Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ylipainoinen odottaja saanut pidettyä raskauskilot aisoissa?

Vierailija
18.02.2013 |

Kävin tänään neuvolassa eka kertaa ja järkytyin pahemman kerran puntarin lukemia...!! Huh huijaa. Ikinä en ole painanut näin paljon, muulloin kuin viimeisilläni raskaana, ja nyt odotus on vasta alussa!

Eli: mitä tässä uskaltaa syödä? Profeel-rahkat on vissiinkin aika hyviä välipaloja, ja rahka marjojen kera muutenkin? Eikös proteiinia kärsi syödä enemmänkin, kun nälkä kuitenkin on? Jos hiilareita pyrkii välttelemään..

Tai kertokaa nyt te kokeneet, miten teitte sen, ettei paino noussut kamalasti odottaessa? Mulla ei totta vieköön olis varaa paljon nousta!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena ekaa lasta odottaessa lähtöpaino 88kg ja saman painoin synnytyksen jälkeen, mulla oli yksi sokeriarvo koholla, ja sen takia sanottiin että tarkkaile syömisiäsi. Ja tein työtä käskettyä, oli helpompaa syödä terveellisemmin kun teki sen lapsen takia, ja raskauspahoinvointi tietysti alkuaikoina vei muutaman höttökilon.

Nyt yli kolmekymppisenä aloin odottaa kaksosia lähes 130kg, ja laihduin raskausaikana n.15kg, pahoinvointi oli järkyttävä aluksi, silloin paino laski eniten. Yritin kyllä syödä terveellisemmin, sen mitä söin, ja toki kulutuskin oli kova kun kaksi lasta kasvoi sisällä 7kk ajan. Tällä kertaa sokerit oli kuitenkin ok. Mun terveellisemmin syöminen tarkoitti lähinnä suklaan korvaamista hedelmillä.

Vierailija
2/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabeetikon ruokavaliota on ihan hyvä noudattaa raskausaikana. terveidenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittellä paino nous raskausaikana 9kg ja laitokselle jäi 16kg :)

Suurin syy mokomaan oli se ettei raskausaikana tullu mielitekoja kuin ruisleipään ja jääpaloihin.

Vierailija
4/10 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun aloin odottaa painoin 90 kg ja kun tulin kotiin vauvan kanssa painoin 80 kg. Pituutta on 170 eli ylipainoinen olin koko ajan ja olen vieläkin.

Mä jouduin painon takia tarkkailuun sokeriarvoista ja olin kyllä niin tarkka koko ajan pitä söin. En laihduttanut missään vaiheessa, en tietenkään, mutta 9 kk on tosi pitkä aika, jos laihtuu 10 kg sinä aikana, ei kovin suurta uhrausta päivää kohti tarvi tehdä.

Vierailija
5/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös reilusti ylipainoinen tullessani raskaaksi. Kävin sokerirasituskokeissa, joissa todettiin, ettei raskausajan diabetestä ole, mutta jos syön paljon sokeria, varmsti tulee, arvot olivat siinä rajalla. Rupesin syömään aikalailla niinkuin diabeetikko, jätin tavallisen sokerin pois, korvasin sen sokerittomilla tuotteilla, eli kemikaaleilla... ja myös kylläkin hunajalla ja hedelmäsokerilla. Laihduin raskausaikana, neuvolatäti ei tykänny yhtään, mutta tyytyi kun selitin, etten laihduta, vaan syön sokerittomasti, niinkuin käskettiin. Muuten söin siis ihan niinkuin ennenkin, leivoin pullaakin jopa pari kertaa, hedelmäsokeriin. Toisella testauskerralla arvot olivat täysin hyvät, ja painokin siis tippui.

Vierailija
6/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli bmi raskauden alussa 35. raskauden aikana alussa paino vain laski kunnes loppua kohden alkoi nousta. synnyttämään mennessä painoa oli kilo enemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa. ja synnytyksestä viikko, kun turvotus eli nesteet alkoi poistua olin 12 kg kevyempi kuin ennen raskautta. ja raskausaikana elin ja söin aivan kuin ennenkin. en tiedä miksi paino tippui mutta hyvä näin! :)

Vierailija
7/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa lihosin 12 kiloa ja se jäi synnärille.

tokassa lisää tuli 1,4 kg ja sekin jäi synnärille.

en mitään poppakonsteja käyttänyt. tokalla kertaa oli joulu ja uus vuos ja mähän mässäsin. kai mun tuli sitten liikuttua enemmän.

Vierailija
8/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti älä syö enemmän kuin kulutat. Suosi kasviksia ja proteiineja, unohda kaikki vaaleat viljat, ne ei pidä nälkää. Vaihda tummiin viljoihin. Älä juo mehuja äläkä herkuttele Usein. Harrasta liikuntaa 

terv. ex-ylipainoinen odottaja. Joka laihtui raskausaikana 14kg

Vierailija
9/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, miten ihmeessä sä sen teit?? Kyllä meinaan on sen verran tukeva olo jo nyt että mitähän se on loppuraskaudessa.. koetan lohduttautua sillä, että imetys laihduttaa, niin on ainakin ennen käynyt.

ap

Vierailija
10/10 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni ei ekassa raskaudessa noussut lainkaan eli laihduin noin 6 kg. Toisessa raskaudessa tuli pari kiloa lähtöpainosta ihan viimeisinä viikkoina. Söin terveellisesti, ei ollut lainkaan vaikeaa. Ja lähtöpainoni oli siis tosi iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi