Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All inclusive-matkapaketti on ainoa järkevä tapa matkustaa

Vierailija
28.02.2019 |

Yleensä esim. noissa suomalaisten pitämissä ravintoloissa on ylikorkeat hinnat.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusivea on suosittu, kun muksut pieniä, pääasiassa kuitenkin loma vietetty 1-4 vuotiaiden kanssa hotellilla. Ruokaa saatavilla heti, kun nälkä iskee, eikä tarvi etsiä ruokapaikkaa ja odotella ruuan valmistumista. Toki hotellin on pitänyt olla 4 tai 5 tähteä, että sitä ruokaa on viitsinyt koko loman puputtaa. 3 tähden hotellien "syö niin paljon nakkia ja ranua kun haluat" ei ihan houkuttele. 

Nyt kuitenkin matkustaminen paljon mukavampaa, kun muksut isompia ja heidän kanssa voi jo kierrellä eri tavalla ja hakea niitä ihania erilaisia ruokapaikkoja.

Oma kokemus siis on kaikelle on aikansa ja paikkansa, onneksi tuo osa on nyt ohi :)

Vierailija
22/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on äärimmäisen kätevä. Eikä se sido sinua olemaan hotellilla koko lomaa, jos et halua. Ei se kiellä sinua käymästä muualla syömässä.

Kuinka helppoa on käydä allasbaarista vaan hakemassa kylmä vesipullo tai kokis tai drinkki. Lapsien jäätelöt. Syödä kevyt lounas tuoreista salaateista ja kasviksista sekä hedelmistä ja jälkkäriksi ottaa joku ihana kakkupala ja kylmä valkkari.

Päivällisellä ei tarvi etsiä ravintolaa vaan todetakseen että tällä kertaa tuli väärä valinta tai olisikin pitänyt ottaa tuo annos. Vaan mennä runsaaseen buffet pöytään ja ottaa sieltä mitä mieli tekee.

En tiedä millaisissa al paikoissa te olette käyneet vai oletteko ollenkaan. Itse ainankin olen aina ollut tyytyväinen ruuan laatuun ja valikoiman runsauteen. Ollaan usein myös vuokrattu auto tai käyty bussilla lähikaupungissa. Retkillä tms. Lounaalla rantatavernassa, jos ollaan auton kanssa kiertelemässä.

Jokainen matkustakoon kuten parhaaksi näkee. Ärsyttää vaan ainainen all inclusive loman haukkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inclusivea on suosittu, kun muksut pieniä, pääasiassa kuitenkin loma vietetty 1-4 vuotiaiden kanssa hotellilla. Ruokaa saatavilla heti, kun nälkä iskee, eikä tarvi etsiä ruokapaikkaa ja odotella ruuan valmistumista. Toki hotellin on pitänyt olla 4 tai 5 tähteä, että sitä ruokaa on viitsinyt koko loman puputtaa. 3 tähden hotellien "syö niin paljon nakkia ja ranua kun haluat" ei ihan houkuttele. 

Nyt kuitenkin matkustaminen paljon mukavampaa, kun muksut isompia ja heidän kanssa voi jo kierrellä eri tavalla ja hakea niitä ihania erilaisia ruokapaikkoja.

Oma kokemus siis on kaikelle on aikansa ja paikkansa, onneksi tuo osa on nyt ohi :)

Ja lapset tilaa siellä ihanassa erilaisessa ruokapaikassa ranskalaiset ja hampurilaisen :D

Vierailija
24/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää viettää koko loman samassa paikassa ja majapaikassa ja syödä joka päivä samoissa ravintoloissa. Me ei tykätä mutta joillekin sopii.

Ei se ole mikään vankila :D kyllä saa poistua ja olla syömättä. Meille se on hyvä ratkaisu kun on lapsia niin voi äkkiä mennä syömään jos siltä tuntuu, mutta todellakin syödään muuallakin.

Vierailija
25/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. No, olen siis aina matkustanut epäjärkevästi ja aion tehdä niin jatkossakin. Anteeksi.

Vierailija
26/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina (n. 10 vuotta sitten) tutun tuttu matkusti perheineen Venezuelaan (siihen maailman aikaan sinne vielä myytiin pakettimatkoja). Lomaresortti oli jollakin saarella, missä oli yksi hotelli ja hiekkarannat ympärillä. Tämä tilauslentokoneellinen ihmisiä sai nauttia ultimaattisen All Inclusive -elämyksen: kaikki saivat samat ruokatarjoilut, samoin ruokamyrkytykset. Paluulento Suomeen oli kuulemma ikimuistoinen ja kaikin tavoin aistivoimainen kokemus.

Vierailija
27/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pidä hotelleista lainkaan ja nykyään on vaihtoehtoja helposti saatavilla. Ehkä jos olisi kakaroita jaloissa pyörimässä turvautuisimme hotelliin.

Vierailija
28/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulevana kesänä koluta Albanian kaakkoisosan pienet vuoristokylät. Mikä matkatoimisto järjestää AI-paketteja?

Vierailija
29/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt oli ilmiselvä provo, mutta kun alkuun päästiin, niin voisihan sitä jutella all-inclusive-lomailusta.

Itse en ole koskaan ollut all-inclusive-lomalla, mutta jotenkin tuntuisi, että pelkästään rentouttavalle rantalomalle sehän olisi aivan loistava konsepti. Jos kaikki on maksettu etukäteen, ei tarvitse edes stressata matkakassan hupenemisesta. Pitäisi vain päästä eroon siitä ajatuksesta, että "nyt kun ilmaiseksi saa, niin pitää syödä koko rahan edestä".

Jos kuitenkin haluaa matkustella muista syistä, niin all-inclusive ei varmaan ihan toimi.

Kertokaa jotkut, oletteko olleet tyytyväisiä all-inclusiveen vai ette ja miksi?

Vierailija
30/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt oli ilmiselvä provo, mutta kun alkuun päästiin, niin voisihan sitä jutella all-inclusive-lomailusta.

Itse en ole koskaan ollut all-inclusive-lomalla, mutta jotenkin tuntuisi, että pelkästään rentouttavalle rantalomalle sehän olisi aivan loistava konsepti. Jos kaikki on maksettu etukäteen, ei tarvitse edes stressata matkakassan hupenemisesta. Pitäisi vain päästä eroon siitä ajatuksesta, että "nyt kun ilmaiseksi saa, niin pitää syödä koko rahan edestä".

Jos kuitenkin haluaa matkustella muista syistä, niin all-inclusive ei varmaan ihan toimi.

Kertokaa jotkut, oletteko olleet tyytyväisiä all-inclusiveen vai ette ja miksi?

Näköjään moni suosii all-inc'ia pienten lasten kanssa maksutettaessa, varsin järkeenkäypää. Omat ovat jo teinejä, mutta tytär ainakin Benidormia seurattuaan haluaisi edes kerran mennä kunnon wt-all-inc-mestaan...En tiedä olisiko ne edes pienten lasten perheille...

Vierailija
31/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaessa otan puolihoidon ja syön illallisen hotellilla. Jotenkin ei innosta lähteä yksin syömään hotellin ulkopuolelle iltaisin. 

Vierailija
32/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiersin lasteni kanssa vuokra-autolla Skotlantia, majoituimme pienissä perhehotelleissa. Reissun aikana teimme useita ex-tempore reissuja nähtävyyksille sen mukaan, mitä paikalliset meille suosittelivat.

All Inclusive-reissut eivät tuollaista tarjoa.

Vierailija
33/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin eron jälkeen elämäni ekan all-inclusive loman. Olin ihan rikki miehen jätettyä minut täysin yllättäen 18 vuotta minua nuoremman takia. Päätin, että nyt kyllä menen ja vaan juon surut pois. Joten minun talviloma meni siinä, että Kap Verdessä all-inclusivessä imin ns. märkää aamusta iltaan ja söin hotellilla. En edes rannalle viitsinyt poistua, uima-altaat riitti :D

Vierailija
34/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä loppukeväästä matkalle Japaniin, Osaka ja Hiroshima on suunnitelmissa käydä katsastamassa. Mistä löytäisin hyvän ja edullisen all inclusive-matkan?

Kannattaa tiedustella matkatoimistoista.

ap

Suomalaisten ylläpitämiä ravintoloita??

Vierailija
35/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan asian vierestä, mutta uskaltaisinkohan minä, 64-vuotias kielitaidoton mummonpätikkä, lähteä tuommoiselle kaiken sisältävälle lomalle yksin?

Osaan sanoa ”good morning” ja ”thank you” ja ”bye, bye”, siten, että ne suurinpiirtein englannin kieleksi hyvällä tahdolla voi ymmärtää.

Verenpaine laskee lämpimässä niin alas, etten millään jaksaisi illalla tarpoa ravintolaa etsimässä. Ruoka on ruokaa, sen olen huomannut suomalaisissa ”huippuravintoloissa” syöneensä, hyvää saattaa olla, mutta nälkä jää.

Istuskelisin illalla parvekkeella, siemaisisin pari lasia kylmää valkkaria ja kellahtaisin kuorsaamaan. Päivät lueskelisin, tirkksin ja uusin, välillä haukkasin valmista pöperöä.

Kas siinäpä haavetta mummeroiselle.

Vierailija
36/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä loppukeväästä matkalle Japaniin, Osaka ja Hiroshima on suunnitelmissa käydä katsastamassa. Mistä löytäisin hyvän ja edullisen all inclusive-matkan?

Japanissa ei järkeä ottaa AI:ta. Siellä on niin paljon erinomaisia rafloja järkihintaan. Ja todella kiva kävellä charmikkaissa ympäristöissä ja valita paikka itse. Aina löytyy hyvä.

Vierailija
37/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan asian vierestä, mutta uskaltaisinkohan minä, 64-vuotias kielitaidoton mummonpätikkä, lähteä tuommoiselle kaiken sisältävälle lomalle yksin?

Osaan sanoa ”good morning” ja ”thank you” ja ”bye, bye”, siten, että ne suurinpiirtein englannin kieleksi hyvällä tahdolla voi ymmärtää.

Verenpaine laskee lämpimässä niin alas, etten millään jaksaisi illalla tarpoa ravintolaa etsimässä. Ruoka on ruokaa, sen olen huomannut suomalaisissa ”huippuravintoloissa” syöneensä, hyvää saattaa olla, mutta nälkä jää.

Istuskelisin illalla parvekkeella, siemaisisin pari lasia kylmää valkkaria ja kellahtaisin kuorsaamaan. Päivät lueskelisin, tirkksin ja uusin, välillä haukkasin valmista pöperöä.

Totta kai. Tuollaisilla matkoillahan tietääkseni matkaoppaat auttavat kaikessa jos pyytää, ja voi heille varmaan soittaakin jos apua tarvitsee ollessaan jo kohteessa.

Vierailija
38/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin eron jälkeen elämäni ekan all-inclusive loman. Olin ihan rikki miehen jätettyä minut täysin yllättäen 18 vuotta minua nuoremman takia. Päätin, että nyt kyllä menen ja vaan juon surut pois. Joten minun talviloma meni siinä, että Kap Verdessä all-inclusivessä imin ns. märkää aamusta iltaan ja söin hotellilla. En edes rannalle viitsinyt poistua, uima-altaat riitti :D

Helpottiko?

Vierailija
39/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatoimimatka paras kirjoitti:

Kiersin lasteni kanssa vuokra-autolla Skotlantia, majoituimme pienissä perhehotelleissa. Reissun aikana teimme useita ex-tempore reissuja nähtävyyksille sen mukaan, mitä paikalliset meille suosittelivat.

All Inclusive-reissut eivät tuollaista tarjoa.

Niin, sinulla on rahaa, kielitaito, ajokortti, ajokyky ja -taito, kaikilla ei noita ole, ja hekin haluavat käydä lomalla.

Helpolla, stressittömällä, nauttimassa lämmöstä ja merestä.

Hyvä että on mistä valita, meillä on erilaiset toiveet, mahdollisuudet ja kiinnostuksen kohteet ja hyvä niin.

Vierailija
40/45 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Tuollaisilla matkoillahan tietääkseni matkaoppaat auttavat kaikessa jos pyytää, ja voi heille varmaan soittaakin jos apua tarvitsee ollessaan jo kohteessa.

Tuo että on suomalainen opas kokoajan saatavissa on kyllä pikkuisen liioiteltua. Esim tuilla tai tjäreborg'lla opas on jostain pohjoismaasta ja saattaa kysyä puhutaanko ruotsia vai englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän