Kuinka monia lisävalmisteita syöt?
Itse lähinnä syön kalanöljykapseleita... Ihan hyvin olen porskuttanut näin.
Joskus maitohappobakteereja.
Muu ruoasta!
Teillä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kannattaa syödä mahdollisimman montaa, ei oo mahdollista saada kaikkia vitamiineja ja hivenaineita normiruokavaliosta. Suuri osa vitamiineista on vesiliukoisia, ja rasvaliukoisiakin hyvin vaikea saada liikaa.
Valmisteet imeytyy huonommin kuin ruoasta saatu. Miksei ruokavaliota voi yrittää laittaa siihen kuosiin, että saa sieltä tärkeimmät?
Esim aktiiviurheilijoilla on vaikea saada ruuasta kaikki tarvittava, niiden pitäisi olla syömässä koko ajan. Sairaus, dieetti, imeytymishäiriöt ja pelkästään stressikin nostaa tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kannattaa syödä mahdollisimman montaa, ei oo mahdollista saada kaikkia vitamiineja ja hivenaineita normiruokavaliosta. Suuri osa vitamiineista on vesiliukoisia, ja rasvaliukoisiakin hyvin vaikea saada liikaa.
Valmisteet imeytyy huonommin kuin ruoasta saatu. Miksei ruokavaliota voi yrittää laittaa siihen kuosiin, että saa sieltä tärkeimmät?
Ainakaan minä en pysty syömään niin paljon enkä niin monipuolisesti kuin homman kuntoonsaattaminen ravinnolla olisi vaatinut.
Ja syön pidempää listaa kuin se yksi, jolle toivoteltiin että toivottavasti on auttanut. No, täällä ainakin on. Suolisto oli niin huonossa kunnossa, että ravinteet eivät olleet imeytyneet normaalisti pitkään aikaan ja olin jo luopumassa työstäni huonon vointini vuoksi. Nyt voin taas oikein hyvin, ei ole särkyjä eikä kolotuksia (ikä 45) ja jaksan ja olen pirteä ja iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä tee uute voi aiheuttaa vakavia maksavaurioita. Kannattaa se tee juoda ja saada hyödyt siitä. Jostain syystä kapselista tai tableteista otetut teen hyödyt aiheuttavat näitä ongelmia.
Tutkin asiaa ja olet oikeassa. Vaikuttaa maksa-arvoihin... Joku sivusto tituleeraa tuota "vaarallisimmaksi lailliseksi luontaistuotteeksi".
Vihreä tee on terveystuotteeni nyt ja aina <3
Vierailija kirjoitti:
Vitamiinien ja ravintolisien syönti ilman oikeaa tarvetta on haitallista ja joidenkin tutkimusten mukaan lisää jopa kuolleisuutta. Tällaista oikeaa tarvetta ei länsimaissa ole juuri koskaan jos ihminen syö edes jokseenkin ruokapyramidin joka lohkosta. Poikkeuksen tekevät jotkin erityisryhmät.
D-vitamiinin käyttö purkista voi olla perusteltua, mutta senkin käyttöä monet liioittelevat rankasti.T. Proviisori
Arvon proviisori, voimme vain spekuloida mikä on haitallista ja mikä ei. Tutkimukset on ristiriidassa keskenään.
Tuo multivita on liian hyvää ollakseen totta!
Vitamiinien ja ravintolisien syönti ilman oikeaa tarvetta on haitallista ja joidenkin tutkimusten mukaan lisää jopa kuolleisuutta. Tällaista oikeaa tarvetta ei länsimaissa ole juuri koskaan jos ihminen syö edes jokseenkin ruokapyramidin joka lohkosta. Poikkeuksen tekevät jotkin erityisryhmät.
D-vitamiinin käyttö purkista voi olla perusteltua, mutta senkin käyttöä monet liioittelevat rankasti.
T. Proviisori