Onko kukaan päästänyt 16-vuotiasta asumaan omilleen opiskelupaikkakunnalle?
Tytär olisi hakemassa lukioon toiselle paikkakunnalle, mikä myöskin tarkoittaisi, että muuttaisi omilleen.
Kellään kokemuksia?
Kommentit (6)
Teini täytyisi päästää täysin omilleen vuokra-asuntoon. Kyse ei siis ole mistään asuntolasta, jossa saa tarvittaessa aikuisen apua.
Ainakin vanhempani päästi. Minut siis. Paljon biletettiin, en siis käynyt joka vkl kotona. Mutta paljon oli hyviäkin puolia, oppihan siinä rahankäyttöä ja itsestään huolehtimista, ruoanlaittoa jne. Et kokonaisuudessan en nää mitään ongelmaa.
Onneksi ei ole tuota tilannetta itsellä. Kotikaupungissamme on useita lukioita joista valita.
Luulenpa että koko perhe vaihdettaisiin maisemaa jos ei kotipaikkakunnalla sopivaa lukiota olisi.
en nae mitaan ongelmaa jos teinisi on tasapainoinen, itsenainen ja fiksu nuori.
En asu Suomessa ja useat tuttavani ovat lahettaneet puolisuomalaisen lapsensa Suomeen lukioon vaikka itse asuvat etela-euroopassa eli nuoret on todella omillaan, uudessa maassa ja uudessa kulttuurissa. Silti olen kuullut pelkastaan positiivisia asioita kaikista tapauksista.
Minun vanhempani:D En kyllä paljon kysellyt, ilmoitin vain muuttavani. Biletystä joka keskiviikko+ välillä muulloinkin, mutta itse hoidin kaikki raha-asiani (sain 1000mk opintotukea+tein keikkatöitä) ostin vaatteet, opiskelumateriaalit, ruokani, yms. Ihan tasapainoinen ison perheen äiti minustakin silti on tullut :D
Monellakin on. Mikä ihmeen ongelma tuosta nyt pitää tehdä?