Mies jätti kylmästi 4 vuoden seurustelun ja 3 vuoden yhdessä asumisen jälkeen
Hei
Seurustelin 4 vuotta ja asuimme yhdessä 3 vuotta miehen kanssa. Olimme olleet kihloissa 3 vuotta. Mies jätti minut viime viikolla tekstiviestillä ja ei suostu puhumaan enää kanssani. Iso syy jättämiseen on että miehen vanhemmat olivat suuttuneet minulle. Olisin halunnut puhua miehen kanssa jättämisestä ja miten tästä eteenpäin mutta se ei käy. Miehellä on nyt melkein kaikki meidän yhdessä asuessa ostamat huonekalut ja muut tavarat myös. Mies täyttää 29 ja minä olen 28-vuotias nainen. Onko tämä normaalia ja mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että se miten mies teki minulle ei ole oikein. Mutta olisin halunnut voida puhua hänen kanssaan edes huonekaluista.
Ap
Jos pystyt osoittamaan että hänellä on hallussaan sinulle kuuluvaa omaisuutta, niin sinulla on oikeus tietenkin saada ne. Kenen nimissä asunto on?
Kukaan ei voi velvoittaa häntä puhumaan kanssasi, mutta voit pyytää virka-apua omaisuutesi takaisin saamiseksi.
Siis häh, onko mies jotenkin siis huomaamattasi muuttanut teidän yhtisestä kämpästä vai siis miten on mahdollista, että on vienyt kaikki huonekalut?
Ihan oikeesti, hae sitä apua, sulla on pahoja psyykkisiä ongelmia. Sä vatvot tätä samaa täällä päivästä toiseen avaamalla aiheesta aina uuden ketjun. Tuo ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat suuttuivat koska eivät luottaneet minuun, koska en halunnut ensin muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon. Mies sanoi siis että vanhemmat ei luota minuun enää.
Ap
Vaikuttaa keksityltä syyltä. Jatka elämääsi.
Asunto oli minun nimissä mutta nyt en asuu enää siinä asunnossa. Sen osoittaminen että omaisuus on minun voi olla vaikeaa, koska kuitteja ei ole tallessa. Mutta eikös avoliitossa yhdessä asuessa ostetut tavarat ole periaatteessa jaettava puoliksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asunto oli minun nimissä mutta nyt en asuu enää siinä asunnossa. Sen osoittaminen että omaisuus on minun voi olla vaikeaa, koska kuitteja ei ole tallessa. Mutta eikös avoliitossa yhdessä asuessa ostetut tavarat ole periaatteessa jaettava puoliksi?
Ap
Muutitko siis jo virallisesti osoitteesi pois yhteisestä asunnosta?
Tiedätkö minne mies vei huonekalut?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko tehnyt muuttoilmoituksen ? Onko mies kirjoilla asunnossa? Missä asut nyt? Ihan tarkasti kirjoituksissasi ei käy ilmi, että kuka asuu nyt missäkin ja missä olette kirjoilla? Oletko kuinka pahasti järkyttynyt tilanteesta? Onko sinulla läheisiä joille voit puhua?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että se miten mies teki minulle ei ole oikein. Mutta olisin halunnut voida puhua hänen kanssaan edes huonekaluista.
Ap
Jos mies on vienyt yhteisesti ostamanne huonekalut, niin voit uhata tekeväsi rikosilmoituksen. Ja jos mitään ei tapahdu niin sitten teet sen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Avoliiton purkautuessa kumpikin pitää oman omaisuutensa. Myös ne puolikkaat.
Ota isäsi, veljesi ja serkkusi mukaan ja hakekaa tavarasi pois. Ja lopeta vatvominen, et voi pakottaa häntä puhumaan. Loppu mikä loppu.
"Oletko tehnyt muuttoilmoituksen ? Onko mies kirjoilla asunnossa? Missä asut nyt? Ihan tarkasti kirjoituksissasi ei käy ilmi, että kuka asuu nyt missäkin ja missä olette kirjoilla? Oletko kuinka pahasti järkyttynyt tilanteesta? Onko sinulla läheisiä joille voit puhua?"
Asun nyt äidilläni. Tiedän missä mies asuu mutta en voi tietenkään käydä hänen luona jos hän ei halua. Yritin käydä kerran yksin huonekaluihin liittyen mutta mies antoi vain jotain hygieniatarvikkeitani. Mies oli vihainen eikä puhunut juuri mitään. Olen tehnyt muuttoilmoituksen ja meistä kumpikaan ei ole enää vanhassa asunnossa kirjoilla. On läheisiä ja heille olen puhunutkin tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole. Avoliitto ja avioliitto ovat eri asioita, paitsi jos olette asuneet yhdessä vähintään viisi vuotta ja teillä on yhteinen lapsi. Oletteko maksaneet huonekalut kortilla? Silloin maksutositteet on saatavissa pankkitililtä tai mahdollisesti sieltä huonekaluliikkeen kautta, jos on vilautettu jotain bonuskorttia ostojen yhteydessä.
Ota opiksesi.
En ole lukenut aiempia ketjujasi, mutta nuo syyt erolle ovat vähintään omituisia. Siis miehen vanhemmat suuttuivat koska et ensin halunnut muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon (ja sittenkö muutit vai et?) ja mies sitten halusi erota koska hänen vanhempansa olivat suuttuneet (koska et halunnut kaupungin vuokra-asuntoon?) ja teki sellaisen tempun, että muutti kaikki huonekalut teidän yhteisestä kämpästänne, katosi eikä suostu vastaamaan yhteydenottoihisi? Tässä ei näillä tiedoilla ole mitään järkeä tai olette kaikki mielisairaita.
Miksi miehen vanhemmat halusivat vaikuttaa asumisiinne? Ja miksi mies sitten valitsi erota? Ilmeisen vihoissaan? Tästä ei vain saa muodostettua mitenkään loogista tarinaa.
Mutta itse pistäisin miehelle ja mahdollisesti hänen vanhemmilleen (varmistuakseni, että mies saa tiedon) viestin, jossa ilmoitan, että tulen hakemaan omat tavarani takaisin esim. seuraavana lauantaina (tai milloin mies on yleensä kotona). Vuokraa peräkärry ja lainaa tutun autoa, jos ei ole omaa, ja ole tuona aikana hakemassa tavaroita. Jos et saa niitä eikä mies vastaa yhteydenottoihisi, tee rikosilmoitus poliisille. Toivottavasti sitten saat tavarasi eikä mies tuhoa/hävitä niitä, kuulostaa niin hullulta kuviolta.
"En ole lukenut aiempia ketjujasi, mutta nuo syyt erolle ovat vähintään omituisia. Siis miehen vanhemmat suuttuivat koska et ensin halunnut muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon (ja sittenkö muutit vai et?) ja mies sitten halusi erota koska hänen vanhempansa olivat suuttuneet (koska et halunnut kaupungin vuokra-asuntoon?) ja teki sellaisen tempun, että muutti kaikki huonekalut teidän yhteisestä kämpästänne, katosi eikä suostu vastaamaan yhteydenottoihisi? Tässä ei näillä tiedoilla ole mitään järkeä tai olette kaikki mielisairaita.
Miksi miehen vanhemmat halusivat vaikuttaa asumisiinne? Ja miksi mies sitten valitsi erota? Ilmeisen vihoissaan? Tästä ei vain saa muodostettua mitenkään loogista tarinaa.
Mutta itse pistäisin miehelle ja mahdollisesti hänen vanhemmilleen (varmistuakseni, että mies saa tiedon) viestin, jossa ilmoitan, että tulen hakemaan omat tavarani takaisin esim. seuraavana lauantaina (tai milloin mies on yleensä kotona). Vuokraa peräkärry ja lainaa tutun autoa, jos ei ole omaa, ja ole tuona aikana hakemassa tavaroita. Jos et saa niitä eikä mies vastaa yhteydenottoihisi, tee rikosilmoitus poliisille. Toivottavasti sitten saat tavarasi eikä mies tuhoa/hävitä niitä, kuulostaa niin hullulta kuviolta."
Kyllä nuo oli tärkeimmät syyt eroon miehen mukaan. Että hänen vanhemmat ei luota enää minuun ja koska hän ei voi seurustella naisen kanssa, johon vanhemmat ei luota. Ja syy siihen, miksi vanhemmat ei luota on, että en ensin olisi halunnut muuttaa. Päätin että olisin voinut kuitenkin muuttaa miehen perässä, mutta se ei ollut enää mahdollista. En muuttanut kaupungin vuokra-asuntoon, koska mies ei enää halunnut minun muuttavan perässä, koska vanhemmat olivat suuttuneet minulle. Kyllä mies vei kaikki huonekalut eikä nyt suostu vastaamaan minulle edes huonekaluihin liittyen, vaikka se olisi minusta kohtuullista. Ja voi hyvin olla, että miehellä ei ole kaikki kotona, koska hän puri minua kerran ja suuttuu helposti ja mököttää. Mies täyttää 29 ja hänellä ei ole yhtään ystäviä, mutta vanhemmat ovat hänelle todella tärkeitä. Ei ole minustakaan oikein, että miehen vanhemmat puuttuvat niin paljon asumisiimme. Kirjoitin siitä aiemmin miehen äidille, ja ilmeisesti se oli myös yksi syy, miksi vanhemmat suuttuivat minulle.
Ap
Ja en pysty laittamaan miehen vanhemmille viestiä huonekaluista, koska miehen äiti esti minut messengerissä. En ole kokeillut soittaa tai laittaa tekstiviestiä miehen äidille. Suuttuisi varmasti siitäkin. Miehen isä ei ole Facebookissa.
Ap
No ehkä on sitten vain parempi, että tuo puoli ("toksinen" epäjohdonmukaisuus) miehestä tuli esiin nyt eikä vuoden tai kahden kuluttua. Niin omituiselta kuulostaa, ettet varmaan voi saada häneltä mitään järkevää selitystä. Älä siis turhaan vaivaa päätäsi yrittämällä selvittää asioita hänen kanssaan, eivät asiat tuosta varmaan selkeydy. Selitys on, ettei kaikilla ole kaikki kotona.
Ehkä vanhemmat tuntevat poikansa ja siksi hänen elämäänsä puuttuvat. Ajattelevat, ettei se yksin pärjää/osaa elämäänsä järjestää eikä ilmeisesti osaakaan. Eivät kovin teräviltä tosin vaikuta vanhemmatkaan.
Tee vaikka suoraan rikosilmoitus niin pääset helpommalla. Saat ehkä tavarasi tai osan niistä sillä tavoin takaisin, yritä nyt miettiä miten elämäsi järjestät ilman tätä ihmissuhdetta. Helpompaa elämä varmaan tulee olemaan kun tämä jää taakse. Voimia!
Asuitteko omistus- vai vuokra-asunnossa?
Oisit jättäny sen yön ahmedin kans väliin.
Vuokra-asunnossa. Mies on suomalainen. Niin, eivät vanhemmatkaan kovin empaattisia ole tai teräviä. Mies käy isän kyydillä kaupassa kerran viikossa. Eikä asuta missään perähikiällä vaan pääkaupunkiseudulla.
Ap
Vei. Olen yrittänyt pyytää mieheltä mutta hän ei lue /huomaa viestejäni.
Ap