Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun katolla juoksee öisin?

Vierailija
02.03.2019 |

Usein kuuluu semmoisia kunnon spurtteja ja välillä vain pientä rapinaa. Eilen kuului koppotikoppoti, mutta tuskin silti hevonen siellä menee. Asun rivitalon päätyasunnossa ja minusta tuntuu, että se tulee tuolta välikatosta. Voiko sinne oikeasti päästä jotain eläimiä ja mitkähän eläimet yöllä juoksentelee?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiriä

Vierailija
2/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotta tai orava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on hiiriä tai rottia, niin pitäisikö tuolle tehdä jotain? Ei kai ne voi jyrsiä itseään sisälle asuntoon?

Ap

Vierailija
4/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melko varma, että luuranko.

Vierailija
5/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salme Pasi, Liitto-orava?

Vierailija
6/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotta tai orava.

Orava olisikin ihan kiva, mutta rotat tuntuu inhottavilta. Onko oravakin yöeläjä?

Vierailija
7/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkinainen

Vierailija
8/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoggoth

Vierailija
9/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rotta tai orava.

Orava olisikin ihan kiva, mutta rotat tuntuu inhottavilta. Onko oravakin yöeläjä?

"Squirrells are nothing but rats with fluffy tails!"

-Jake Morgendorffer

Vierailija
10/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopauta harjanvarrella kattoon, niin vähäksi aikaa pysähtyy meno. Ja sitten jatkuu.

Tein näin kun en saanut vastaavan takia nukuttua kerran.

Vierailija
11/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen siellä! Pegasos käyttää kattoa lentoon lähtöä varten!

Vierailija
12/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näätä. Pitää tehdä jotain... Kaikkien eläinten pissat ja kakat haisee. Pissa on märkää ja se kastelee. Näätä kantaa raatoja sinne yms.

Vierailija
13/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumatti joka ratsastaa yksisarvisella.

Vierailija
14/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiriä tai myyriä. Oravat eivät liiku juurikaan öisin. Laita loukkuja, jos pystyt. Varmista ettei linnut pääse loukkuihin.

Vierailija
15/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näädältä kuulostaa. Se pitää ehdottomasti karkottaa, voi aiheuttaa isot tuhot. Itse vein patteriradion välitilaan ja verkotin aukot.

Vierailija
16/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö välikattoon? Jos niin viritä hiirenloukku. Joskus linnutkin voi mennä. Parasta ehkä ilmoittaa isännöitsijälle.

Jos pelkäät jyrsijöiden pääsyä sisätiloihin, laita töpseliin elektroninen jyrsijänkarkoitin. Siitä lähtee joku ääni jota ihmiskorva ei kuule mutta jyrsijät pysyy poissa.

Vierailija
17/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin juoksee/juoksi hiiriä. Oravaa mietittiin, mutta eräänä kauniina päivänä (aiemmin kerrostalo)kissa veti katonrajasta hiiren ja antoi sille aikamoiset tukkapöllyt ennenkun ehdittiin väliin :S Metsän kupeessa oleva vanha okt kyllä kyseessä.

Vierailija
18/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyse on oravista tai näädistä. Kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä, ne pissaavat eristeisiin ja nakertelevat vaikkapa sähköjohtoja, eli voivat aiheuttaa jopa tulipalon.

Rotat harvemmin pääsevät seiniä pitkin kovin korkealle tai ainakaan hankkivat suojapaikkaa sellaisesta paikasta, johon pitää monta kertaa päivässä kiivetä vaivalloisesti. Ne kiipeävät kyllä, mutta huonommin kuin oravat ja näädät.

Jos kerran asut rivarissa eli taloyhtiössä, juttele asiasta hallituksen puheenjohtajan kanssa. Ongelma tuskin rajoittuu vain sinun asuntosi kohdalle.

Jotta noiden pääsy välikattoon voidaan estää, pitä koko talon - ei siis pelkästään sinun asuntosi osalta, vaan koko matkalta - räystään aluset verkottaa tiiviillä teräsverkolla. Oravat nimittäin pääsevät välikattoon vajaan kahden sentin levyisestä raosta, todella kapeasta siis! Olen itse nähnyt. Meillä oli oravaongelma massiivihirsistä rakennetun kesämökin välikatossa, mutta riesa päättyi juurikin tuohon verkotukseen.

Vierailija
19/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näädältä kuulostaa. Se pitää ehdottomasti karkottaa, voi aiheuttaa isot tuhot. Itse vein patteriradion välitilaan ja verkotin aukot.

Itse suuntasin patteriston ampumaan ääntä kohdin. T: Ylikersantti Mäkinen

Vierailija
20/43 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö välikattoon? Jos niin viritä hiirenloukku. Joskus linnutkin voi mennä. Parasta ehkä ilmoittaa isännöitsijälle.

Jos pelkäät jyrsijöiden pääsyä sisätiloihin, laita töpseliin elektroninen jyrsijänkarkoitin. Siitä lähtee joku ääni jota ihmiskorva ei kuule mutta jyrsijät pysyy poissa.

Ei tuollaisesta ole minkään valtakunnan apua. Meillä on ollut sellainen jo pitkään ja silti talvisin tulee metsähiiriä sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä