Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla työttömien saamaa tukimäärää liioitellaan rajusti. Esimerkki minulta pitkäaikaistyöttömältä

Vierailija
27.02.2019 |

Työmarkkinatuki ja asumistuki: 795 euroa kuukaudessa. 400 euroa vuokra. Pohjois-pohjanmaalla asustelen. Tttukea en saa. Liiallista ilakointia ollut viimeaikoina, joten tässä totuus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös. Jos on työssäkäyvä puoliso, ei saa kuin peruspäivärahan tai työmarkkinatuen ellei sitten ole ansiosidonnaisella. Yleensä tällöin ei saa asumistukeakaan.

Vierailija
2/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarit vauhdissa vaalien alla. Harmi vaan, että täytyy valehdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko brutto- vai nettotuloista? Asumistukeenhan vaikuttaa nykyään vain omat tulot, vuokran suuruus ja asunnon sijaintikunta. Mutta sen sijaan asunnon koko tai pankkitilillä olevien rahojen määrä ei enää nykyään vaikuta tuen suuruuteen.

Vierailija
4/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo sori, me iltalehdissä vähän vääristellään asioita ja tehdään sitä täälläkin. 

Vierailija
5/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liioitellaanko, mutta koko ikäni olen saanut yli 1000€/kk. En tiedä pidetäänkö tuota suurena summana, mutta kyllä minä pärjään. Lisäksi vielä tietyt lisätuet kasvattavat välillä summaa. Jos töitä saisin niin en kyllä alle 2000€ nettoon vaihtaisi vapaa-aikaani.

Vierailija
6/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tehdään. Mulla asumistuki 400e ja työmarkkinatuki sen reilu 500e. Näiden päälle sitten pitää hakea toimeentulotukea (viime kuussa sain joku vajaa 300e). Parasta tässä on se että asumistuki ja työmarkkinatuki tulee ihan eri aikoihin, nytkin niiden välillä on lähes kahden viikon ero. Eli siitä 400e pitäisi saada kaikki laskut jotenkin maksettua, eli lainaan rahaa joltain sen verran että saan ne laskut maksettua ja sitten työmarkkinatuesta pääsekin maksamaan ne velat takaisin. Toimeentulotukea tulee joskus sitten kunhan se hakemus vaan käsiteltäis. Eli toisin sanoen sitä rahaa ei ole koskaan, kun se tulee niin pienissä erissä että mulla ei edes ole mitään mahdollisuutta sitä säännöstellä. 

Onneksi tää on lyhytaikainen tilanne ja pääsen pian töihin, mutta luoja taas tietää että milloin siitäkin ensimmäinen palkanmaksupäivä on kun sopimusta en ole vielä ehtinyt kirjoittaa josta se selviäisi.

Vierailija
7/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat 1130e ja 700e vuokra, Helsinki

Vierailija
8/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaaliturva Romanian tasoa

Euroopan neuvoston mukaan Suomessa maksetaan liian pieniä minimitukia

Neuvoston sosiaalinen peruskirja edellyttää, että etuuksien minimimäärien täytyy olla vähintään 50 prosenttia kansalaisten mediaanitulosta, eli Suomen kohdalla noin 970 euroa kuukaudessa. Tällä kriteerillä suomalainen sairauspäiväraha, äitiyspäiväraha, kuntoutusraha, työttömyyspäiväraha, takuueläke ja toimeentulotuki osoittautuivat riittämättömiksi.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015021319186274

Vierailija
9/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä liioitellaanko, mutta koko ikäni olen saanut yli 1000€/kk. En tiedä pidetäänkö tuota suurena summana, mutta kyllä minä pärjään. Lisäksi vielä tietyt lisätuet kasvattavat välillä summaa. Jos töitä saisin niin en kyllä alle 2000€ nettoon vaihtaisi vapaa-aikaani.

Niin? Asumistuen suuruuteen vaikuttaa mm. vuorkran suuruus ja asunnon sijaintikunta. Jälkimmäinen vaikuttaa siten, että asumistuessa on kuntakohtainen yläraja, mihin asti sitä maksetaan. Raja on korkeimmillaan Helsingissä ja alimmillaan pikkupaikkakunnilla. Kaikki Suomen kunnat on luokiteltu neljään eri ryhmään tuon osalta.

Vierailija
10/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samat 1130e ja 700e vuokra, Helsinki

Hups siis 750e

Vierailija
11/11 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Asumistuen suuruuteen vaikuttaa mm. vuorkran suuruus ja asunnon sijaintikunta. Jälkimmäinen vaikuttaa siten, että asumistuessa on kuntakohtainen yläraja, mihin asti sitä maksetaan. Raja on korkeimmillaan Helsingissä ja alimmillaan pikkupaikkakunnilla. Kaikki Suomen kunnat on luokiteltu neljään eri ryhmään tuon osalta.

Mitä niin? Kyllä minä tämän tiedän. Jossakin saisin enemmän ja jossakin vähemmän. Luultavasti silti käteen jäävä osuus olisi lähes sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi