Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakouluikäinen tyttö pelaa ja ei huolehdi ulkonäöstään

Vierailija
21.02.2013 |

Eli käyttäytyy kuin poika. Videopelit ja tietokoneet kiinnostaa ihan hillittömästi, mutta mikään tyttöjen jutut ei. Esimerkiksi shoppailu on hänelle ihan vastanmielistä. ei myöskään halua meikata ja laittaa hiuksiaan ( olen ihan oikeasti huolissani, koska hänellä pitkät hiukset, jotka takkuunutuvat helposti ja laittamattomina näyttävät suoraansanoen hirveältä), olen ehdottanut tytölle lyhyttä tukkaa, mutta jostain syystä ei innosta.

Millä todennäköisyydellä joutuu kiusatuksi yläkoulussa? Miten saisin tytön kiinnostumaan tyttöjen jutuista, kun nytkin jo pojat vierastavat ja muut tytöt naureskelevat = hänellä ei ole yhtäkään kaveria.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei pelaa ees mitään ns. sosiaalisesti hyväksyttäviä pelejä, mistä tytötkin voisivat innostua ( Wii Sports, Wii Fit yms. partypelit) vaan ihan pojille suunnattuja räiskintä- ja fantasiapelejä..

APUA??

Vierailija
2/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä taas on, mutta antakaa nyt niiden pienten tyttöjen olla pieniä tyttöjä sellaisina kuin he ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis tyttärestäsi pissiksen? Että pojat tykkäis? Oudot arvot sulla.

"Ja ei" on suomeksi eikä. 

Vierailija
4/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on alakouluikänen... mua rupes kiinnostamaan ulkonäkö vasta kuudennella luokalla.. sitä ennen leikittiin usein kaverin veljien kanssa poikien juttuja.. Älä anna sen pelata kun viikonloppusin ja pari tuntia kerralla. Passita se pihalle, soittamaan luokkakaverille tai järkkää sinä treffit luokkakaverin äidin kanssa niin että menette tyttöjen kanssa yhdessä johonkin.. Vähän aktiivisuutta peliin äidin osalta niin rupeaisi asiat luistamaan.
tai vie lapsi harrastamaan jotain järkevää. Kyllähän munkin miehen poika vaan pelais pleikkaa jos antais.. en anna vaan passitan soittamaan kavereille ja lähtemään ulos.. (9v)

Vierailija
5/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 12:01"]

Mikä on alakouluikänen... mua rupes kiinnostamaan ulkonäkö vasta kuudennella luokalla.. sitä ennen leikittiin usein kaverin veljien kanssa poikien juttuja.. Älä anna sen pelata kun viikonloppusin ja pari tuntia kerralla. Passita se pihalle, soittamaan luokkakaverille tai järkkää sinä treffit luokkakaverin äidin kanssa niin että menette tyttöjen kanssa yhdessä johonkin.. Vähän aktiivisuutta peliin äidin osalta niin rupeaisi asiat luistamaan.
tai vie lapsi harrastamaan jotain järkevää. Kyllähän munkin miehen poika vaan pelais pleikkaa jos antais.. en anna vaan passitan soittamaan kavereille ja lähtemään ulos.. (9v)

[/quote]

Menee tänä vuonna seiskalle.. täyttää 13 vuotta.

Vierailija
6/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäisen tytän (tai pojan) ei tarvitsekaan olla kiinnostunut ulkonäöstään, mutta perushygieniasta pitää huolehtia. Jos murroosikä ei ole alkanut, niin tuskin tyttöä kiinnostaakaan meikkaaminen, vaatteet tai hiusten laittaminen. Voi olla, ettei koskaan ala kiinnostaakaan, mutta siisti pitää kuitenkin olla oman hyvinvoinnin takia ja ympäristönkin vuoksi. Hiki voi haiskahtaa jo 9-vuotiaana ja sen ikäisiä ei yleensä kiinnosta deodorantit, mutta pestävä on päivittäin, tarvittaessa kahdesti päivässä.

Meillä on käyty samanlaista "sotaa", vaikka aina on käyty suihkussa iltaisin ja pitkät hiukset laitettu useimmiten kiinni jo ihan turvallisuuden takia (urheilu jne.). Tiedän, että aika tekee tehtävänsä ja jossain vaiheessa tyttäreni tekee kaiken itse ja huomauttamatta, mutta nyt vaatii pitkää pinnaa äidiltä...

Vierailija
7/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi kiinnostamaan pukeutuminen yms muistaakseni vasta joskus 16-vuotiaana. Oikeasti jaksoin shopata muutaman vuoden ja sitten sekin meni ohi. Vieläkään en osaa laittaa pitkiä hiuksiani kuin muutamalla tavalla, ei jaksa kiinnostaa. Meikkaan, jos on sellainen tilanne, että pitää, mutta sekään ei yhtään kiinnosta. Nykyään olen työssä, jossa ei tarvitse kummemmin laittautua tai pukeutua kuin silloin tällöin.

Kavereita tietty olisi hyvä olla, mutta parempi jos löytäisi itsensä oloisia. Omista parhaista teini-iän kavereistani suuri osa on päätynyt insinööreiksi tai muille miesvaltaisille aloille.

Vierailija
8/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuon ikäisen kuulukaan meikata, haloo nyt siellä Porvoossa!

Jos inhoaa shoppailua, niin sehän on vain tervettä! Meillä minä ja tyttö ollaan samaa maata - kauppaan mennään vain pakon edessä, mieluummin ostetaan netistä jos löydetään. Ei ole mitään viheliäisempää kuin kaupoissa luuhaaminen, ärsyttävää ja väsyttävää puuhaa.

Meikkaamisesta olen sen verran tytölle sanonut, että turha sitten tulla minulta mitään neuvoja kyselemään. Onneksi nykyisin on YouTubessa aiheesta videoita. Katsokoon sieltä jos haluaa joskus lukiolaisena ruveta meikkaamaan.

Vierailija
9/10 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttäresi olla sellainen kuin on. Ei kaikkien tyttöjen tarvitse olla ulkonäkökeskeisiä lissuja ja mitä vikaa on pelaamisessa? Olen nainen, 25- vuotias ja pelaan " poikien " pelejä vapaa-ajallani. Pidän kyllä huolta hygieniastani ja meikkaan, sekä vieressä pelaa kanssa tuleva aviomies ja paras ystäväni.

Ps. shoppailen yleensä nettikaupoissa ja sielläkin harvoin ja en tykkää korkokengistä, merkkilaukuista enkä mekoista.

Vierailija
10/10 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin rajottaisin pelaamista.. Miksi olet antanut tytölle ns. poikien pelejä, hänellä tulisi olla saatavilla vain ikäluokalleen sopivia pelejä.