Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nämä työkaverit syö KOKO ajan?

Vierailija
04.01.2021 |

Mulla pari vähän alle kolmekymppistä työkaveria, jotka syö töissä aamupalaksi pikapuuroa ja hedelmiä tai jugurttia ja mysliä, välipalaksi reissaria raejuustolla ja kasviksilla, lämpimän lounaan ja salaattipöydän, iltapäivällä välipalaksi ensin rahkaa ja hedelmiä, kolmelta taas reissaria ja juustoa sekä kasviksia.

Nämä naiset syö siis TUNNIN välein jotain!

Mietinkin että voiko heillä olla diabetes? He ovat hurjasti ylipainoisia, siis todella pullukoita. Pitääkö heidän koko ajan syödä ettei veren sokerit laske esim insuliinin takia?

En muuten ihmettelisi, mutta kun he ovat koko ajan kahvihuoneessa häärimässä ja laittamassa teetä ja voikkareita tai muuta purtavaa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden on pakko syödä kun ovat nälissään. Noilla syömisillä ei ravintoa saa ja keho kerjää lisää ruokaa ravinnonpuutteessaan.

Vierailija
2/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövätkö seisaaltaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi läski myös ja ihmettelen samaa joidenkin ihmisten kohdilla. Toki yleensä lihavuus on näillä yhteinen tekijä, mutta on niitä normaalipainoisiakin. On jopa ärsyttävää kun on näitä, jotka ei kestä edes yhtä hetkeä olla syömättä. Itsellä ylipainoa vähintään 40kg ja pystyn olemaan ongelmitta vaikka 24h paastolla ja usein olen ollutkin, toisille taas tulee nälkäkiukku kun eivät ole syöneet 3 tuntiin...

Vierailija
4/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista. Inhoan töissä syömistä. Syönkin vain jos tulee huono olo niin rahkan.

Miten ehtivät työnsä tehdä? Mitä työnantaja sanoo moisesta taukoilusta?

Vierailija
5/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteki ihmetelly. Syön kotona aamiaisen. Töissä lounaan. Kotona päivällisen. Illalla iltatee. Töissä tulee ehkä juotua kahvia pari kuppia, ilman kahvileipää tai muuta. Normaali painoinen olen ja normaali verensokeri.

Vierailija
6/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näillä muitten syömistä kyttäävillä oikein on dg:na? Joku pakkomiellesyndrooma? Varsinkin näillä jotka kyttää itselle ei niin läheisten ruokavaliota? Jotenkin ymmärrän omien lasten syömistä tarkkailevia, mutten muita.

Vierailija
7/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on syömishäiriö ja pahenee mitä enemmän ikää tulee.

Ei niillä mikään diabetes ole, tuohon tahtiin sen kyllä saa. 

Vierailija
8/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diabetes, ja syön 2-3 tunnin välein. Työpäivän aikana siis yleensä aamupalan aamun kahvitauolla, lounaan ja iltapäivän kahvitauolla jonkun välipalan. 5 ateriaa työpäivän aikana kuulostaa kyllä paljolta, kun ei taukojakaan ole niin paljoa. Kakkostyypin diabeteksessa ei sokeritkaan laske yleensä kovin helposti vaarallisen alhaiseksi.

Vierailija
9/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkatehdas vaikeuksissa Papualla:

Henkilökunta söi kokoajan.

Vierailija
10/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varmaan siinä, ettei uskalleta etenkään seurassa syödä ns. kunnon ruokaa kunnon annoksia, kun ajatellaan, että muut varmasti tuojottavat, kun "siinä ne läskit taas kaksin käsin vetävät ruokaa". Kuvittelevat, että on jotenkin parempi ja yleisesti hyväksyttävämpi ratkaisu syödä pikkuannoksia jotain terveelliseksi ja kevyeksi miellettyä useammalla aterialla. Ja sitten mennään kotiin ja syödään kaksin käsin kaikki kaapeista, kun ei olla syöty tarpeeksi aamun ja päivän aikana.

Järkevämpää olisi, että syödään kunnon aamiainen, jossa on hiilihydraattien lisäksi reippaasti proteiinia, rasvaa ja kunnolla kasvista. Lounaalla lautasmallin mukainen normaaliannos ruokaa, iltapäivällä ehkä se reissari raejuustolla ja sitten kotona vielä kunnon lautasmallin mukainen annos normaalia ruokaa. Mutta kaikki tämä fitness- ja dieettihömpötys, mikä nyt on ollut jo pitkään valloillaan, on jotenkin vääristänyt monilla naisilla sen ajatusmallin niin, että terveellinen syöminen olis jotenkin ihmeellistä ja vaatisi jotain riisikakun ja pikakaurapuuron ja protskupirtelön ja palautusjuoman ja supersmoothien pupellusta joka välissä, tai sitten jonkun tosi hienon ja mahdollisimman monimutkaisen ja tarkan ruokavalion, jossa annokset näyttävät joltain ihme instagrambowleilta, tai ainakin jonkun tarkkaan rajatun aikaikkunan tai päiväsyklin, koska saa syödä ja koska ei...

Vierailija
11/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En muuten ihmettelisi, mutta kun he ovat koko ajan kahvihuoneessa häärimässä ja laittamassa teetä ja voikkareita tai muuta purtavaa."

Hahaha... Eivät ehdi laihkaan tehdä töitä  : D

Vierailija
12/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diabetes, ja syön 2-3 tunnin välein. Työpäivän aikana siis yleensä aamupalan aamun kahvitauolla, lounaan ja iltapäivän kahvitauolla jonkun välipalan. 5 ateriaa työpäivän aikana kuulostaa kyllä paljolta, kun ei taukojakaan ole niin paljoa. Kakkostyypin diabeteksessa ei sokeritkaan laske yleensä kovin helposti vaarallisen alhaiseksi.

Diabetesta ei hoideta syömällä, vaan päin vastoin. Jos verensokerarvot laskee 2-3 tunnin aikana niin matalalle, että heikottaa niin lääkitys on liian vahva.

Vierailija
13/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ymmärtäneet väärin sen neuvon, että pitää syödä usein pieniä aterioita. Heidän aterioidensa koko on selvästikin liian suuri suhteessa syöntitiheyteen.

Vierailija
14/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa johtamista jos työntekijät uskoaltavat muulloin kuin tauoilla häärätä kahvihuoneessa välipalaa tekemässä. 

Vierailija
15/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi läski myös ja ihmettelen samaa joidenkin ihmisten kohdilla. Toki yleensä lihavuus on näillä yhteinen tekijä, mutta on niitä normaalipainoisiakin. On jopa ärsyttävää kun on näitä, jotka ei kestä edes yhtä hetkeä olla syömättä. Itsellä ylipainoa vähintään 40kg ja pystyn olemaan ongelmitta vaikka 24h paastolla ja usein olen ollutkin, toisille taas tulee nälkäkiukku kun eivät ole syöneet 3 tuntiin...

Sua ärsyttää ihmiset, jotka syövät koko ajan, mutta itselläsi on vähintään 40 kiloa ylipainoa. Miten sä voit arvostella toisten syömisiä, kun nähtävästi sun omat elintapasikin ovat päin persettä? Mä syön tosi usein enkä paastoa, mutta mä olenkin normaalipainoinen.

Vierailija
16/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että etenkin lihavana teet noita paastoja. Puhdistuu maksa ja diabetesriski pienenee. Paasto on myös hyvä tapa testata onko diabetes.

No höpöhöpö nyt taas kerran. Mikään paasto ei poista mitään gurujen julistamia kuvitteelisia kuona-aineita yhtään mistään, eikä todellakaan ainakaan maksasta, joka puhdistaa sekä itsensä että muun elimistön ihan äärimmäisen tehokkaasti ilman mitään paastoja. Eikä paasto todellakaan kerro mitään diabetesriskistä. Itse saa ihan vapaasti uskoa ihan minkä huuhaan haluaa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset näitä sekoilujanne netissä faktoina levittäkö.

Vierailija
17/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kuulleet että laiduntaminen on in

Vierailija
18/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että etenkin lihavana teet noita paastoja. Puhdistuu maksa ja diabetesriski pienenee. Paasto on myös hyvä tapa testata onko diabetes.

No höpöhöpö nyt taas kerran. Mikään paasto ei poista mitään gurujen julistamia kuvitteelisia kuona-aineita yhtään mistään, eikä todellakaan ainakaan maksasta, joka puhdistaa sekä itsensä että muun elimistön ihan äärimmäisen tehokkaasti ilman mitään paastoja. Eikä paasto todellakaan kerro mitään diabetesriskistä. Itse saa ihan vapaasti uskoa ihan minkä huuhaan haluaa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset näitä sekoilujanne netissä faktoina levittäkö.

En ole hän, jota kommentoit, mutta paasto kyllä korjaa elimistöä. Googlaa vaikka autofagia. Autofagiasta on tehty ihan nobel -palkinnon arvoista tutkimusta.

Vierailija
19/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on varmaan siinä, ettei uskalleta etenkään seurassa syödä ns. kunnon ruokaa kunnon annoksia, kun ajatellaan, että muut varmasti tuojottavat, kun "siinä ne läskit taas kaksin käsin vetävät ruokaa". Kuvittelevat, että on jotenkin parempi ja yleisesti hyväksyttävämpi ratkaisu syödä pikkuannoksia jotain terveelliseksi ja kevyeksi miellettyä useammalla aterialla. Ja sitten mennään kotiin ja syödään kaksin käsin kaikki kaapeista, kun ei olla syöty tarpeeksi aamun ja päivän aikana.

Järkevämpää olisi, että syödään kunnon aamiainen, jossa on hiilihydraattien lisäksi reippaasti proteiinia, rasvaa ja kunnolla kasvista. Lounaalla lautasmallin mukainen normaaliannos ruokaa, iltapäivällä ehkä se reissari raejuustolla ja sitten kotona vielä kunnon lautasmallin mukainen annos normaalia ruokaa. Mutta kaikki tämä fitness- ja dieettihömpötys, mikä nyt on ollut jo pitkään valloillaan, on jotenkin vääristänyt monilla naisilla sen ajatusmallin niin, että terveellinen syöminen olis jotenkin ihmeellistä ja vaatisi jotain riisikakun ja pikakaurapuuron ja protskupirtelön ja palautusjuoman ja supersmoothien pupellusta joka välissä, tai sitten jonkun tosi hienon ja mahdollisimman monimutkaisen ja tarkan ruokavalion, jossa annokset näyttävät joltain ihme instagrambowleilta, tai ainakin jonkun tarkkaan rajatun aikaikkunan tai päiväsyklin, koska saa syödä ja koska ei...

En voisi olla enempää samaa mieltä. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja kyllä se itse tehty ”perinteinen” ruoka on ollut tehokkain keino laihduttaa. Kun ruoka on maittavaa, nii se jo itsessään tyydyttää nälän pitkäksi aikaa.

Vierailija
20/56 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuo heidän ruokavalio kuulostaa juuri sellaiselta, mikä pitää yllä verensokwrin heilahteluja ja usein toistuvaa näläntunnetta. Hiilaria hiilarin perään.