Koti -> Työ -> kauppa -> päiväkoti -> koti...
Syksyllä töihin paluu ja nyt jo ahdistaa. Keksikää mulle työ jossa elämästä ei tule joka päivä samaa puurtamista. Mitä ihmettä mä keksin mun elämällä?
Kommentit (3)
Ryhdy tekemään lyhennettyä työviikkoa tai lyhyempää päivää. Ehkä jopa puolikasta?
Arkea helpottaa myös suunnitelmallisuus. Ruokakaupassa ei tarvitse käydä kuin kerran viikossa ja jos teillä on kaksi aikuista perheessä, niin nekin voi vielä jakaa. Samoin kannattaa jakaa päiväkotiin viennit ja haut ja lomittaa työpäiviä. Keventää arkea oikeasti!
Jos työnvaihto tulee kysymykseen, niin kannattaa valita sellainen työpaikka joka on mahdollisimman lähellä kotia. Minulle unelma olisi että työpaikalta päiväkodin kautta kotiin menisi vain max. puoli tuntia, tällä hetkellä selviän paljon sen allekin :) Samoin omat ja lasten harrastukset on valittu niin, että ne ovat lähellä kotia ja illat eivät kulu autossa istuessa.
Et voi mitenkään tuota rutiinia väistää, helpottaa vain vähän jollain tilapäisellä lastenhoitoavulla, kevennetyllä työviikolla, keksimällä itsellesi henkireikiä jne.
Jää kotiin.