Naisluola
Kommentit (38)
Hauska aihe, Tuikkukuppimies tuli pilaamaan ketjun jankkauksellaan.
Mä haluaisin "naisluolan", tai siis huoneen, jonne voisin mennä viihtymään ja panna oven kiinni. Mulla on oma työhuone, mutta se on läpikulkuhuone, joten virka-ajan ulkopuolella en voi sinne vetäytyä. Makuuhuone kaipaa remontointia ja on talvella kylmä, se ei ole hyvä. Odotan, että saisimme lastenhuoneen remontin valmiiksi, jotta lapset voisivat mennä joskus sinne, niin mulla olisi alakerta itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tarvitse mitään erillisiä naisluolia, koska nainen tekee kodissa joka ikisestä neliömetristä asunnossa oletusarvoisesti feminiinistä tilaa sisustystyynyillä, tuikkukupeilla sun muulla krääsällä. Siksi miehen pitää erikseen rajata itselleen miehinen tila.
Tulkaas hei nyt ilmoittautumaan tähän kaikki naiset, joilla on noita paljon jankutettuja tuikkukuppeja. Itse en tunne ensimmäistäkään, mutta kai heitä täytyy olla kun tuo yksi niistä jatkuvasti jauhaa... Ainakin hänen äidillään lienee?
Mulla on yksi. Lahjaksi saatu. Mieheltä. Ihan nätti se on, on työhuoneen kirjahyllyssä. En mä tosin ole siinä ikinä tuikkua polttanut, mutta on se ihan nätin värinen, en mä sitä inhoa.
Mullapa on kolme! Kaksi serkultani, joka muutti toiselle puolelle maapalloa. Ihan kivoja, oranssia lasia, Ikeasta. Toinen on joku savinen, se on äitini vanha. En ole ihan varma, miksi se on mulla. Tässä on nyt se juttu, etten enää polta tuikkuja, koska niistä tulee tosi huono ilma. Poltan joskus tavallisia kynttilöitä, kyllähän niistäkin varmasti pienhiukkasia tulee, mutta kyllä sen ihan nenän avulla huomaa, että tuikut on pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tarvitse mitään erillisiä naisluolia, koska nainen tekee kodissa joka ikisestä neliömetristä asunnossa oletusarvoisesti feminiinistä tilaa sisustystyynyillä, tuikkukupeilla sun muulla krääsällä. Siksi miehen pitää erikseen rajata itselleen miehinen tila.
Tulkaas hei nyt ilmoittautumaan tähän kaikki naiset, joilla on noita paljon jankutettuja tuikkukuppeja. Itse en tunne ensimmäistäkään, mutta kai heitä täytyy olla kun tuo yksi niistä jatkuvasti jauhaa... Ainakin hänen äidillään lienee?
Minulla on! Mikä vika niissä muka on? Me tykätään polttaa kynttilöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on joku tuikkukuppifetissi. :D Mä en kanssa tunne tuikkukuppinaisia, mutta tunnen useamman tuikkukuppimiehen.
Kyllä suurimmalla osalla naisista on niitä tuikkukuppeja joka hemmetin nurkassa, ja se on fakta jota ei ole tarpeen kiistää.
Ne on saatu lahjaksi. Minullekin mies on ostanut niitä, yhden olen saanut äidiltä 80-luvulla ja yhden ystävältä 70-luvulla. En ole polttanut kynttilöitä pariinkymmeneen vuoteen, mutta en ole niitä tuikkukuppejakaan hävittänyt. En muuten edes siirtele tai pyyhi niistä pölyjä, saavat pölyyntyä ihan rauhassa komerossa.
Osaako joku sanoa mikä on naismies, eli pariskunnan oma luola? Ei mikään s/m kuitenkaan :D
Meillä on sellainen, se on täynä kamaa mitä molemmat tykkää, eli yhdistetty bändikämppä, hengailu, musiikinkuunteluluola.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naisten ja naimisissa olevien parien asunnothan on naisluolia. Miehellä on sananvaltaa ehkä autotallissa, mutta ei sinnekään saa asentaa mitään mitä haluaisi sillä nainen tarvitsee varastotilansa.
Jaa. Ehkä sinun sosiaalisessa kuplassasi noin, mutta ei minun.
Nytkin olohuoneessa on lähinnä mieheni ostamia pikkuesineitä esillä, seinän vierustoilla on "sisustuskomponentteina" miehen pyöränrenkaita, traineri, iso pumppu, puntteja ja läjäpäin papereita.
Itse asiassa siis juuri MIES on vallannut meidän neliön ripottelemalla kamaa kaikkialle. Hän ahdistuu ja suuttuu, jos siivotessa nostelen niitä vähääkään.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on joku tuikkukuppifetissi. :D Mä en kanssa tunne tuikkukuppinaisia, mutta tunnen useamman tuikkukuppimiehen.
Kyllä suurimmalla osalla naisista on niitä tuikkukuppeja joka hemmetin nurkassa, ja se on fakta jota ei ole tarpeen kiistää.
Jeesus näitä "faktoja" taas. Onko tästä muka tehty jokin tieteellinen tutkimus, johon vetoat? Jos on, laita linkkiä.
Se että sinun äidilläsi niitä hemmetin kippoja on joka nurkassa ei tarkoita että muilla olisi. Nyt induktiosi oikoo mutkia suoriksi pikkasen turhan reippaasti.
Tavaa perässä: Si-nun äi-ti-si ei o-le kaik-ki maa-il-man tai e-des Suo-men nai-set.
Meillä on neljä joskus lahjaksi saatua tuikkukuppia olohuoneen hyllyllä. Ne ei vie miltään "tärkeämmältä" tilaa eivätkä tietääkseni ahdista ketään perheemme jäsentä.
Virginia Woolfin kuvaamasta omasta huoneesta en jaksa edes haaveilla. Mutta olisi ihanaa, jos olisi saisi tietokonepöydän ja hyllykön pois makuuhuoneestamme - ne ovat siellä nyt tilanpuutteen aiheuttamasta pakosta, miehen IT-ammatin takia (tarkoittaa isoa pöytäkonetta, näyttöjä, runsaasti piuhoja jne jne). Ja että makkari olisi niin tilava, että siellä olisi mukava sohva tai nojatuoli, hyvä lukuvalaisin, pieni pöytä (ja oven takana tilava walk-in closet kaikille vaatteille, jotka pysyvät ikuisesti järjestyksessä).
Siellä hengähtäisin kirjaa lukien ja mieleistäni musiikkia kuunnellen, hyvillä kuulokkeilla. Puolisoni on hifiharrastaja, joka on koonnut olohuoneeseemme vahvistin-, kaiutin-, ym. setin, joka epäilemättä on laadukas ja tuottaa ensiluokkaista äänentoistoa. Silloin harvoin kun olen yksin kotona ja haluaisin kuunnella tällä järjestelmällä valitsemaani musiikkia, jokin osanen tästä laitteistosta ja sen käyttämiseen tarvittavista ohjelmista/sovelluksista on päivittynyt ja vaatii erilaisia kirjautumisia ja asetuksia - niinpä kuuntelen Chopinit ja Coltranet sitten kännykällä.
Puolisoni liikuntaharrastuksiin ja yleiseen kenkäfriikkiyteen liittyen tuulikaappimme ja eteisemme naulakkokaappi ovat täpösen täynnä koon 45 jalkineita - lenkkarien, maastokenkien, pyöräilykenkien sekä erilaisten nahkakenkien runsauden rinnalla perheemme naisväen kenkäkokoelma todellakin kalpenee.
Mies on rakas, ja itse olen sopeutuvaa tyyppiä. Tuikkukupit - evvk.
En tarvitse erikseen mitään naisluolaa kun oma asunto on jo sen verran viihtyisä. Asia voisi tietty olla eri jos olisi lapsia, joita pitäisi päästä pakenemaan jonnekin erilliseen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies avatkoon suunsa ja sanokoon mielipiteensä. Meillä on sisustettu yhdessä. Emme välitä trendirojusta. Iso osa huonekaluista on miehen ostamia tai hankkimia, tai niistä on päätetty yhdessä ja maksettu puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla mitään luolaa ole vaan buduaari. Se on sisustukseltaan hieman teatraalinen, siellä on pieni työpöytä tuoleineen joka toimii samalla kampauspöytänä, mukava laiskanlinna johon on ihana käpertyä lukemaan, kirjahylly ja mun vaatekaapit.
Mies luolailee olohuoneessa ja minä makkarissa. Tällä hetkellä hän kasaa tavaroitaan sohvapöydälle, mikä on epäsiistiä, mutta muuten ei ole valittamista.
Meillä on arvottu, kumpi saa poikamme huoneen kammiokseen kun hän lähivuosina muuttaa kotoa, mutta sekin luultavasti jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisluola-ilmiötä. Eikä ole tulossakaan. Joitakin yksittäistapauksia voi olla ja tulla ja todennäköisesti saavat paljon mediahuomiota mikäli rantautuu Suomeen. Mutta jää todellisuudessa marginaali-ilmiöksi miesten itselleen rakentamiin harrastetiloihin verrattuna.
Puutarha tai harrastukset korvaavat sen.
Onhan strippiluolia ollut vaikka kuinka kauan.
Mulla on! Ja miehelläkin on omansa. Mä olen valannut vintin ja mies piharakennuksen. Teinien puuhapaikka on kellarissa. Makkarit on sitten erikseen.
Miesluolaa vastaava "oma huone" naisilla lienee askarteluhuoneet. Askartelutarvikkeilla on edelleen valtava menekki Yhdysvalloissa. Keski-ikäiset naiset, jotka perinteiseen tapaan ovat olleet vuosikausia kotiäiteinä, varaavat jossain vaiheessa poismuuttaneen lapsensa huoneen omaksi "craft room:ikseen" ja kunnianhimoisimmilla on "art studio". Ikea-hyllyt on täynnä kaupasta ostettua krääsää: erilaisia paperilaatuja, liimoja, paperileikkureita, tarroja, tarrakoneita, valtava valikoima kyniä, akvarelli- ja peitevärejä sekä järjettömästi muovilokerikkoja pientarvikkeille. Näissä taidehuoneissa ei ole taidetta nähtykään, mutta hyllyt täyttyy skräppäyskansioista ja bullet journaleista. Siis kaikesta mitä voi leikkaa/liimaa-systeemillä koota.
Tärkeintä huoneissa on sisustus ja sitä esitellään youtubessa ja jaetaan kanssasisarille vinkkejä tavaran järjestämiseen.
Kun on aikansa näitä huone-esittelyjä seurannut, niin miesluolat ja oikeiden taiteilijoiden kunnon studiot ovat huomattavasti mielenkiintoisempia.
Mun naisluola näyttäisi enemmän miesluolalta. Pelikonsoli, musavehkeet ja jääkaappi täynnä kaljaa. Ehkä vielä mimmikalenteri seinälle. Ja hämärää pitää tietenkin olla että näkee pelata.
Vierailija kirjoitti:
Mun naisluola näyttäisi enemmän miesluolalta. Pelikonsoli, musavehkeet ja jääkaappi täynnä kaljaa. Ehkä vielä mimmikalenteri seinälle. Ja hämärää pitää tietenkin olla että näkee pelata.
Ja tässä näkee sairaan Suomen kulttuurin taas kukoistavan. Tasa-arvo tarkoittaa että miehet johtaa ja naiset vaan seuraa ja kopio kaiken mitä miehet tekee. Penis envy.
Penis Envy on naisten mielestä tasa-arvo.
Se ettet sinä jotain tiedä, ei ole mikään uusi asia.