Mikä on mielestäsi hyvä syy pettämiseen?
Epäily siitä että toinen pettää,riittääkö syyksi?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 09:40"]
[/quote]
Ootko ihan tosissasi? Vai onko sun mies kertonut tämän syyksi, miksi petti sua? Tarvitsetko tosiaan av-raatia tietääksesi vastauksen tuohon kysymykseen?
Minun mielestäni sellaista ei ole.
Nämä asiat tehdään tietyssä järjestyksessä. 1) ero 2) uusi partneri.
HTH.
Pitää kai pohtia, mitä tarkoittaa "hyvä syy". Jos sillä tarkoitetaan moraalista oikeutusta, niin tuskin mikään. Sen sijaan jos tarkastellaan pettämiseen johtanutta tapahtumaketjua, hyvä syy on sellainen, jonka pystyy ymmärtämään vaikkei kaikin puolin hyväksyisikään. Itse esimerkiksi ymmärrän, että joku pettää, jos parisuhteessa on halujen epätasapaino ollut taakkana monta vuotta, ja sitten jossakin tilanteessa kontrolli pettää. Moraalisesti oikeutettua se ei silti ole. Näin ollen hyvä syy on jonkinlainen lieventävä asianhaara.
Mies väittää,että pettäminen oli oikeutettua,koska olin kavereideni kanssa ulkona,ja epäili että petän yhden näistä kanssa.Itseasiassa vakuuttelin miehelle aika pitkään(sitten kun lopulta vastasi puhelimeen)ettei mitään sellaista ollut ilmassa,ja mielestäni uskoikin minua lopulta.Kysyn siksi,koska tapahtumasta on vuosia aikaa,ja on valehdellut kavereilleen vuosia ties mitä meidän suhteen kulusta,mutta väittää vieläkin tekoa oikeutetuksi vaikka ikääkin on jo +30.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 09:40"]
[/quote]
Ootko ihan tosissasi?