Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt se on todettu, uusperhe ei kannata!

Alkuperäinen
01.03.2019 |

Ero tulee tästäkin. Mies ei luota eikä arvosta eikä osannut hoitaa vanhemman velvollisuuksia. Koitti olla vain kaveria lapsille ja kaikki vastuu jäi minulle. Yllättäen hänen lapsensa ei sitten sopeutunutkaan yhteiseen uusperheeseen, kun kukaan ei tukenut häntä (miehen suvusta) vaan puhuivat kaikki vaan pahaa minusta. Nyt hän muutti sit äidilleen, miehen suku vihaa minua ja ovat puhuneet miehenkin ympäri, että hän näkee vain huonot puoleni. Eipä tässä taida siis olla järkeä koittaa jatkaa.

Ei voi muuta todeta kuin, että kyllä olin tyhmä ihminen, kun revin omat lapset tutuista ympyröistään uudelle paikkakunnalle miehen takia. He ovay kyllä sopeutuneet tänne hyvin, ainoa hankala oli miehen lapsi. Hän kun ei tottunut ikinä jakamaan huomiota uusien sisarusten kanssa (ainoana lapsena kasvanut).

Nyt mies sitten syyttää minua, että lapsensa lähti vaikka olen aina kohdellut kaikkia lapsia tasavertaisesti ja samoilla säännöillä. Miehen lapsi vain oli tottunut elämään ilman sääntöjä. Sellainenhan ei yhteisessä kodissa onnistunut, joten hän päätti luovuttaa. Ja jotenkin kummasti se on minun syyni.

Kyllä sanon vinkiksi kaikille, että jos meinaa jotain uusperhe kuviota viritellä ja heti alussa huomaa jotain eripuraa, niin helpompi on luovuttaa heti kuin yrittää turhaa taistella tuulimyllyjä vastaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia

Vierailija
2/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta oletko se joka raahasi niitä petivaatteita miehen kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mikä juttu tuo on? En ole kuullutkaan.

Vierailija
5/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se on ehdoton 'ei kiitos' näille "valmispaketeille".

Vierailija
6/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mikä juttu tuo on? En ole kuullutkaan.

Joku kirjoitti tänne lukemattomia versioita tilanteesta, jossa itsellä oli lapsia ja miehellä yksi käsittämättömän hemmoteltu. Mies oli rikas mutta ap joutui tuomaan omat ja lastensa peitot ja tyynyt mukana kun yöpyivät miehellä. Kaikki sanoivat kategorisesti että älä muuta yhteen mutta tämä vaan jankkasi asiasta. Avauksesi kuulosti täsmälleen siltä kuin tämä uusperhe olisi myöhemmin ollut. No, tsemppiä kuitenkin.

Vierailija
7/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimiva uusperhe. Emme ole yrittäneet hitsautua yhdeksi vaan meitä on täällä vaihteleva määrä. Asiaa auttaa se, että lapsia on vähän ja he ovat alle kouluikäisiä.

Säännöt ja suuret linjat on vedetty ennen yhteenmuuttoa. Lapsenhoitovastuu on omasta lapsesta, ei toisen. Eli ei tule tilannetta, jossa toinen joutuisi hoitamaan kaikki ikävät velvollisuudet. Rahasta ei riidellä. Me olemme me. Rahat ovat sillä tavalla yhteisiä, että jos joku jotain tarvitsee, ei lasketa että kukas tästä nyt maksaa minkä verran.

Kurjaa kuulla, että teillä ei toiminut. Nyt vaan eteenpäin. Parempia vuosia on edessä.

Vierailija
8/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen palstalle useasti kirjoittanut omat teesini, joilla uusperhe saadaan onnistumaan. Taas näen, että teesini ovat oikeassa.

Teesini on, että miehen tulee kantaa vastuu lastensa kasvattamisesta, viihdyttämisestä ja hoitamisesta.

Tässä tapauksessa mies ei kantanut vastuutaan, vaan äitipuoli joutui kasvattamaan. Ja tämä on tulos.

Vierailija
9/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimiva uusperhe. Emme ole yrittäneet hitsautua yhdeksi vaan meitä on täällä vaihteleva määrä. Asiaa auttaa se, että lapsia on vähän ja he ovat alle kouluikäisiä.

Säännöt ja suuret linjat on vedetty ennen yhteenmuuttoa. Lapsenhoitovastuu on omasta lapsesta, ei toisen. Eli ei tule tilannetta, jossa toinen joutuisi hoitamaan kaikki ikävät velvollisuudet. Rahasta ei riidellä. Me olemme me. Rahat ovat sillä tavalla yhteisiä, että jos joku jotain tarvitsee, ei lasketa että kukas tästä nyt maksaa minkä verran.

Kurjaa kuulla, että teillä ei toiminut. Nyt vaan eteenpäin. Parempia vuosia on edessä.

Näin meilläkin. Minun lapseni ovat tosin teinejä, miehen lapset alakoulussa. Ei ole ollut mitään uusperheongelmia.

8.

Vierailija
10/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette onnistuneet hyvin vaikeassa tehtävässä. Toden näköisesti olette harvinaisen fiksuja, tasapainoisia ja kypsiä ihmisiä. Uusperhe on niin vaikea tehtävä, että se ei useimmilta onnistu. Siksi tuhoon tuomittu.

On mukava kuulla että tämänkaltaisia ihmisiä on olemassa!

Vierailija
11/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uusperhe aina onnistu niin kuin erokiimassa kuvitellaan. Läheltä olen katsonut tilannetta, jossa mies jätti perheensä ja muutti uuden naisen luokse. No yllättäen miehen toinen lapsi ei suostu enää kyläilemään kun mies uuden rakkauden alkuhuumassa ei tavannut lastaan (teini jo) pariin kuukauteen. Mies syyttää tästä ex-vaimoa, vaikka itse on soppansa keittänyt ja lapsensa hylännyt. Uusi puoliso ilmeisesti joutuu sitten kuuntelemaan kun mies ikävöi lastaan ja kettuilee sitten asiattomasti miehen exälle. 

Ei ne lapset aina ota sitä eroa niin somasti kuin ihmiset erehtyvät kuvittelemaan. Eivät he ihan tyhmiä ole, kyllä he näkevät kuka on se, joka hajotti perheen. Turha luulla että lapset ottavat innoissaan iskän uuden puolison vastaan samaan aikaan kun näkevät äitinsä romahtaneen ja taistelevan, että saa pidettyä itsensä kasassa ja päästyä jotenkin takaisin kiinni elämään. 

Ymmärrän, että joskus sitä avioliittoa ei vaan saa korjattua ja silloin voi olla parempi erota. Mutta mikä pakko on ruveta sen jälkeen säätämään uusien kumppaneiden kanssa? Odottakaa edes, että lapset kasvavat aikuisiksi ja muuttavat kotoa pois! 

Vierailija
12/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin uusperhe on toiminut hyvin. Vaikka monet ovat sitä mieltä, että kumpikin hoitaa omat lapsensa ja homma toimii silloin hyvin, niin meillä on toimittu toisin. Kaikki lapset ovat "yhteisiä", molemmat huolehtivat kaikista ja jos jommalla kummalla on menoa, on itsestään selvää, että toinen on vastuussa koko katraasta. Myöskään rahasta emme riitele, sitä ostetaan mitä tarvitaan ja kuka tarvitsee, se maksaa joka maksaa.

Vierailija
13/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen palstalle useasti kirjoittanut omat teesini, joilla uusperhe saadaan onnistumaan. Taas näen, että teesini ovat oikeassa.

Teesini on, että miehen tulee kantaa vastuu lastensa kasvattamisesta, viihdyttämisestä ja hoitamisesta.

Tässä tapauksessa mies ei kantanut vastuutaan, vaan äitipuoli joutui kasvattamaan. Ja tämä on tulos.

Olet ehdottoman oikeassa! Meillä ei onnistunut tämä ja tosiaan, tässä on tulos..

Vierailija
14/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin uusperhe on toiminut hyvin. Vaikka monet ovat sitä mieltä, että kumpikin hoitaa omat lapsensa ja homma toimii silloin hyvin, niin meillä on toimittu toisin. Kaikki lapset ovat "yhteisiä", molemmat huolehtivat kaikista ja jos jommalla kummalla on menoa, on itsestään selvää, että toinen on vastuussa koko katraasta. Myöskään rahasta emme riitele, sitä ostetaan mitä tarvitaan ja kuka tarvitsee, se maksaa joka maksaa.

8 täydentää vastaustaan.

Tuo onnistuu, jos mies kantaa vastuunsa. Hyvin usein mies on olento, joka antaa vastuunsa pois. Ja nainen kun vastuun ottaa, niin mies lahjoittaa sitä entistä enemmän pois. Lopulta äitipuoli kasvattaa kokonaan. Sinulla on mies, joka ei toimi niin.

Vierailija
15/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se uusperhe aina onnistu niin kuin erokiimassa kuvitellaan. Läheltä olen katsonut tilannetta, jossa mies jätti perheensä ja muutti uuden naisen luokse. No yllättäen miehen toinen lapsi ei suostu enää kyläilemään kun mies uuden rakkauden alkuhuumassa ei tavannut lastaan (teini jo) pariin kuukauteen. Mies syyttää tästä ex-vaimoa, vaikka itse on soppansa keittänyt ja lapsensa hylännyt. Uusi puoliso ilmeisesti joutuu sitten kuuntelemaan kun mies ikävöi lastaan ja kettuilee sitten asiattomasti miehen exälle. 

Ei ne lapset aina ota sitä eroa niin somasti kuin ihmiset erehtyvät kuvittelemaan. Eivät he ihan tyhmiä ole, kyllä he näkevät kuka on se, joka hajotti perheen. Turha luulla että lapset ottavat innoissaan iskän uuden puolison vastaan samaan aikaan kun näkevät äitinsä romahtaneen ja taistelevan, että saa pidettyä itsensä kasassa ja päästyä jotenkin takaisin kiinni elämään. 

Ymmärrän, että joskus sitä avioliittoa ei vaan saa korjattua ja silloin voi olla parempi erota. Mutta mikä pakko on ruveta sen jälkeen säätämään uusien kumppaneiden kanssa? Odottakaa edes, että lapset kasvavat aikuisiksi ja muuttavat kotoa pois! 

Meillä kyllä oli molemmat eronneet jo useita vuosia aiemmin edellisistä kumppaneistaan ennen kuin tavattiin. Että ei ole lennosta vaihdettu uusperhe elämään. Ja yhdessä oltiin useampi vuosikin ennen yhteenmuuttoa. Silti ei toiminut.

Vierailija
16/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suku vihasi ap:ta? Kuvittelivatko että miehen ero entisestä vaimosta ap:n syy? 

Vierailija
17/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suku vihasi ap:ta? Kuvittelivatko että miehen ero entisestä vaimosta ap:n syy? 

Koska vaadin myös miehen lasta osallistumaan kotitöihin muiden lasten tapaan ja sitähän ei tältä lellityltä ipanalta olisi saanut vaatia. Hänen olisi pitänyt saada päivät pitkät vain pelata pleikalla ja vahdata piirrettyjä ilman mitään velvollisuuksia. Lapsi ei tykännyt tästä ja alkoi keksiä minusta valheita miehen suvulle, jotka nämä tietysti kirkkain silmin uskoivat. Kun lapsi sanoo, että minä joudun AINA eikä kukaan muu IKINÄ, niin totta kai asia on silloin niin, turha sitä on edes kysyä asianosaisilta.

Vierailija
18/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 täydentää vastaustaan.

Tuo onnistuu, jos mies kantaa vastuunsa. Hyvin usein mies on olento, joka antaa vastuunsa pois. Ja nainen kun vastuun ottaa, niin mies lahjoittaa sitä entistä enemmän pois. Lopulta äitipuoli kasvattaa kokonaan. Sinulla on mies, joka ei toimi niin.

Kyllä, olet oikeassa. Tällainen onnistuminen vaatii, että kumpikaan ei heittäydy vapaamatkustajaksi. Palstaa kun lukee, olen ilmeisesti löytäny melkoisen helmen itselleni.

Vierailija
19/19 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 täydentää vastaustaan.

Kyllä, olet oikeassa. Tällainen onnistuminen vaatii, että kumpikaan ei heittäydy vapaamatkustajaksi. Palstaa kun lukee, olen ilmeisesti löytäny melkoisen helmen itselleni.

Minullakin on kotona helmi, hän hoitaa ja kasvattaa omat lapsensa. Mutta luonteeltaan hän on mukavuudenhaluinen. Tiedän, että hän kyllä mielellään makoilisi sohvalla. Siksi minä olen lyönyt jo ennen yhteenmuuttoa ja naimisiinmenoa tiukat ehdot pöytään: minä en sitten hänen lapsiaan hoida. Sopimus on pitänyt.

8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme