Suomalainen häpeäkulttuuri murtumassa? Veronica Verho näyttää hyvää esimerkkiä.
Suomessa kasvojensa säilyttämistä pidetään niin tärkeänä, että jopa itsemurhaan päätymistä pidetään kunniallisempana ratkaisuna kuin vaikeuksistaan avautumista.
Milloin tunneilmapiiri muuttuu inhimillisemmäksi? Ovatko nykynuoret kykeneviä käsittelemään haavoittuvuuksiaan rakentavammalla tavalla kuin aiemmat sukupolvet?
Selviytyjien 2-kymppinen Veronica Verho ainakin antaa tervettä mallia lempeämmästä suhtautumisesta itseensä ahdistuskohtauksen saatuaan: "Nyt koko Suomen kansa näkee, kuinka haavoittuvainen olen. Vaikka sehän on luonnollista, ihmiset ovat haavoittuvaisia, hän jatkaa."
Tästä Veronican asenteesta voisi moni ottaa mallia!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9058639d-b0b9-4004-89a6-1577bb…
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
En katsonut sarjaa. Oliko Lola oikesti ilkeä? Eli meni henkilökohtaisuuksiin? Vai oliko hän vain teräväsanainen, josta herkimmät vetävät herneen nenään?
Lola oli itse piru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut sarjaa. Oliko Lola oikesti ilkeä? Eli meni henkilökohtaisuuksiin? Vai oliko hän vain teräväsanainen, josta herkimmät vetävät herneen nenään?
Lola oli itse piru.
Muistatko yhtään esimerkkiä?
Valehteliko ihmisille? Puhuiko selän takana? Haukkui päin naamaa?