Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana ihminen kaupassa <3

Vierailija
22.02.2013 |

Oli niin ihana tyyppi tänään kaupassa, että itkin salaa autossa kotimatkalla (tyttö pelästyy itkemistä).

Mutta siis, jTytterini (3v) on autistinen. Ja varsinkin kaupassa, saattaa pinkasta jonkun ostoskorin luo ja alkaa kysellä, miksi otit juuri tuon ja tuon ja tuon. Selitän aina, että tyttäreni on autistinen, anteeksi häiriö, mikäli ihminen näyttää kiusaantuneelta. Tämä on poikkeuksia lukuunottamatta saanut hyvään vastaanoton.

On tietty niitä jotka käskevät painumaan veehen, mutta yksi mies pysähtyi, näytti JOKA AINOAN tavaran ostoskärryistä(n.30kpl) ja sanoi mikä meni mihinkin tarkoitukseen; "tällä pesen pyykkini", "tästä aion kokata lapsilleni ruokaa" jne. Voi että tuntui hyvältä. Tyttö oli aivan myyty; jopa halasi miestä, vaikkei yleensä (muun kuin oman perheen)kosketuksesta pidä. Tämä mies vain sanoi, että hänen veli on kanssa autisti, tuttu juttu. Tokaisi vielä et "meit on moneks". Melkein itkin kassalla. Tämmöiset pikkujutut, mitä tämä mies tuskin edes ens viikolla muistaa, merkitsee minulle todella paljon; puhumattakaan Ellalle. On ollut hymyä ja puhetta koko päivän. <3

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana juttu! Todellinen hyvänmielen aloitus. Kiitos kun jaoit tämän. :)

Vierailija
2/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! 

Onneks on vielä kunnon ihmisiäkin olemassa. Ja sitten sellaisia kuin ap jotka osaavat näitä ihanuuksia arvostaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalle ihmiselle! Mä toivon, että mä osaan suhtautua asiaan myös positiivisesti, jos joskus joudun vastaavan tilanteen kohdalle. Kiva kun jaoit tämän, itsekin tulin paremmalle tuulelle viestistäsi. =)

Vierailija
4/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli itku sun puolestasi. Ihana mies!

Vierailija
5/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä; ajettelin kun täällä niin paljon pahaa puhutaan, niin on hyvä muistuttaa, että niitä hyviäkin ihmisiä. :) Ja oikeasti olen huomannut että aika paljon. Se on paljon kiinni myös itsestä. Itse en ole koskaan hävennyt Ellaa. Joo, me ollaan just niitä jotkä ärsyttävästi raivoaa metrossa, ja näyttää siltä että olen vain lepsu äiti, joka ei saa yhtä pientä hentoa tyttöstä kuriin. Ella ei todellakaan ymmärrä käskyjä "ole hiljaa" tms.

Mutta jos joku huokailee, niin sanon suoraan että tyttäreni on autistinen; olen pahoillani jos se ärsyttää ja sanon aina perään, että se ärsyttää minuakin usein.

Ihanimpia on lapset; ne kysyy suoraan ja kiertelemättä "onks Ella ihan normaali?", "Miks Ella ei puhu aina?", ja mielelläni kerron mistä on kyse. Älkää vanhemmat hyssyttäkö lapsia, lapsi saa kysyä. Mielummin niin, kuin outo ja pitkä tuijotus, mikä ahdistaa niin minua kuin Ellaa. :) Meiltä saa tulla kysymään, ja antakaa sen lapsen tuijottaa. Mietin aina, että jos joku metrossa pistäisi baletiksi tutussa, mäkin tuijottaisin. :D

Vierailija
6/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus!

Vierailija
7/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tulin hyvälle mielelle sun viesteistä :) Mukavaa kevättä sulle ja Ellalle!

Vierailija
8/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana mies. kaikkea hyvää lapsellesi ja sinulle ap.

Vierailija
9/9 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana juttu <3 Ihan tuli kyyneleet silmiin. Olipa kerrassaan ihana mies. Loistava juttu tytöllesi - ja sinullekin. Kiitos kun jaoit tämän meidän kanssa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän