Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä muuttunut äkkiä ylikiltiksi, mitä ihmettä?

Vierailija
19.02.2013 |

Voiko se noinkin päin olla merkki jostakin mielenterveyden häiriöstä?

Olen tuntenut kyseisen ystävän jo 6 vuotta. Tuo tuntemani ystävä oli sellainen hyvin itsenäinen, oman tiensä kulkija, ehkä vähän kymä ja kova, mutta tosi hauska, rehellinen, luotettava ja suora. Puoli vuotta sitten hän muuttui täysin. Hän alkoi kyselemään miltä minusta tuntuu mikäkin asia, paneutui kunnolla kuulumisiini. Aiemmin en ollut hirveästi koskaan odottanut häneltä sellaista henkistä tukea, koska hän ei ollut ollut kovinkaan empaattinen.

Ennen tätä ystävää myös otti usein päähän milloin mikäkin asia. Puoleen vuoteen en ole kuullut hänen sanovan ainuttakaan negatiivista asiaa. Hän ei loukkaannu edes silloin, kun joku tekee oikeasti todella väärin häntä kohtaan. Niin ja tuosta suoruudesta vielä. Aiemmin hän sanoi suoraan jos hän paheksui jotakin tekemääni asiaa. Nykyään hän hyväksyy kaiken, kaikki on kuulemma hyvin, jos minusta vain tuntuu siltä.

Entisestä suht "kovasta" ystävästäni on tullut siis ihan "pehmo". Miten tällaiseen tulisi suhtautua? Onko teillä kokemusta vastaavasta? Tuntuu kuin vanha ystävä olisi muuttunut aivan eri henkilöksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on tietoisesti opetellut elämään mukavammin, niin minä tein muutama vuosi sitten ja elämän onkin nykyään paljon mukavampaa.

Vierailija
2/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 12:23"]

Ehkä hän on tietoisesti opetellut elämään mukavammin, niin minä tein muutama vuosi sitten ja elämän onkin nykyään paljon mukavampaa.

[/quote]

Voiko ihminen niin vain muuttua? Onko kyse pelkästä käytöksen muuttumisesta vai onnistuitko muuttamaan myös aidosti ajatuksiasi? Itselläni jyskyttää pelko takaraivossa tuon ystäväni kohdalla, että hänestä on vain tullut todella teennäinen ja kaikki on pelkkää esitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko olla niin että ihmiset kasvavat ja muuttuvat? Minusta se on niin, koko ajan muuttuvat, kuka sitten mitenkin. Ehkä joku tekijä mikä on tehnyt hänen elämästään kurjempaa, on nyt poissa, joten nyt hän paremmin pystyy olemaan sitä mitä on.

Vierailija
4/4 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävästäsi en tiedä, mutta muuttua voi, jos haluaa. Ennen ärsyynnyin hyvinkin helposti monemoisesta asiasta, en enää.Toisten tekemiset ei hetkauta samalla tavalla kuin ennen. Ennen ajattelin heti negatiivisesti esim äidistä, joka ei toiminut tietyissä tilanteissa kuten kuuluu. Mulla on enemmän ymmärrystä erilaisille ihmisille kuin ennen.

Tärkeintä on se, että oma mieli on parempi, kun en enää maailman tuskaa yritäkään kantaa hartioillani. Positiivinen asenteeni näkyy nykyään kotona, eikä siitä ole haittaa :)