Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on laihtarilla. Mitä terveellistä kahvin kanssa tarjottavaksi?

Vierailija
01.03.2019 |

Haluan tukea kaverin laihtaria, mutta tarttisi olla jotain "kahvipullan" korviketta. Ostanko omenoita vai mikä hedelmä/ muu terveellinen toimii kahvin kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikka.

Vierailija
2/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakkuja ja ruisnappeja.

Vierailija
4/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis olla nähty vuoteen ja tuntuu että näkemistä täytyisi jotenkin "juhlistaa" mutta pää lyö tyhjää.

Ap

Vierailija
5/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytjäätelö? Itsetehty sorbetti?

Vierailija
6/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kaverilta, mitä se haluaisi. Jos laihduttaa järkevästi, todennäköisesti ihan mielellään nauttii vaikka pikkupullan tai hyvää tummaa suklaata tai muun pienen herkun, kun on erityistilanteesta kyse. Ja jos ei ruokavalioon sillä hetkellä sovi, niin osaa sitten itse sinulle parhaiten kertoa, mitä haluaa vai haluaako mitään.

Vierailija
7/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää ja jotain kevyttä leikkelettä

Vierailija
8/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei riitä pelkkä kahvi?

Vierailija
9/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti?

Vierailija
10/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytjäätelö? Itsetehty sorbetti?

Joku tuollainen voisi toimia, täytyy toki vielä varmistaa etukäteen onko ok. :)

Kiitos!

Vierailija
11/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen: laita leivät ja tykötarpeet (kevyet valinnat) erikseen ja kaveri voi itse tehdä leivän, jossa vähän rasvaa ja paljon proteiinia ja kasviksia. Voi myös kehottaa tekemään näistä salaatin, jos leipä ei käy.

Makeaksi vaikkapa marjasorbettia ja pieniä keksejä ja muutakin, joista voi itse valita ja myös itse olet tyytyväinen.

Vierailija
12/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako laihtaria jos yhden pullan syö kahvin kanssa? Jos enempää ei ole tarjolla niin ei tule kiusausta ahmia liikaa.

Vierailija
13/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspullahan juuri on itse asiassa aika kevyt leivonnainen, kun vertaa vaikka kakkuihin ja piirakoihin. Voisiko ajatella "kevytversiota" laskiaispullasta, eli laitat pullan väliin kermavaahdon sijasta vaikka vaahtoutuvaa vaniljakastiketta? Myös rahkaan sekoitettu vaniljakreemijauhe voisi toimia.

Kevyehkö vaihtoehto olisi itse tehty kääretorttu, jossa on pelkkää hilloa tai maustettua rahkaa välissä. Kääretortussa on toki sokeria, mutta rasvaa siinä ei ole yhtään.

Ei sitten tarvitse kommentoida, että eivät nämä mitään varsinaisia terveysruokia ole. Eivät olekaan, mutta kun emme tiedä, millaisella dieetillä ap:n kaveri on, ajattelin tehdä pari ehdotusta, jotka ovat hieman parempia vaihtoehtoja jollekin juustokakulle tai vastaavalle.

Vierailija
14/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se karppaa? Silloin ei leipä eikä hedelmäsalaatti käy.

Vierailija
15/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakasuklaa?

Vierailija
16/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama konvehti tai joku macaron, näyttää tyylikkältä vaikka määrä onkin pieni. Osta jotain erikoisempaa kahvia vaikka, jos siis ei ole juhlamokkaihminen henkeen ja vereen.

Vierailija
17/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riko kaavaa ja tarjoa raikas salaatti tai kasviskeitto ja laita hedelmiä tarjolle jälkiruuaksi. Kahvit siihen päälle. "Juhlan kunniaksi" voitte syödä terveellisesti, ajattele asiaa näin päin. En itse ymmärrä sitä, miksi juhlan kunniaksi on aina tapana tarjota epäterveellistä sokeri/rasvaruokaa.  

Vierailija
18/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itse vältän hiilareita eikä makea herkkukaan nykyään maistu niin mun kahvipöydästä löytyy siemennäkkäriä juustolla, kinkulla ja kasviksilla ja sit tummaa suklaata (80%)

Vierailija
19/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se karppaa? Silloin ei leipä eikä hedelmäsalaatti käy.

Siinä tapauksessa prossasuklaata.  Se on herkkua kahvin kanssa.

Vierailija
20/21 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse marenkia. Tarjoa lisäksi hedelmäsalaattia ja tumma suklaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi