Miten herkästi takuuvuokrasta vähennetää pintaremontti kustannuksia?
Siis mitään ei varsinaisesti ole rikki mutta lastenhuoneessa värikynän jälkiä joita yritin puhdistaa ja lopputulos oli oikeastaan pahempi. Ja nyt harmittaa kun rahat muutenki tiukilla :/
Muuten asunto oikein siisti mielestäni, ei olla juurikaan mitään nauloja/ruuveja laitettu seiniin. Mut se ei taida tässä paljon vaikuttaa...
Kommentit (6)
Piirtelyjälki on n. 20cm halkaisijaltaan pyöreä jälki valkeassa maalatussa seinässä. Nyt alue on asteen vaaleampi kuin muu seinä, mitenkään kovin silmiinpistävä ei ole. Mutta näkyy. Muualla ei ole jälkiä. Maali myös hiukan lähti ruullaantumaan alueelta kun hankasin. No yritän vielä vaikkapa ostaa asteen tummempaa valkeaa maalia ja sitä siihen päälle hiukan ja toivotaan parasta :/
ap
Hrranen aika, älä myt mitään länttiÄ seinään maalaa! Kokeile ensimmäisenä sitä,e ttä otat lämmintä vettä, tolua ja rätin ja peset sesn koko seinän. Tällä selviää älyttömän usein. Jos tämä ei tuota tulosta maalaa taivaan nimessä koko seinä (rajaat nurkasta maalarinteipillä). jos maalaat vain läntin, se näkyy varmasti, kukaan ei katsele sellaista oksennusäljen nnäköistä länttiä seinässä ja sen korjaus maksatetaan sulla varmasti. Koko seinän maalaamalla taas kukaan ei ehkä edes huomaa ja vaikka huomaisikin,tulos olisi hyväksyttävän siisti (edellyttäen että maalin väri on neutraali ja suht samanlainen kuin ennenkin). Tulee sulle kuit halvemmaksi maalata se, kuin vuokranantajalle, koska sä maksat näin vain maalin, kun taas jos vuokranantaja teettää ssen, joudut maksamaan työstäkin.
T vuokranantaja
Ensinnäkin asunnon omistajan on täytynyt varautua pintaremontoimaan asuntoa muutaman vuoden välein, koska normaaliin elämään kuuluvat jäljet kuten pienet vahingot ja porausreiät kuuluvat asunnon omistajalle. Omistan itse yksiön, ja olen varautunut vetämään sinne kittiä ja maalipintaa pitkäaikaisten vuokralaisten välillä, jotta seuraava vuokralainen saa sileät seinät. Todella vaikea sanoa, onko teidän asunnon läiskä normaalia elämistä vai vuokralaiselle kuuluvaa korjattavaa, mutta kuulostaa melko lievältä. Jos omistaja alkaa perimään maalikustannuksia takuuvuokrasta, niin kerro hänelle, että rahat ovat tiukilla ja että voitte itse vaikka tehdä työn, niin ei työstä ainakaan tarvitse alkaa kenellekään maksamaan.
Asunto ei ole yksityiseltä vuokrattu vaan newsecin kautta. Asunto ei ole mikään luksus muutenkaan mut seinät maalattiin kun tähän muutettiin. Ollaan asuttu tässä vuosi ja tiedettiin kun muutettiin et ei kauan asuta. Siksi ei mitää ruuveja ja nauloja seinissä ja muutenkin kaikki pinnat tosi siistit. Paitsi tuo jälki joka suututtaa ja ei edes ollut meidän oman lapsen tekemä...
jälki seinässä ei ole normaalia kulumista. Vuokranantaja saa vähentää seinän maalaamisen takuuvuokrasta. Onneksi on tuo takuuvuokrasysteemi. Saisi olla suurempi.
Älä maalaa sitä missään nimessä ilman lupaa. Vuokranantajalta pitää saada lupa. (Hän ehkä haluaa seinäänsä tiettyä maalityyppiä, tiettyä sävyä tai tehdä maalauksen ammattimiehellä.
Minä en tykkää, että vuokralainen itse amatöörinä alkaa maalailla. Palkkaisin ammattilaisen siihen hommaan, että tulee varmasti siistiä.
Maalausjälkeen vaikuttaa kädenjälki, maalityyppi ja väline, millä maalataan. Ei mitään tee se itse maalauksia, kiitos.
Siihen vaikuttaa kaksi asiaa. Ensimmäinen on se, onko kuluminen " normaalia" vai ei. Seiniin piirtely nlähtökohtaisesti ei kyllä ole, joten maksaja on vuokralainen. Toisaalta ihan pikkujuttuja ei aleta maalailemaan, eli se toinen arviointikriteeri on se, että jos sä olisit uusi tuleva vuokralainen niin haittaisiko se sotku sua vai ei? Jos se ei haittaisi, sitä ei todennäköisesti aleta maalaamaan, eikä sulta silloin peritä mitään. Jos se haittaisia sua, se haittaisi seuraavaakin asukasta ja on siksi maalattava. Silloin sä maksat.