Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en voi syödä enää sokeria, se väsyttää ja tekee minut veltoksi

Vierailija
22.02.2013 |

Niin. Olen ollut jonkin aikaa dietillä ja olen siis jättänyt oiekestaa kaiken sokerin pois. 

Nyt tällä viikolla olen muutaman kerran syönyt jätskiä ja kakkua, enkä edes paljon ole syönyt. Heti se näkyy ireystilassa. Väsyttää enemmän ja on jotenkin veltto olo. Mistä johtuu?

Kun en syö sokeria olen todella virkeä ja jaksan tehdä vaikka mitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaali reaktio tervehtyneeltä keholta sokeriin. Sitä ei ole tarkoituskaan "sietää" valkoisessa, käsitellyssä muodossaan (puhumattakaan glukoosisiirapeista ym. keinotekoisesta skeidasta!) mutta koska sitä lisätään vähän kaikkialle, iso osa ihmisistä on tottunut ja turtunut siihen. Käytännössä jokainen valittaa tiettyyn aikaan väsymystä ja ruokkii kierrettä vaikkapa iltapäiväkahvilla, jonka seuraksi vedetään pullaa tai muuta höttöä. Se ehkä piristää hetkeksi mutta sitten taas iskee väsymys.

Olen itsekin vältellyt sokeria viime aikoina ja kun toissapäivänä kävin ystävän kanssa leivoksella, huomasin jo valintatilanteessa ettei minun tehnyt mieli oikeastaan mitään niistä "herkuista". Otin sitten tummasuklaaleivoksen ja lusikoin siitä puolet, kunnes iski lähes pyörryttävä olo: sokeri meni päähän oikein kunnolla ja aloin jo miettimään, onko kakussa alkoholia kun niin tuntuu! Olo oli jotenkin hatara ja sekava vajaan tunnin ajan, sitten tuli väsynyt olo.

Vierailija
2/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä skeidaa!! Kas kun ei Kokkelia sentään xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta aloittajan kuvailema olotila minullekin tulee sokerista. Inhoan sokeria, en pidä edes sen mausta, joten onneksi ei tarvitse moisesta olotilasta mitenkään usein kärsiä.

Vierailija
4/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En voi syödä mitään sokerista ja myös jotkut muutkin hiilihydraatit ja ruuat joissa on paljon rasvaa saavat minut simahtamaan. Se on ihan kauheeta. Päivä menee pilalle kun ei jaksa eväänsä liikauttaa.

Vierailija
5/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotkut ovat herkkiä sokerille, ja ilmeisesti iän myötä sikä sokeria muutenkin haluaa vähemmän. Lapsillahan maekanhimo ja veren kasvuhormonipitoisuus korreloivat toisiinsa, joten varmaan luonto on järjestänyt niin, että kun ihmisessä ei enää kasva kuin vyötärö, alkaa kaivata muita makuja.

Minä jouduin jättämään terveyssyistä vehnän pois viime syksynä, ja samalla jätin myös rukiin ja ohran. Siitä seurasi se, että kun ei vaan voinut syödä keksejä tai pullaa, niin sellainen arkipäivän makea (minulla siis iltapäiväkahvin kanssa syöty keksi) väheni. Nyt en oikein sitten kestä sokeria, vatsa menee siitä sekaisin ja närästää. En muista että tällaista olisi tullut vielä viime vuonna tähän aikaan, vaan silloin sain siitä virtaa ja hyvän mielen.

Vierailija
6/6 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, hiilarit saavat mutkin ihan veltoksi ja väsyneeksi. Tänään tuli sekin taas todettua, kun vetäsin aamupalaksi eilen tehtyjä mokkaruutuja :/ Koko päivän ollut niin väsynyt olo, ettei oo tosikaan. Sallin itselleni aina 1-2pv herkkuja/vk, ja yleensä ne herkkupäivinä vireystilakin on huono. Ei kannattaisi siis tehdä näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi