Tiedättekö että Subway tuo KAIKKI kanatuotteensa Thaimaasta
kukaan ei tiedä mitä niissä on ja miten käsitelty... yök
Kommentit (14)
No tämä on ongelma koska?
Kotimainen kanahan kasvaa todella hyvissä ja kliineissä oloissa perhetiloilla.
Tai sitten ei, veikkaan että siellä on tehotuotanto pienemmässä mittakaavassa kuin täällä.
Ja subway on silti pieni paha verrattuna vaikka siihen multikansalliseen hampurilaisketjuun
Ruotsissa vedetään myynnistä tuhansia kiloja hampurilais- ja kebablihaa.
Liha saattaa olla suolistobakteerin saastuttamaa
Aftonbladetin mukaan kaksi lasta on saanut lihasta ruokamyrkytyksen Västerårissa tammikuussa. He ovat toipuneet myrkytyksestä.
- Lapset sairastivat erittäin harvinaisen ehec-tartunnan. Se on yksi vakavimmista ruokamyrkytyksistä, sanoo Tukholman elintarvikevalvonnasta vastaava Helena Storbjörk Windahl.
Ehec-tartunta voi johtaa jopa kuolemaan.
Storbjörk Windahl arvioi, että lihaan on saattanut jäädä ulostetta teurastuksen yhteydessä. Liha on peräisin alankomaalaiselta tuottajalta, ja sitä on myynyt Ruotsissa Sven P -hampurilaisvalmistaja.
Kyllä tiesin, aika moni muukin ravintola tuo
:) mä olen monta kertaa syönyt Thaimaassa Kanaa.. Ei sinne Subiin ole pakko mennä ja ruokansa voi tehdä itse ja ostaa suomenlipulla varusttuja ruokia.. Toi että joku teurastamo Euroopassa on päättänyt huijata hevosen lihalla kuluttajia ei tarkoita sitä että kaikki liha joka puolella on saastunutta !
voi kuule ettekö lue lehtiä...siellä kanantuotanto voi olla IHAN MITÄ VAAN
Luuletteko että niitä kiinnostaa esim kylmäketju ?
PS. Subilla ei ole mitään suomalaista, ei edes vihannekset
Hyvä että kerroit, lopetan subwayssa käymisen.
Meillä päin myös ne työntekijät näyttävät olevan siltä suunnalta. Eivät ymmärrä sanaakaan suomea, sormella osoittaen täytyy leipänsä tilata. Joskus menee oikein, mutta useammin ei. En viitsi käydä asioimassa paikassa, jossa en voi kysyä mitään tuotteista tms.
Kysyin kerran City-marketin palvelupisteessä, mistä tiskillä oleva kana on. Myyjä ei tiennyt, mutta soitti tavarantoimittajalle ja olivat lähes kaikki jostain Thaimaasta!
Nyt loppui Subwayssa syöminen. Ainoa ravintola johon vielä uskalsin mennä...
Suurinosa koulujen lihoista tuodaan Thaimaasta tai Etelä-Amerikasta. Lastenne 4 kertaa viikossa syömä liharuoka ei aiheuta boikotteja...
Ei se suomalainenkaan broisku missään taivaassa kasva, mutta näin tästä dokkarin jossa näytettiin niitä tehtaita missä tuolla päin maailmaa teurastettiin ja käsiteltiin broilereita. Ei se mitään miten ne eläimet voi (tai kyllähän sekin vähän häiritsee) mutta siellä ne broileritehtaan työntekijät, ne ihmiset, ne eli kuin broilerit täällä. Koko valveillaoloaika siellä jumalattoman ahtaassa tehtaassa liukuhihnan ääressä tekemässä tuhatta ja sataa jotain tiettyä liikettä ja yö nukuttiin siinä tehtaan vieressä jossain parakissa tuhannen muun orjan kanssa. Lomia ei koskaan. Haastateltu työntekijä oli nähnyt lapsensa kotikylässään vissiin joskus kolme vuotta sitten. Palkka oli mitä oli.
Täällä me päivittelemme niiden broilereiden elämää. Siellä elää ihmiset niin ku broilerit täällä. Se siinä mättää. Mielummin syön sitä suomessa tehotuotettua.
Ällöttää koko ravintolabisnes. Hyvän ruoka-annoksen saa samalla hinnalla kuin mun viikon ruuat. Halvoissa paikoissa myydään täyttä sontaa. Miten voi esimerkiksi jauhelihapihvi Hesburgerin hampurilaisessa maistua kengänpohjalle? Miten ne onnistuukin...? Ajattelin että Subway on ihana kun ruuat tehdään siinä nenän edessä ja kaikki näyttää tuoreelta. Kanaa siitä karmeasta maasta... onkohan se kanaa edes, vai jotain pulua.
Täytyy varmaan alkaa tehdä lapsille eväät kouluun, niin voivat skipata kouluruokailun.
Jaa, minä söin paahtopaistipatonkia viikko sitten, eiköhän sekin pian paljasteta Itä-Eurooppalaisesta hevosesta tehdyksi.