Mistä saisi piristystä elämään kun on 1 v kanssa kotona?
Esim. päiväuniajaksi jos keksisi jotain oikeasti kivaa tekemistä. Onko ideoita? Kokeiltu on läsityöt, lehdet, tv, videot, netti, syöminen, ruoanlaitto, siivoaminen jne, mutta mikään ei ihan oikeatsi piristä. Joo ja en ole masentunut sen on ihan ammattilainenkin todennut.
Kommentit (9)
Itse olen tosi introvertti eli en halua nyt ihmiskontakteja, ne vie liikaa energiaa. Haluaisin jonkun kivan projektin, jonkun tärkeän jutun tai harrastuksen vauvan lisäksi mutta en vaan millään keksi mitä se olisi. Joku oma juttu siis haussa etten kadota itseäni äitiyteen. Sosiaalisuus ei ole minua varten, en jaksa kaikkea painetta mikä siihen liittyy. Mulle riittä mies ja lapsi aivan hyvin.
ap
Lapsen kanssa:
- Päivittäinen ulkoilu lapsen kanssa. Ei se nyt aina ole niin hehkeää, mutta toisinaan voi yrittää tehdä jotain jännempää. Mennä pienelle retkelle ja ottaa kaakaota mukaan vaikkapa.
- Kirjastossa käyminen. Eväät mukaan tai kirjastokeikan jälkeen kahvilaan.
- Kyläily naapureiden luona.
- Yöksi tai pariksi vanhempieni luo. Isovanhemmat hoitavat lapsen ja meitsi relailee :)
- Lukeminen samalla kun lapsi leikkii itsekseen (tätä teen paljon).
Ilman lasta:
- Liikuntaharrastukset
- Viikottainen maastoratsastus
- Kaverien luona kyläily
- Jonkun sarjan katsominen ruokaa laittaessani
- Palstailu
No on sulla ongelmat. Musta olis ihanaa jos joskus olis aikaa vaan olla tekemättä mitään. Voisin myös nukkua aina kun kerkeen.
No rupea kuntoilemaan tai jumppaamaan. Joku kunnon rempseä zumba tai muu hikivideo pyörimään ja peffa liikkeelle.
Ok,ollaan sitten aika erilaisia ;) no mutta silti oon sitä mieltä, että ala tehdä lapsen kanssa kaikkea, vaikuttaa siltä etä kyhötätte kotioloissa niin paljon että sitten kun saisit olla rauhassa ei olekaan enää kivaa olla vain kotona. Uimisreissut, krjastokäynnit, metsäretket yms.lapsen kanssa ovat kivoja ja molemmat ovat sen verran väsyneitä niiden jälkeen, että pelkkä oleminenkin maistuu ;)
Jos olet kova tekemään käsilläsi niin ehdottoman kiva projekti on bloggailu! Bloggaat tekemistäsi jutuista ja se vaan innostaa tekemän lisää ja enemmän, kun on bloggaamisesta "paine" saada uutta tehtyä ja kehittyä. Itse hurahdin bloggailuun mammalomalla, aiheena itsellä kokkailu. Enää ei ole oikein aikaa samalla lailla, mutta se oli kyllä kivaa ja jäin vähän koukkuun koko juttuun. Oli kiva katsella, kuinka moni oli lukenut päivityksen, jne.
T. 2
Hommaa iso palapeli itsellesi ja rupea kasaamaan sitä :)
tai kokeile jotain ihan uutta käsityötä tai askartelua mitä et ole ennen tehnyt, Netti on pullollaan ohjeita.
Mitä teit ennen vauvaa? Siinä vastaus kysymykseesi.
Mulla kyllä piristi ihmiskontaktit aina eniten. Vaikka olisi introvertti, niin tuskin jatkuva yksinolokaan loputtomiin hyvä homma on, eikä ainakaan lasten kannalta. Kai sinä muulloinkin ihmisiä tapaat jonkin verran? Voisittehan te käydä torilla, kirjastossa, kahvilassa tms.
Kesällä parasta puuhaa edellämainittujen lisäksi oli leikkikentät ja uimarannat. Anyway, kävimme siis joka päivä ulkona, useita tunteja päivässä. Tässä on hyvä sauma kohottaa kuntoa ja elää terveellisesti.
Tietämättä kiinnostuksen kohteitasi, heitän projektiksi nukkekodin. Ei varmaan heti tule valmista :)
Ihmiskontaktit on aika jees, eikö? Itse olin ihan mökkihöperä ja kiukkuinen iltaisin, jos en ollut päivällä A ulkona ja B nähnyt ihmisiä. Päikkäriajan saatoin olla vaan ja surffailla ja herkutella (en kyllä suosittele, vähän pääsi painoa kertymään..) mutta se ei tuonut nautintoa, jos ei ollut spsiaalisia kontakteja johonkin kohtaan päivää sovittu, edes muutaman kerran viikossa. Onko sulla samassa elämäntilanteessa olevia kavereita tai tuttuja, joiden kanssa voisi viritellä mammalomakaveruutta?