Koen sananvapauttani estettävän tällä sivustolla
Olen vastauksissani ja aloituksissani korrekti. En harrasta provoamista enkä asiattomuuksia. Pidän siitä, että keskustelut soljuvat hyvässä hengessä eikä tarvitse temppuilla salasanojen ja kirjautumisien ym. häiritsevien tekijöiden kanssa. No nyt sitten tapahtui tällä palstalla; Vastasin asiallisesti erääseen viestiin ja ruudulle pamahti ilmoitus: Rekisteröidy. No en todellakaan rekisteröidy! Jos ei saa vapaasti enää vastailla, saa olla. Mun puolesta heipat.
Kommentit (79)
AP voi perustaa ihan oman palstan omilla säännöillä niin ei tarvi ulista. Ai niin mutta ku sulla on oikeus ja jonkun muun pitää tarjoilla sulle tämä oikeus ilman että itse laitat tikkua ristiin.
Jeesus. Aikuiset ihmiset. Kai.
Ja mistä ap päättelet, että KAIKKI muut haluas jatkuvasti lukea niitä uliuliuli, öyhötiöyhötiöyh-viestejä? Just hyvä kun moderoidaan! Todella raskasta luettavaa rasistiset, syrjivät, naisvihamieliset viestit! Meitä ihan normaaleja ihmisiä EI jatkuvasti kiinnosta lukea noista aiheista.
Mäkin oon sitä mieltä, että ei täällä ole mitään vääriä moderointia tehty. Kenenkään ei tarvitse sietää haukkumista tai huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananvapaus ei ole sama asia kuin julkaisupakko. Tämä tuntuu olevan monelle netin hapsenkakkiaisista epäselvää.
Ei. Mutta tämä palsta on varmaan Suomen suurin aikuisikäisten keskustelupalsta, ja siksi täällä harrastettu mielipidemuokkaus on todella negatiivinen asia.
Ei jokainen palsta internetissä voi olla Hommafoorumi.....
Ei. Mutta täällä, ihan aikuisten oikeasti, moderoidaan tekstejä, joissa ei ole -mitään- nykyisestä, normaalista sanomalehdestä poikkeavaa tekstiä. Se ei voi olla vaikuttamatta ihmisten käsityksiin asioista, ja yleisestä mielipiteestä.
Jotenkin monet täällä kuvittelevat haaviin jäävien kommenttien olevan jotenkin vain umpisekopäisiä. Näin ei todellakaan ole.
Jos av merkittävästi vaikuttaa jonkun käsitykseen yleisestä mielipiteestä niin se tarvii julistaa holhouksen alaiseksi..
Mikä ihme tämä on? Haluavathan aikuiset naisetkin "lähtee nykiin täältä kuppaisesta Suomesta", koska ovat joskus katsoneet Sinkkuelämää -sarjaa.
Kannattanee tutustua aiheeseen. Voi tulla faktat yllätyksenä.
Ja näiden ihmisten suojelemiseksi väärältä käsitykseltä siitä mikä on kansalaismielipide, palstaa pitäisi moderoida niin, että kansalaismielipide näyttäisi sellaiselta kuin se sinun mielestäsi on :D :D :D
Tjoo, hymiönaamat tekevät viestisi asiasisällölle hallaa. Mutta.
Et oikein ymmärrä, mistä tässä puhutaan. Kyse on mielipiteiden monipuolisuudesta. Ei voi olla oikein, että yksi(?) ihminen täällä päättää, -miten- aiheista saa keskustella, ja -millä- mielipiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon sitä mieltä, että ei täällä ole mitään vääriä moderointia tehty. Kenenkään ei tarvitse sietää haukkumista tai huonoa käytöstä.
Mutta kun kyse ei ole "haukkumisesta" tai "huonosta käytöksestä". Täällä moderoidaan kommentteja asiasisällön perusteella. Jos keskustelee vain likaisista kalsareista, kaikki on ok. Jos keskustellaan politiikasta, ongelmat alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä ap päättelet, että KAIKKI muut haluas jatkuvasti lukea niitä uliuliuli, öyhötiöyhötiöyh-viestejä? Just hyvä kun moderoidaan! Todella raskasta luettavaa rasistiset, syrjivät, naisvihamieliset viestit! Meitä ihan normaaleja ihmisiä EI jatkuvasti kiinnosta lukea noista aiheista.
Miksi ihmeessä taas kuvitellaan, että haaviin jäävät ainoastaan rsistiset , syrjivät tai naisvihamieliset viestit? Ettekö te keskustele mistään muusta kuin niistä likaisista kalsareista täällä?
Huvittavimpia on nämä, jotka itkee sananvapaudesta.
Tämä on yrityksen palvelu, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa. Yritys päättää säännöt, joita sinä sitoudut noudattamaan, kun kirjoitat viestin. Tämä sama pätee kaikkia netissä toimivia palveluita, myös twitteriä ja facebookia, vaikka jopa muutama kansanedustajakin on valittanut, että sananvapautta syödään. Sananvapaus ei tarkoita sitä, että saat sanoa toisen palvelussa mitä tahansa.
Käytännössä tämän palvelun (tai vaikka Facebook) ylläpitäjä voi määrätä, että ainoa asia, josta puhutaan, on punaiset possut. Se ei ole sananvapauden rajoittamasta, jos ylläpito poistaa kaikki muut viestit, jotka ei koske punaisia possuja.
Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saat sanoa mielipiteesi ja tuoda sen esiin ilman, että joudut vankilaan (tietysti lukuunottamatta rikokseksi määriteltyjä asioita). Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkien palveluiden pitäisi julkaista mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Linja on sama kuin feministisellä valtamediallakin: "vääränlaiset mielipiteet" sensuroidaan. Suomea mädätetään kunnes siitä tulee ensin ylikorrekti hyshys-landia ja myöhemmin lopulta ruotsin esimerkin mukainen puoli-paskastan.
Älä nyt pilaa tätä keskustelua. Tällä ei ole mitään tekemistä "Ruotsin tilanteen" kanssa, vaan palstan yleisen moderoinnin kanssa. Mm. raattoreiden poliittiset ja maailmankatsomukselliset mielipiteet vaikuttavat moderointiin, ja näin ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavimpia on nämä, jotka itkee sananvapaudesta.
Tämä on yrityksen palvelu, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa. Yritys päättää säännöt, joita sinä sitoudut noudattamaan, kun kirjoitat viestin. Tämä sama pätee kaikkia netissä toimivia palveluita, myös twitteriä ja facebookia, vaikka jopa muutama kansanedustajakin on valittanut, että sananvapautta syödään. Sananvapaus ei tarkoita sitä, että saat sanoa toisen palvelussa mitä tahansa.
Käytännössä tämän palvelun (tai vaikka Facebook) ylläpitäjä voi määrätä, että ainoa asia, josta puhutaan, on punaiset possut. Se ei ole sananvapauden rajoittamasta, jos ylläpito poistaa kaikki muut viestit, jotka ei koske punaisia possuja.
Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saat sanoa mielipiteesi ja tuoda sen esiin ilman, että joudut vankilaan (tietysti lukuunottamatta rikokseksi määriteltyjä asioita). Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkien palveluiden pitäisi julkaista mielipiteesi.
Just näin. Oikeasti edes palvelun ylläpitäjän ei tarvitse mitään sääntöjä edes kirjoittaa näkyville. Ylläpitäjä päättää, mitä hänen tuottamassaan palvelussa julkaistaan.
Sitä on monien vaikea ymmärtää. :)
Jotkut kuvittelevat lapsenomaisesti, että täältä moderoidaan vaik ilkeitä ja rsistisia viestejä. :D
Olette te kyllä aika naiveja puupäitä.
Kyllä kaikki tietää milloin ketju on vaarassa saada lähdön. Paitsi ilmeisesti nää autistiset mieskirjoittelijat joilla on muitakin vaikeuksia tulkita vuorovaikutusta.
Tämä ei ole tori (siis ihan fyysinen asemakaavaan merkitty), jossa kuka vain saa höpöttää mitä lystää laillisuuden puitteissa. Tämä on yksityisen sektorin tarjoama keskustelualusta, jossa palveluntarjoajalla on oikeus moderoida sisältö julkaisulinjansa mukaiseksi. Jos linja ei miellytä, ei ole pakko seurata ja tuottaa sisältöä.
Sananvapauden piiriin ei myöskään kuulu toisten laillisten oikeuksien polkeminen tai rikokseen yllyttäminen, mitä täälläkin välillä näkee ennen moderoinnin iskemistä peliin.
Häipykää te, joiden "sananvapautta on estetty"! Ei tule ikävä. Ehkä palstan yleinen ilmapiirin tasokin nousee, kun asiattomien viestien kirjoittaminen vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki tietää milloin ketju on vaarassa saada lähdön. Paitsi ilmeisesti nää autistiset mieskirjoittelijat joilla on muitakin vaikeuksia tulkita vuorovaikutusta.
<- Ihmisten haukkuminen autisteiksi menee moderoinnin läpi. Pum.
Siis, ihanko oikeasti joku luulee, että täällä haaviin jäävät vain ns. "pahat" mielipiteet?!
Voi räkänauru. Ette ilmeisesti ole kovin montaa vuotta täällä kirjoitelleet.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että jotkut kirjoittajat viettävät niin paljon aikaa hummafoorumilla ja vastaavissa paikoissa, että heiltä katoaa ymmärrys siitä, mikä on korrektia, normaalia kielenkäyttöä. He eivät enää itse edes tajua, että esimerkiksi sana m a t u ei ole korrekti, hyväksytty sana. Tuo vain esimerkkinä yhtenä lukemattomista vastaavista. Toinen, mitä he harrastavat, on kirjoittaa hummafoorumilla hoettuja omituisia hokemia, kuten "Ihanaa etnistä värinää." Lause, joka ei tarkoita normaaleille ihmisille yhtään mitään. Sitten kun heidän viestinsä poistetaan epäasiallisen kielenkäytön ja typerien hokemien takia, he kuvittelevat, että kyse on sisällöstä.
Jos haluatte keskustella, kirjoittakaa normaalisti. Ei hummafoorumin kielellä vaan ihan normaalilla suomen kielellä. Ja käykää lukemassa säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananvapaus ei ole sama asia kuin julkaisupakko. Tämä tuntuu olevan monelle netin hapsenkakkiaisista epäselvää.
Ei. Mutta tämä palsta on varmaan Suomen suurin aikuisikäisten keskustelupalsta, ja siksi täällä harrastettu mielipidemuokkaus on todella negatiivinen asia.
Tämä on ihan vapaaehtoinen palsta
Minä olen pyörinyt täällä n. 15 vuotta. Jossain välissä jouduin jäämään pois pitkäksi aikaa kun moderointia ei ollut, ja jatkuvasti muutama nettitrolli trollasi rasistisia ja muutenkin ahdistavia juttujaan. Ei enää ollut mitään mukavaa ajanvietettä tämä...siksi olen ehdottomasti nykyisen systeemin kannalla! Ajatelkaa nyt oikeasti, tätä palstaa lukevat myös ho mot, tummat ihmiset, vammaiset...miksi heidän täytyisi jatkivasti saada lukea olevansa per*eestä? Ainiin, ei teillä hommalaisilla äly riitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tullut siihen tulokseen, että jotkut kirjoittajat viettävät niin paljon aikaa hummafoorumilla ja vastaavissa paikoissa, että heiltä katoaa ymmärrys siitä, mikä on korrektia, normaalia kielenkäyttöä. He eivät enää itse edes tajua, että esimerkiksi sana m a t u ei ole korrekti, hyväksytty sana. Tuo vain esimerkkinä yhtenä lukemattomista vastaavista. Toinen, mitä he harrastavat, on kirjoittaa hummafoorumilla hoettuja omituisia hokemia, kuten "Ihanaa etnistä värinää." Lause, joka ei tarkoita normaaleille ihmisille yhtään mitään. Sitten kun heidän viestinsä poistetaan epäasiallisen kielenkäytön ja typerien hokemien takia, he kuvittelevat, että kyse on sisällöstä.
Jos haluatte keskustella, kirjoittakaa normaalisti. Ei hummafoorumin kielellä vaan ihan normaalilla suomen kielellä. Ja käykää lukemassa säännöt.
Tjaa. Aikaisemmin tähän ketjuun kirjoittamassani kommentissa ei ollut mitään m*tuja. Silti jäi bittiavaruuteen.
Mene Kaksplussalle, siellä ei moderoida. Ap, sun ongelma ei ole sananvapaus vaan se ettei sun mielipiteet kiinnosta, koska kukaan ei tuu niitä sinne lukemaan. Olen jo lakannut ehdottamasta että opettelisitte kirjoittamaan asiallisesti ja läksyttäisitte niitä hengenheimolaisianne joiden asiattomuudet poistavat ketjut. Ei tuu tapahtumaan. Voi olla myös sitä että jos kotona on koko ajan huudettu, haukuttu, kiroiltu ja ivattu muita ihmisiä, niin se tuntuu kirjoittajasta "normaalilta" eikä hän aidosti tajua mikä on vikana eikä ymmärrä mitä tarkoittaa asiallisesti kirjoittaminen. Sit ei voi mitään. Joudutte rämpimään elämänne läpi sananvapauden uhreina.