Lue keskustelun säännöt.
Rekisteröimätön koira
19.02.2013 |
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi joku myy rotukoiraa rekisteröimättömänä? Vai onko kyse sitten "rotukoira"?
Mikä on motiivina taustalla olla rekisteröimättä koiraa? Eikö rekisteröidystä koirasta voi pyytää enemmän?
Siksi kysyn, koska etsimme lemmikkikoiraa ja olen törmännyt useisiin ilmoituksiin, missä mainostetaan rekisteröimätöntä koiraa. Itsllä ei kokemusta asiasta ja ihmttelen
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kannattaa ihan oikeasti vaan ostaa se rekisteröity koira. Ei ikinä pidä tukea rekkaamattomien koirien tehtailua, koskaan et voi tietää että onko kasvattajalla puhtaat jauhot pussissa vai ei. Virallisissa kasvattajissakin on mätäpäitä mutta huomattavasti vähemmän kuin epävirallisissa jotka myyvät rekkaamattomia.
Itse en edes harkitsisi rekkaamatonta pentua ellen sitten jostain syystä päätyisi ottamaan ihan täysin sekarotuista vahinkopentua, mikä on epätodennäköistä. Maksoin täyden hinnan rekatusta rotukoiran pennusta vaikka en harrasta enkä käy näyttelyissä enkä aio teettää pentuja. Tiedänpähän mitä sain ja tuen vastuullista koirankasvatusta. Ihan ihme selitystä että "en halua olla tekemisissä rodun harrastajien kanssa tai kennelliiton kanssa". Itse pitäisin tuollaista kasvattajaa todella hämäränä enkä ostaisi pentua tai suosittelisi "kasvattajaa" kenellekään.