Sain syöpädiagnoosin, mies vaan välinpitämätön!!
Mitä v...ttua, täällä mä yksin itken. Mies meni sohvalle, kun kyllästyi mun itkunsekaisen puheeseen :(
Kommentit (17)
olen ap kohtalontoverisi :(
ei munmies myöskään reakoinut mitenkään, ei osannut lohdutta, tukea missään vaiheessa
:(
mun mies on aina ollut empatiakyvytön, ei ollu uuttaa
tuollaisesa tilanteessa olis kaivannut halia, rohkaisevia sanoja yms
mikä syöpädiagnoosi sulle tuli ?
Hei.
Sulle haluan sanoa että muista, syöpä ei yleisesti tapa vaan se voidaan hoitaa ja parantaa.
Vanha käsite vaan on edelleenkin, että syöpä on kuolemaksi. Voimia sen hoitaminen kysyy sulta. Joten älä masennu vaan valmistaudu voittamaan syöpä sinusta.
Tsemppiä ja hyvää mieltä.
T. M41
Joka ristiriita aiheuttaa totaalisen kylmyyden.. Muuten on hyvä mies, eikai osaa käsitellä.
Surettaa jäädä asian kanssa yksin, yks kuorsaa tyytyväisenä sohvalla
Joka ristiriita aiheuttaa totaalisen kylmyyden.. Muuten on hyvä mies, eikai osaa käsitellä hankalia asioita.
Surettaa jäädä asian kanssa yksin, yks kuorsaa tyytyväisenä sohvalla
Kyllähän tämä pitäis olla kuulemma hoidettavissa, silti tuli aivan yllätyksenä ja sekoitti pään.
Jotkut ukot on sellaisia, että niille on kaikki väännettävä rautalangasta. On sanottava, että nyt mä tarvitsen halausta ja että sanot mulle, että kaikki menee hyvin. Pidä mua sylissä kun mua itkettää ja pelottaa. Soita mulle joka päivä töistä ja kysy miten voin.
ON mahdollista että mies pelkää kanssa valtavasti, mutta tunteiden käsittely on lapsen tasolla. Ehkä totuus ei ole vielä päässyt sisimpään asti, koettaa kieltää sen vielä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 23:38"]
Kyllähän tämä pitäis olla kuulemma hoidettavissa, silti tuli aivan yllätyksenä ja sekoitti pään.
[/quote]
syöpä on siiisesiaste papassa ????
Hyvä kuulla että syöpämuoto joka sinulla todettiin, on hoidettavissa.
Näin arvelin, että kun ensijärkytykseltäsi pääset ajattelemaan järkevästi tilannettasi, on oireesi täysin hoidettavissa ja olet parantumassa tuosta syövästäsi.
tsemppiä hoitoihin.
Ei oo mikään papanäytteestä selvinnyt. Vaan nyt alkuarvion mukaan vielä siinä vaiheessa, et ollaan ajoissa asian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 23:47"]
Ei oo mikään papanäytteestä selvinnyt. Vaan nyt alkuarvion mukaan vielä siinä vaiheessa, et ollaan ajoissa asian kanssa.
[/quote]
No niin, mikä on ongelmana?
Se, ettei mies ylireagoi koska tämä asia on havaittu ajoissa ja hoidettavissa?
mua kans kiinnostaa, mikä syöpä kyseessä ??
ihmiset houhkaa heti, et syöpäää...jos vaikka papa luokka hieman kohonnut, tai joku luomi poistettu jossa ehkä jotain jne
hienoa toki on, et huomataaan ajoissa jne jne koska noi papa yms näytteet siten ovat auttaneet, on ollut hyötyä käydä testeissä jne
mut, et sit voivotellaan ja dramatisoidaan ..
ei ihme, et mies ei jaksa tuota
ihmiset houhkaa heti, et syöpäää...jos vaikka papa luokka hieman kohonnut, tai joku luomi poistettu jossa ehkä jotain jne
hienoa toki on, et huomataaan ajoissa jne jne koska noi papa yms näytteet siten ovat auttaneet, on ollut hyötyä käydä testeissä jne
On tosi hankalaa,jos mies on täysin kyvytön puhumaan tietynlaisista asioista.Saa arvata kaiken eikä tavallinen ihminen ole selvänäkijä.Jotkut eivät pysty puhumaan tunteellisista asioista ja tv-kanavakin kääntyy heti jos menee liian tunteelliseksi.Miesten aivot ovat kuulemma sellaiset,luki jossakin.Kyllä vähän pitäisi yrittää toisenkin takia.Olisi paljon helpompi elää yhdessä jos juteltaisiin.
Niin, eikai mikään sitten. Lähinnä olis kaivannut vain rohkaisevaa halausta, tukea ja turvaa. Mutta taidan olla vain sitten liian vaativa ja herkkä. Antaa ukon kuorsata, en saa ite unta.
Kiitos vastauksista!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 23:53"]
[/quote]
Sinä olet mitätöijä. Jos ei saa kuolemantuomiota, ei saa sinun mielestäsi valittaa, olla peloissaan tai avuton. Pitäisi vain jatkaa kuin ennenkin eikä ainakaan kääntyä läheisten puoleen. Olet tunnekylläistä ja empatiakyvytön.
Kyllä minusta läheisiltään pitäisi saada tukea vaikka soittaen epäilyttävänä luomee. Olisi kamalaa pohtia yksin vaihtoehtoja ja pelätä, kun keltään nyt vaan ei saa tukea tai apua pyytää. En pidä sinun arvoistasi. ystäväni kuoli syöpään ja siskoni raivosi pari viikkoa ennen kuolemaa, miten aina liioittelen ja dramatisoin kaiken, kun en halunnut lähteä matkalle ystäväntakkuaa. Kun itkin ystäväni kuolemaa, siskoni tokaisi, että sehän oli odotettavissa, joten ihan turhaan siinä vIngun. Koskaaehtii ole kaltaistensa mielestä lupa itkeä.
Voimia sulle,ap. Paljon voimaa. Toivottavavasti sulla on lähipiirissä ihmisiä joille voit puhua.
Jos se on vaan niin hämmentynyt eikä tiedä mitä sanoa. Anna sille vähän aikaa. Onko mies kuitenkin muuten ollut sinulle hyvä, vai onko tämä välinpitämättömyys vain jatkumoa entisestä?