Mitä odotettavissa, jos lopetan pillerit kesken laatan?
Tai oikeastaan olen nyt syönyt yhden laatan ja aloitin heti perään toisen laatan, josta olen syönyt nyt reilu viikon verran pillereitä (en siis halunnut vuotoa matkalle, jossa olimme juuri)
Tuntuu vain, että olen totaalinen hormonihirviö ja mieskin sanoi, että jos nämä mun mielialanvaihtelut johtuisivat pillereistä. Ja kehotti lopettamaan.
Eli mitä on odotettavissa, jos nyt lopetan nuo??
Kommentit (8)
No tuon raskaaksi tulemisen kyllä tiesin ;) Mutta siirrymme kondomiin. Mietin vain, että alkaako valtava vuoto ja missä vaiheessa voi odotella omien menkkojen alkamista? Eli onko tässä nyt sit yhtä vuotoa vain edessä?
-ap-
Mulla ainaskin pillereitten lopettamisen jälkeen ensin tuli tyjennysvuoto ja sitten oikeita menkkoja sai odotella nelisen viikkoa.
Kuukautiset alkaa muutaman päivän päästä. Mikäli siis kyseessä pillerit, joissa kaikki pillerit ovat samanlaisia eikä ns. 3-vaihepillerit
ei se ole kesken laatan lopettaminen jos olet syönyt pillereitä yhtäjaksoisesti yli kolme viikkoa. yleensä kyllä suositellaan kokeilemaan se kolme kk jos sivuoireet tasoittuisivatkin. Oman kokemukseni mukaan eivät kyllä tasoitu. Lopeta vaan jos haluat mutta muista kuitenkin että "taukoviikon" ehkäisyteho ei ole voimassa jos et jatka pillereitä enää. eli se kondomi käyttöön heti ensimmäisenä pillerittömänä päivänä.
Olen nyt syönyt noita pillereitä jo 8kk. Ja tullut siihen tulokseen, jospa nuo hormonit vain ei sovi minulle.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 12:00"]
Olen nyt syönyt noita pillereitä jo 8kk. Ja tullut siihen tulokseen, jospa nuo hormonit vain ei sovi minulle.
-ap-
[/quote]
Minullekaan ei hormonit sopineet. Sain kolmannella pillerikuulla ihan hirveän vuodon, kun olin syönyt laatasta ekan viikon pillerit. Vuosin kuin hanasta, mikään side ei riittänyt.
Lääkäri kehotti ensin syömään kaksi pilleriä/päivä, vuoto vaan kiihtyi. Sitten käskettiin jättämään pillerit pois. Vuoto tyrehtyi kolmantena päivänä. Neljän viikon päästä alkoi kuukautiset ja ne onkin tulleet sitten ihan säännöllisesti.
Ehkäisypillerit on paholaisesta. Enää ikinä en hormonaaliseen ehkäisyyn koske!
Mulla kesti myös (kahden synnytyksen) jälkeen yli puoli vuotta ennen kuin kroppa tottui taas pillereihin. Nyt alkaa olla menkat sitä mitä niiden pitääkin olla eli helpot :D Mutta aika paljon sivuoireita kyllä vieläkin, nuorempana lihoin lyhyessä ajassa paljon kun olin pillerit aloittanut. Nyt harkinnassa myös kokonaan lopettaminen ja toisaalta taas jatkaminen ihan sillä että kun just nyt ei ole sitä raskautta suunnitelmissa ja menkatkin on helpot.
Mutta siis joo, menkat sulla alkaa n. viikon sisällä (ja varmaan nopeempaakin kun olet syönyt jo toista laattaa) ja sit pitäis kierron tasoittua (joillakin ei tasoitu mut oottele rauhassa vaan).
Tulet raskaaksi.