Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällistyttävä kansainvälinen tausta, vai juureton 'ei missään kotona'?

Vierailija
12.04.2013 |

My name is xxx and I am currently a student at the
University of XX in the United Kingdom. I am originally half
Finnish (my father), and half Brazilian (my mother), but grew up in
China. I fluently speak English, Finnish, Brazilian Portuguese and
Mandarin Chinese. ... My childcare experiences include working as a volunteer at a school for disabled children in Thailand.

Ensin olin, että WAU, onpas huikea elämä, mutta sitten toisaalta, onko se sittenkään kivaa, että elämä on ripoteltuna ympäri maailmaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika kansainvälinen tausta, enkä ole koskaan ymmärränyt mihin ihminen jotain "juuria" tarvisi? En minä ainakaan ole sellaisia kaivannut. Olen kotonani siellä missä milloinkin olen, maasta tai kaupungista riippumatta, enkä ole kiintynyt erityisesti mihinkään paikkaan. Se on minusta vapautta, ei jotenkin ikävä asia.

Vierailija
2/2 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "matkalaukkulapsuus", mistä olen tietyissä piireissä ylpeä, mutta oikeastaan sydämessäni vähän katkera ja surullinen. Muutin 3-vuotiaana Washingtoniin ja sieltä 6-vuotiaana USA:n länsirannikolle vuodeksi. 7-vuotiaana pääsin aloittamaan koulun Espoossa, missä asuimme pari vuotta. Sitten tuli TAAS työkomennus isälle, tällä kertaa Kiinaan. Siellä asuimme neljä vuotta ja sieltä suoraan muutimme Indonesiaan, missä meni toiset neljä vuotta. Sitten tulinkin jo lukioon Suomeen ja isovanhempien hoitoon. Kateellisena kuuntelen, kun työkaverit puhuvat lapsuusmuistoistaan. Minä en voi koskaan mennä luokkakokoukseen tai tavata lapsuuskodin naapuruston kavereita. Kaikki koulukaverit em. kaupunkien kansainvälisistä kouluista ovat hajaantuneet ympäri maailmaa. Ei ole mitään yhteisöä, jonne palata muistelemaan lapsuutta. Toisaalta, kielitaito minulla on mahtava ja kontakteja on vähän joka puolelle maailmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla