyskäytäntöön? jos miehet synnyttäisivät, kaikki lapset syntyisivät sektiolla...
[/quote]
Saahan nytkin kuka tahansa sektion. Tosin vain idiootti valitsee sen vapaaehtoisesti.
Jos kaikki sektioitaisiin automaattisesti, meillä olisi huomattavasti suurempi äiti- ja lapsikuolleisuus+ huomattavasti enemmän synnytyksen takia vammautuneita lapsia ja lapsilukua määrittäisi huomattavasti useammassa perheessä kohdun& haavan kestävyys vanhempien haluan sijaan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:11"]
[/quote]
Saahan nytkin kuka tahansa sektion. Tosin vain idiootti valitsee sen vapaaehtoisesti.
Jos kaikki sektioitaisiin automaattisesti, meillä olisi huomattavasti suurempi äiti- ja lapsikuolleisuus+ huomattavasti enemmän synnytyksen takia vammautuneita lapsia ja lapsilukua määrittäisi huomattavasti useammassa perheessä kohdun& haavan kestävyys vanhempien haluan sijaan.
[/quote]
heh, no saattaisi naisilla olla paremmat seksielämät kun ei olisi pillu pillun päreinä..
eikö kukaan välitä tulevasta seksielämästään?
Siis mikä tää pillu päreinä -hokija oikein on? Omalla kohdallani ei ole mikään päreinä alakerrassa ja nautin seksistä ja niin nauttii mieskin. Ainoa ongelma on se, että ne synnytyksen lopputuotteet eli lapset väsyttää sen verran, ettei tule harrastettua niin usein kuin joskus ennen. Alapää sen sijaan on ihan kunnossa myös seksiä ajatellen.
Siis mikä tää pillu päreinä -hokija oikein on? Omalla kohdallani ei ole mikään päreinä alakerrassa ja nautin seksistä ja niin nauttii mieskin. Ainoa ongelma on se, että ne synnytyksen lopputuotteet eli lapset väsyttää sen verran, ettei tule harrastettua niin usein kuin joskus ennen. Alapää sen sijaan on ihan kunnossa myös seksiä ajatellen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:37"]
[/quote]
Mitenhän sun kaltaisesi ääliön saisi ymmärtämään, että ei sille seksielämälle tarvitse sen pillun takia käydä yhtään mitään. Mäpä väännän sulle rautalangasta:
a) suurin osa naisista synnyttää normaalisti, ja se pimppi ei siitä kummosemmaksi muutu. Joillain löystyy vähän, joillain tulee tuntoherkemmäksi, ja monilla, kuten esim. itselläni emätinorgasmit alkoivat vasta ekan synnytyksen jälkeen. Eli kokonaisuudessaan seksielämä parani.
b) ne joilla tulee löysyyttä emättimeen voivat jumpata sitä. ei vaadi kummoisia ja apuvälineitä ( varsin miellyttäviä) ja ohjeita on netti pullollaan. Suurin osa saa avun siitä
c) Ne joille tulee pahempia ongelmia, voivat hakea ja saada avun lääketieteen kautta. Emättimen voi kiristää leikkauksella, joka on huomattavasti pienempi operaatio kuin sektio.
ONko nyt ymmärretty?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:37"]
[/quote]
Mitenhän sun kaltaisesi ääliön saisi ymmärtämään, että ei sille seksielämälle tarvitse sen pillun takia käydä yhtään mitään. Mäpä väännän sulle rautalangasta:
a) suurin osa naisista synnyttää normaalisti, ja se pimppi ei siitä kummosemmaksi muutu. Joillain löystyy vähän, joillain tulee tuntoherkemmäksi, ja monilla, kuten esim. itselläni emätinorgasmit alkoivat vasta ekan synnytyksen jälkeen. Eli kokonaisuudessaan seksielämä parani.
b) ne joilla tulee löysyyttä emättimeen voivat jumpata sitä. ei vaadi kummoisia ja apuvälineitä ( varsin miellyttäviä) ja ohjeita on netti pullollaan. Suurin osa saa avun siitä
c) Ne joille tulee pahempia ongelmia, voivat hakea ja saada avun lääketieteen kautta. Emättimen voi kiristää leikkauksella, joka on huomattavasti pienempi operaatio kuin sektio.
ONko nyt ymmärretty?
[/quote]
jos menee alapäästä hermot niin eipä mikään kiristysleikkaus auta...jos ei tunne yhtään mitään enää alapäässä.
[/quote]
Minä olen synnyttänyt sekä sektiolla että alateitse.
En ymmärrä miksi joku suostuu sektioon ellei ole ihan pakko vauvan hengen vuoksi niin toimia.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 20:48"]
Ap on nolo provo :)
[/quote]
hehe, no mulle seksielämä ei oo yhdentekevä asia.