Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAROITUS rullaverhojen "aukaisunauhoista"!

Vierailija
19.02.2013 |

Tämä on jo neljäs samanlainen artikkeli 6kk sisällä kun luen tästä. Meillä on juuri tuollaiset "aukaisunauhat" pimennettävävissä rullaverhoissa kolmessa huoneessa ja ne on ihan suomalaisesta tavaratalosta ostettu. Eli ne, jotka eivät linkkiä halua avata tai eivät englantia osaa lukea niin Briteissä on nyt useampi lapsi kuristunut tuollaisiin aukaisu verhoihin viime vuosien aikana.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2280794/How-year-old-nearly-strangled-window-blind-cord.html

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, ihanko joku voi kuristua tuollaiseen lenkkiin! Tämä tuli varmasti kaikille suurena yllätyksenä.

Vierailija
2/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, no meillä on aina rullattu ne narut ylös lasten ulottumattomiin, joka kerta avatessa ja sulkiessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://marek.tukes.fi/

tuoltakin löytyy tietoa vaarallisista tuotteista!

Vierailija
4/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:18"]

Tämä on jo neljäs samanlainen artikkeli 6kk sisällä kun luen tästä. Meillä on juuri tuollaiset "aukaisunauhat" pimennettävävissä rullaverhoissa kolmessa huoneessa ja ne on ihan suomalaisesta tavaratalosta ostettu. Eli ne, jotka eivät linkkiä halua avata tai eivät englantia osaa lukea niin Briteissä on nyt useampi lapsi kuristunut tuollaisiin aukaisu verhoihin viime vuosien aikana.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2280794/How-year-old-nearly-strangled-window-blind-cord.html

[/quote]Ja minä taas varoitan HUOM!!! veteen VOI hukkua... ruokaan VOI tukehtua.. mitä vielä?? Synnyttäessä / syntyessä voi kuolla...jne

Vierailija
5/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien narullisten kaihtimien mukana tulee (ainakin nykyään) narunpidike, joka pitää kiinnittää verhon viereen ja käyttää sitä, eikä jättää naruja roikkumaan pitkänä.

Ei tuollaista tule varmaan aina ajateltua, kuten ei muitakaan vaaranpaikkoja... Mä olen ainakin pitänyt miehelleni "puhuttelun" kolikoista, joita hän aina ennen tiputteli farkuntaskuistaan. Ne on ehkä vielä vaarallisempia kuin nuo verhonnarut, kun kolikon voi napata suuhun nopeastikin...

Vierailija
6/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi he...ti mikä näsäviisas. Mitä vikaa on olla varovainen??? En minä ainakaan lapsiani vauvoina vatsallaan nukuttanut, koska tiesin, että siinä on kätkytkuolemariski. Samalla lailla voi ennalta ehkäistä laittamalla narut jonnekin korkeammalle varmuuden vuoksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:49"]

[/quote]Ja minä taas varoitan HUOM!!! veteen VOI hukkua... ruokaan VOI tukehtua.. mitä vielä?? Synnyttäessä / syntyessä voi kuolla...jne

[/quote]

Vierailija
7/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 09:43"]

Voi he...ti mikä näsäviisas. Mitä vikaa on olla varovainen??? En minä ainakaan lapsiani vauvoina vatsallaan nukuttanut, koska tiesin, että siinä on kätkytkuolemariski. Samalla lailla voi ennalta ehkäistä laittamalla narut jonnekin korkeammalle varmuuden vuoksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:49"]

[/quote]

[/quote]oman järjen käyttö ON sallittua jopa suotavaa.

Vierailija
8/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole montaa vuotta, kun lähipiirissäni lapsi kuristui kuoliaaksi verhon naruun. Ei todellakaan mikään mitätön asia nuo roikkuvat  narut.

Vierailija
9/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme typeryksiä täällä vastailemassa. Todella aiheellinen varoitus, meillä lapsi meinasi kuristua ikean vastaavaan. Tuo naru roikkuu juuri sillä korkeudella et lapsella oli kiusaus laittaa päänsä siitä, tai vahingossakin menee. Onneksi ei käynyt huonosti.

Vierailija
10/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:02"]

Ihme typeryksiä täällä vastailemassa. Todella aiheellinen varoitus, meillä lapsi meinasi kuristua ikean vastaavaan. Tuo naru roikkuu juuri sillä korkeudella et lapsella oli kiusaus laittaa päänsä siitä, tai vahingossakin menee. Onneksi ei käynyt huonosti.

[/quote]Ihmettelen enemmän kuka jättää pitkiä naruja tai  johtoja lapsen ulottuville tai esimerkiksi lastenhuoneeseen/makuuhuoneeseen? Ihmettelen myös miksi monet laittaa muovisuojat lakanan alla siihenkin voi tukehtua.

Vierailija
11/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sinun miehesi jättää narut? Itse jaksan aina siitä mainita ja olen saanut oman mieheni ajattelemaan minua vainoharhaiseksi. Ei sitten mene perille ei millään.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:02"]

[/quote]Ihmettelen enemmän kuka jättää pitkiä naruja tai  johtoja lapsen ulottuville tai esimerkiksi lastenhuoneeseen/makuuhuoneeseen? Ihmettelen myös miksi monet laittaa muovisuojat lakanan alla siihenkin voi tukehtua.

[/quote]

Vierailija
12/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta eikä kukaan ole meinannut tukehtua verhon naruihin. Ei ole käynyt edes mielessä. Tuolla ne roikkuu ihan vapaana.

Ihmettelen miksi ketjussa tulee tuollainen reaktio ihmisiltä.

Vierailija
13/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rullaverhoja, mutta todellinen vaaratilanne syntyi neljännen lapsen kanssa. Hän oli se ainoa, jolle tuli mieleen pujottaa kaulaansa sälekaihtiemien kolmisäikeinen vetonauha kaulaansa samalla kun keikkui nojatuolissa. Onneksi olin ihan vieressä. Sen jälkeen solmin kaikkien narut niin, ettei niistä saa päätä läpi.

Viisi lasta meillä myös

Vierailija
14/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun haukutaan täällä muita huonoista vastauksista vaikka itsellä ei ole älliä päässä sen vertaa että tajuaisi itse ilman ulkopuolisten varoituksia että lapsi voi kuolla kun jättää sen yksin pitkän narun kanssa:(

Vierailija
15/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se naru ei tarvitse olla edes kovin pitkä. Meillä se on noin 110 cm korkeudella ja kummasti siihenkin on päätä saatu yletettyä. Sittenpähän aloin nekin solmimaan ylemmäs. Nuo muoviset palluranariut on vain niin rasittavia kun ei oikein saa mihinkään laitettua.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:22"]

Ihme kun haukutaan täällä muita huonoista vastauksista vaikka itsellä ei ole älliä päässä sen vertaa että tajuaisi itse ilman ulkopuolisten varoituksia että lapsi voi kuolla kun jättää sen yksin pitkän narun kanssa:(

[/quote]

Vierailija
16/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:26"]

Mutta kun se naru ei tarvitse olla edes kovin pitkä. Meillä se on noin 110 cm korkeudella ja kummasti siihenkin on päätä saatu yletettyä. Sittenpähän aloin nekin solmimaan ylemmäs. Nuo muoviset palluranariut on vain niin rasittavia kun ei oikein saa mihinkään laitettua.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]huoh...

no onhan se naru kuitenkin pitkä vaikka se onkin vähän korkeammalla.
 Jos lapsi on sen verran iso että osaa kiivetä niin vanhempien pitäis älytä että se 110cm ei ole tarpeeksi korkealla. 110cm on aikas matalalla ja lapsi saa kyllä rullattua sen auki jos yltää siihen. Helpolla pääsee kun sitoo narusta rusetin joka jää roikkumaan sinne ylös mekanismin viereen

Vierailija
17/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Eikö kaikille tule mieleen että roikkuva, vahva naru + lapsi on helposti vaarallinen yhdistelmä?

Vierailija
18/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:49"]

Siis oikeasti? Eikö kaikille tule mieleen että roikkuva, vahva naru + lapsi on helposti vaarallinen yhdistelmä?

[/quote]Ei näemmä. Ollaan vähemmistöä ikävä kyllä.

Vierailija
19/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse omalla kohdallani on juuri tuollaisista valkoisista naruista jotka eivät vetämällä pitene vaan kiertävät vedettäessä toiseen suuntaan. Naru on jäykkä ja ja muovipampulaa vierivieressä kuten dailymailin jutussa. Vaikea solmia mihinkään, koska on kuitenkin suhteellisen lyhyt. Kaihtimissa olen ollut aina varovainen, mutta tuo kuvan narunvetosysteemi on kyllä hankala saada turvalliseksi.

Vierailija
20/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on narun viereen laitettu n. mun pään korkeudelle (165 cm) koukku jonka ympäri naru kieputetaan. Jos pelkää että naru ei pysy, voi sen pysymisen koukussa varmentaa esim. kuminauhalla.

Toki tuonkin saa auki, mutta vaatii jo enemmän yritystä eikä ole ollenkaan mahdollista ihan pienelle lapselle.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:57"]

Kyse omalla kohdallani on juuri tuollaisista valkoisista naruista jotka eivät vetämällä pitene vaan kiertävät vedettäessä toiseen suuntaan. Naru on jäykkä ja ja muovipampulaa vierivieressä kuten dailymailin jutussa. Vaikea solmia mihinkään, koska on kuitenkin suhteellisen lyhyt. Kaihtimissa olen ollut aina varovainen, mutta tuo kuvan narunvetosysteemi on kyllä hankala saada turvalliseksi.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä