Onko kelään kokemusta silmälasien päälle laitettavista aurinkolaseista?
En siis tarkoita klipsejä vaan ihan tosiet lasit, jotka tulee silmälasien päälle. Millaiset käytössä, kun kaksi sankaa korvan takana? Ovatko linssit niin tummat, että peittävät omat silmälasit?
Yleensä käytän piilareita ja arskoja mutta välillä olisi tollaisillekin tarvetta. Ja aurinkolasit vahvuuksilla ei valitettavsti tule kyseeseen, kun miinusta on niin paljon:(
Kommentit (53)
Minulla on joskus ollut, vuosia sitten. Kyllä ne paremman puutteessa toimivat. Eivät naarmuttaneet laseja, kuten klipsu-aurinkolasit minulla tekivät, mutta tuntuivat kyllä nenällä aika raskailta. Hyvin niillä lasien päälle laitettavilla arskoilla pärjäsi rannalla ja autoa ajaessa, mutta esim. juoksulenkeillä ne oli kyllä hankalat. Mutta paremmat kuin ei arskoja ollenkaan.
Nyt minulla on aurinkolasit voimakkuuksilla, -6 ja -7,5. Kyllähän ne hintavat on, jos tilaa ihan samanlaiset kuin silmälasitkin ovat. Mutta menevät toisaalta ainakin minulla monta vuotta. Joissakin liikkeissä on myös urheilumalleja, joihin tehdään pienet tavalliset, kirkkaat linssit - ja niitä kirkkaita, omille vahvuuksille tehtyjä linssejä voi sitten vaihdella sellaisiin erimallisiin kehyksiin, joissa on puolestaan kiinni ihan tavalliset tummat linssit. Ovat tosi kätsyt, myös urheillessa! Kysypä sellaisia, niitä voidaan tehdä ihan millaisille voimakkuuksille vain.
Joissakin pienissä, yksityisissä optikkoliikkeissä voi muuten saada lainaan pariksi päiväksi tuollaiset omien lasien päälle laitettavat arskat. Käypä kyselemässä, niin pääset kokeilemaan.
Nisseniltä ostin Polaroidin Sun Coverit muutama vuosi sitten ja ovat olleet tosi kätevät esim. autoa ajaessa. Nyt eivät näihin uusiin oikein hyvin sovi, kun on isommat linssit ja jää hiukan näkyviin alareunasta. Olen ajatellut katsella uusia, kun tämä ratkaisu sopii paremmin, kuin voimakkuuksilla olevat. Kukas niitä aina voi vaihdella vaikka auton ratissa, kun eri lasit aina tuppaa vahvoissa laseissa aiheuttamaan alkuhankaluuksia ennen kuin silmä tottuu.
Etsiskelin noita fototrooppisia, mulla on joskus olleet sellaiset nuorena kauan sitten, en löytänyt vaan netistä vielä tähän mennessä hintaa. Ajattelin, että jos ostaisi (jos malttaisi) sellaiset yksitehona kaveriksi näille monitehoille. Voisi sitten joskus vaihteluksi pitää vaikka juhlavammissa menoissa, jos valkkaa vähemmän arkiset kehykset. Minä kun näen lukea tarvittaessa ilman laseja, että en siksi välttämättä tarvitse aina monitehoja.
= Ehdottomasti kannattaa tutustua ja kokeilla noita kuorijuttuja.
Arskat on kylla kamalin sana mita olen pitkaan aikaan kuullut/nahnyt. Ihankuin naamalla istuisi joku raksamies.
t.ulkosuomalainen
Mä olen myynyt niitä vuosia, hyvin ainakin tekevät kauppansa! Rumia ne mun mielestä on, mutta toimivat erinomaisesti! Jos haluaa hyvännäköiset -> aurinkolasit omilla voimakkuuksilla. Melkein jokaisen voimakkuuksille onnistuu, hinta vaan ei ole mikään edullinen...
Mä olen myynyt niitä vuosia, hyvin ainakin tekevät kauppansa! Rumia ne mun mielestä on, mutta toimivat erinomaisesti! Jos haluaa hyvännäköiset -> aurinkolasit omilla voimakkuuksilla. Melkein jokaisen voimakkuuksille onnistuu, hinta vaan ei ole mikään edullinen...
Noita puoli-ilmaiseksi tyrkytettäviä voimakkuuksellisia aurinkolaseja harkitessa kannattaa pitää mielessä, että ne eivät ole polarisoivia. Polarisointi on autoillessa ja vesillä aivan yliveto, oikeastaan tärkeämpi kuin itse tummennus.
Minulla on nämä päälle puettavat ja hyvät ovat.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 11:31"]
En siis tarkoita klipsejä vaan ihan tosiet lasit, jotka tulee silmälasien päälle. Millaiset käytössä, kun kaksi sankaa korvan takana? Ovatko linssit niin tummat, että peittävät omat silmälasit?
Yleensä käytän piilareita ja arskoja mutta välillä olisi tollaisillekin tarvetta. Ja aurinkolasit vahvuuksilla ei valitettavsti tule kyseeseen, kun miinusta on niin paljon:(
[/quote] mulla on aurinkolasit ja silmälasit ja toimii
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 11:31"]En siis tarkoita klipsejä vaan ihan tosiet lasit, jotka tulee silmälasien päälle. Millaiset käytössä, kun kaksi sankaa korvan takana? Ovatko linssit niin tummat, että peittävät omat silmälasit?
[/quote]
Näin joillain ihan kreikkaisten näköisillä ihmisillä Ranskassa tuollaisia, eivät kreikkaa puhuneet, mutta jotain muuta slaavi kieltä. Että nauratti niin että oli puhelimellAkin tOsi vaikeaa kuvata kun sellainen pelle tulisi samaan kuvaan.
Naurattaa vieläkin tuplalasitus. Ei voi olla edes totta mutta johonkin kuvaan tuplarillit on ehkä eksyneet. Koko kesän olimme matkalla ja tää yksi tyhmä porukka vaan sattui silmään, venäisiäkään ne ei ollut
Hyviä kokemuksia minullakin. Kätevät autossa, pyörällä ajaessa suojaavat viimaltakin. Just olin hiihtämässä ja lasit unohtuivat päähän - aika pian niihin tottuu. Viime vuonna hankittu Cittarista polaroidut lasit vajaalla kolmella kympillä ja nyt ajateltiin vaimolle ostaa vastaavat, mutta vähän sirommat, joita rupesinkin etsimään netistä.
Pilkeoptiikalla on ainakin naisille ja miehille omat mallinsa.
Muotiahan nuo järkyttävän isot arskat näkyy jo pari vuotta olleen, kun katsoo julkimoitten kuvia B-)
Ihme vässykkä mies sulla, itellä oli intin aikaan -12 enkä mitään vapautuksia halunnut, taikka koskaan olis ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kaipaisin kokemuksia.
Miksihän tällaisiin ketjuihin tulee aina näitä tyrmääviä vastauksia ihmisiltä, joilla ei ole kokemusta asiasta. Ihan ok, jos on itse päätynyt siihen, ettei hanki niitä, mutta antaisi muiden tehdä omat ratkaisunsa.
Ihan oma kokemus, että ovat kömpelöt ja raskaat ja sieltä jostain välistä aina häikäisee. On myös lasit vahvuuksilla, mutta Nissen teki huonot ja vääntävät silmät kieroon, eivätkä suostuneet korjaamaan.
Mulla on hyvät. Peittävät omat lasit, ei häikäise eikä paina. Typerän näköiset ulkonäöllisesti, jos niitä alkaa katsoa, muuten olisivat täydelliset. Olen lähes 30 vuotta käyttänyt voimakkuuksellisia aurinkolaseja ja nyt yhden vuoden näitä irtoversioita.
Vieläkö mistään saisi niitä typeriä silmälasien päälle laitettava aurinkolaseja. Tarkoitan niitä jotka käännetään saranan kanssa tarvittaessa ylös. Niitä oli 70-80 luvulla. Ovat hauskat. Harjakainen käytti niitä telkkarissa. Ainakin Epsanjassa niitä myytiin silloin.
Jos silmälasit voi tehdä vahvuuksilla, voi tehdä myös aurinkolasit. Vaihda optikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos silmälasit voi tehdä vahvuuksilla, voi tehdä myös aurinkolasit. Vaihda optikkoa.
Voihan ne tehdä, kaikki sen tietävät, mutta kannattaako. Jos on miinusta kymmenen pykälän verran ja hajataittoa ja ikänäköä päälle. Normilasien hinnat ovat silloin kuudestasadasta ylöspäin ja aurinkolasit vahvuuksilla saman verran, eikä jälkimmäisiä ehkä tarvitse kuin parin kesäkuukauden aikana muutamana päivänä. Päällenipsaistavat klipsit ovat paras ratkaisu; viisikymppiä tai vähän päälle on hinta. Jos tyytyy kömpelömpiin käännettäviin, hinta puolittuu. Päälle laitettavia sangallisia kokeilin myös – ja viskasin kuvatukset kirkuen mäkeen hintaa kysymättä.
Muutama vuosi sitten aloitettu ketju. Onko tuoreita kokemuksia?
Olen nyt jonkun aikaa käyttänyt suncovereita ja todennut ne ihan mukaviksi. Klipseistä en ole koskaan pitänyt. Minulla ei ole varaa hankkia aurinkolaseja vahvuuksilla, sillä monitehot ovat todella kalliit, kun silmät sattuvat olemaan sellaiset, että pakasta ei suoraan pysty vetäisemään rillejä. Tietysti voisin ottaa vain yksitehot (kaukolasit), mutta sitten en näkisi lukea laseillani. Suncoverit ovat tuntuneet mukavilta. Pitää osata asetella aurinkolasit niin, etteivät kahdet sangat osu päällekkäin, vaan asetella aurinkolasien sangat varsinaisten lasien sankojen yläpuolelle.
Instrussa ainakin on ihan tyylikkäitä, käy kokeilemassa.