Onko kelään kokemusta silmälasien päälle laitettavista aurinkolaseista?
En siis tarkoita klipsejä vaan ihan tosiet lasit, jotka tulee silmälasien päälle. Millaiset käytössä, kun kaksi sankaa korvan takana? Ovatko linssit niin tummat, että peittävät omat silmälasit?
Yleensä käytän piilareita ja arskoja mutta välillä olisi tollaisillekin tarvetta. Ja aurinkolasit vahvuuksilla ei valitettavsti tule kyseeseen, kun miinusta on niin paljon:(
Kommentit (53)
Mulla on suncoverit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Tykkään noista lasien päälle laitettavista autolla ajaessa. Ne saa tarvittaessa nostaa päälaelle, esim. parkkihalliin ajaessa (teen sitä säännöllisesti). Aurinkolasit on kätevämmät esim. ulkoillessa, koska ne ovat kevyemmät. Omien silmälasien ja suncovereiden yhteispaino on mulla ainakin liikkuessa liikaa, autossa se ei niin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nro 7. Kirjoitin juuri, että aurinkolasit vahvuuksilla EI tule kyseeseen. Miksi aina pitää vängätä vastaan? Jos mulla olisikin kevyet, pienillä vahvuuksilla olevat linssit, niin sellaiset olisin jo hankkinut. Ja maksaisin myös vaikka kuinka paljon, jos sellaiset voisi tehdä mutta kun vahvuutta linsseissä on PALJON, niin ne ovat pois laskuista.t.ap
Kiitos vastaajille. Käyn sovittamassa noita päälle laitettavia aurinkolaseja. Tulisivat vain satunnaiseen käyttöön.
Vaimollani on molemmat silmät yli -8 ja hänellä on ollut jo vuosia aurinkolasit vahvuuksilla. Onko sulla jotain -15 kun et saa vahvuuksilla?
Mulla on.
Ovat ihan hyvännäköiset ja kevyet, omat lasit eivät näy niiden alta kuin ihan läheltä katsoessa.
Kyllä mulla on aurinkolasit vahvuuksillakin mutta silmälasien vahvuus muuttuu aika usein ja lasien kanssa vehtaaminen on rasittavaa.
Kerran kiireessä jouduin ostamaan suncoverit ja olin positiivisesti yllättynyt. Ei paina, ei ole huono käyttää, ja tosi tarkkaan ja läheltä pitää katsoa, jos huomaa oikeat rillit alta. Suosittelen kokeilemaan.
Huomasin muuten optikolla juuri ihan uusia clipsejä, oli peililaseja eri väreissä ja vaikka mitä vaihtoehtoja. Luulin ensin niitä aurinkolaseiksi, mutta ne olikin täysin muotoon leikattuja clipsejä tosi huomaamattomilla kiinnitysmekanismeilla. Kunhan ehdin, käyn katsomassa tarkemmin, saako niitä mihin tahansa pokiin vai käykö niihin vain tietyt mallit. Kiinnostaa.
Aurinkolasit omilla vahvuuksilla on hintava valinta, varsinkin, jos haluaa vaihtelun vuoksi ostaa useammat ja sattuu olemaan vähän vaativammat linssit. Ja se jatkuva vekslaaminen. Harkitsenkin parhaillaan piilareita ja tavallisia aurinkolaseja niiden kanssa.
Katotaan nyt, mihin päädyn. Kesä on ihanaa aikaa!
Ihan parhaat, ehkä näyttää vähän hassulta kun sisälle mennessä nostaa ylös.
Nostan vanhaa ketjua.
Joku jo alkusivuilla sanoi ettei noiden kanssa pysty juoksemaan, mutta olisiko tästä enempää kokemuksia? Itse tarvitsen aurinkolaseja lähinnä lenkkeillessä ja autossa. Autossa nuo lasien päälle laitettavat varmaan kävisi ihan hyvin.
Polarisoidut aurinkolasit vahvuuksilla maksaa vähintään 200 e ja nuo lasien päälle laitettavat polarisoitunakin vain jotain 30 e, joten houkuttelisi kovasti tämä vaihtoehto.
Voiko autoillessa käyttää turvallisesti noin leveitä sankoja, mitä noissa suncovereissa on? Haittaavatko pahasti sivuille näkemistä?
Mistä löytyisi siistin näköisiä clipsejä silmälaseihin? Siis sellaisia, mitkä ei naarmuta kehyksiä.
Nykyään ihan siistejä malleja saatavissa.
Itsellä ollut nämä peilipintaiset ja tyytyväinen
https://www.sakkituoli.fi/aurinkolasit-silmalaseihin
Leikkasin itse näistä sopivaksi laseihini.
Hyvin toimii .. https://www.sakkituoli.fi/aurinkolasit-silmalaseihin
Vierailija kirjoitti:
Nro 7. Kirjoitin juuri, että aurinkolasit vahvuuksilla EI tule kyseeseen. Miksi aina pitää vängätä vastaan? Jos mulla olisikin kevyet, pienillä vahvuuksilla olevat linssit, niin sellaiset olisin jo hankkinut. Ja maksaisin myös vaikka kuinka paljon, jos sellaiset voisi tehdä mutta kun vahvuutta linsseissä on PALJON, niin ne ovat pois laskuista.t.ap
Kiitos vastaajille. Käyn sovittamassa noita päälle laitettavia aurinkolaseja. Tulisivat vain satunnaiseen käyttöön.
Minulla on noita ollut monta vuotta. USAssa niita on myynnissa joka Drug Storessa, saa koetella ja etsia sopivat. Useimmissa on myos tumma lasi (muovi) sivuilla, erittain hyva kun sivuvalo usein haikaisee muuten. Keveat ovat, unohtuu usein etta ovat nenalla. Mielestani paremmat kuin klipsilla lasien paalla olevat, niitakin olen kayttanyt.
Pidan niita autossa kun taalla aina lahdetaan liikkeelle autotallista.
https://www.google.com/search?q=sunglasses+over+prescription+price&rlz=…
Ostin Instrusta Polaroidit muutama viikko sitten, ja olen tykännyt kovasti. Valikoima ei ollut päätä huimaava, mutta mieluisat löytyivät kuitenkin helposti. Ovat päässä mukavat ja peittävät hyvin, eli mistään ei pääse aurinko paistamaan silmiin. Sangat tulevat loppupäässä eri kohtaan kuin silmälasien, mutta se ei haittaa. Eihän nuo tietenkään yhtä sievät ole kuin tavalliset aurinkolasit, mutta minulle kelpaavat hyvin. Joskus sitten, kun on enemmän rahaa, saatan teettää aurinkolasit vahvuuksilla, mutta toistaiseksi menen noilla.
N27v