Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tarvitsen soijarouheen käytöstä

Vierailija
27.02.2019 |

Paljon laitan tummaa soijarouhetta kun tarvitsisin sen vastaamaan 400g jauhelihaa? Pussissa on 500g soijaouhetta. Meneekö sama eli 400g soijarouhetta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi korvata jauhelihaa soijarouheella, ne on kaksi täysin eri tuotetta. Soijarouhe maistuu pahvilta, vaikka miten sen maustaisit. Erittäin pienissä määrin sillä voi jauhelihan osuutta pienentää, mutta ei missään nimessä kokonaan korvata sillä jauhelihaa. Toki siis voi, jos haluaa välttämättä syödä pahvin makuista ruokaa.

Kiitos, että jaoit näkemyksesi. Ap tosin voi korvata jauhelihan ihan rauhassa soijarouheella, jos haluaa.

Kiitos, että sinä täällä jakelet kiitoksia toisten puolesta. Oletko joku palstan yleinen kiitosten jakelija?

Tosin sinulla on kyllä melkoisia puutteita luetun ymmärtämisessä. Missä kohtaa väitin, ettei ap voisi ihan vapaasti tehdä ruuastaan pahvin makuista?

Olen, kiitos kysymästä.

"et voi korvata jauhelihaa soijarouheella..."

Eli et siis edelleenkään ymmärrä lukemaasi. Jauhelihaa ei todellakaan voi korvata soijarouheella, mutta sen toki voi vaihtaa soijarouheeseen (jos siis haluaa ruuastaan pahvin makuista), mutta silloin ruoka ei ole enää sama, eli esim jauhelihakastike ei enää ole jauhelihakastike, vaan soujarouhekastike jne. 

Haluatko vielä enenmmän ratakiskoa, vai riittikö tämä?

Siis ongelma on nyt se millä nimellä ruokaa kutsutaan?

Vierailija
22/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikeeseen makaroonilaatikkoon kuulu edes jauheliha vaan pelkkä makarooni :D jessus mitä saivartelua ilman faktapohjaa. Kukaan tässä mitään karjalanpiirakkaa ole soijarouheesta leipomassa.

Vierailija
24/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon yleensä teyhnyt niin, että 2 dl kuivaa soijarouhetta vastaa 400 grammaa jauhelihaa. Muista kuitenkin turvottaa se rouhe vedessä, ennen kun laitat ruokaan. :)

Ai niinkö se tehdäänkin?, olen aina heittänyt vaan rouheen suoraan pannulle, ei se hirveän hyvältä maistunut

Vierailija
25/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi korvata jauhelihaa soijarouheella, ne on kaksi täysin eri tuotetta. Soijarouhe maistuu pahvilta, vaikka miten sen maustaisit. Erittäin pienissä määrin sillä voi jauhelihan osuutta pienentää, mutta ei missään nimessä kokonaan korvata sillä jauhelihaa. Toki siis voi, jos haluaa välttämättä syödä pahvin makuista ruokaa.

Kiitos, että jaoit näkemyksesi. Ap tosin voi korvata jauhelihan ihan rauhassa soijarouheella, jos haluaa.

Kiitos, että sinä täällä jakelet kiitoksia toisten puolesta. Oletko joku palstan yleinen kiitosten jakelija?

Tosin sinulla on kyllä melkoisia puutteita luetun ymmärtämisessä. Missä kohtaa väitin, ettei ap voisi ihan vapaasti tehdä ruuastaan pahvin makuista?

Olen, kiitos kysymästä.

"et voi korvata jauhelihaa soijarouheella..."

Eli et siis edelleenkään ymmärrä lukemaasi. Jauhelihaa ei todellakaan voi korvata soijarouheella, mutta sen toki voi vaihtaa soijarouheeseen (jos siis haluaa ruuastaan pahvin makuista), mutta silloin ruoka ei ole enää sama, eli esim jauhelihakastike ei enää ole jauhelihakastike, vaan soujarouhekastike jne. 

Haluatko vielä enenmmän ratakiskoa, vai riittikö tämä?

Saanko kysyä, että mikä sun ongelma on? Miksi sun pitää tulla paasaamaan tollasta täysin turhaa? Ap käyttää soijarouhetta makaronilaatikkoon. Miksi sinä et ymmärrä lukemaasi?

Nyt kannattaa lukea nää sun viestit uudelleen, ja katsoa, miksi lihaasyöväheteromies on "pilkkanimi". :D

Vierailija
26/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse olen jo pitkään korvannut jauhelihan soijarouheella ja täydestä menee ainakin meillä myös tuolla "valkoisella lihaa syövällä heteromiehellä". Ei hän edes huomaa, että on soijarouheesta tehty. Maustamisesta on kiinni! Itse laitan aina sekaan tomaattimurskaa ja ruokakermaa, sipulia  ja kasvislientä. 

Makaroonilaatikko on toinen, missä jauhelihan voi korvata täysin soijarouheella ja hyvää on ja menekki taattu myös lasten keskuudessa.

Vierailija
27/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon yleensä teyhnyt niin, että 2 dl kuivaa soijarouhetta vastaa 400 grammaa jauhelihaa. Muista kuitenkin turvottaa se rouhe vedessä, ennen kun laitat ruokaan. :)

Ai niinkö se tehdäänkin?, olen aina heittänyt vaan rouheen suoraan pannulle, ei se hirveän hyvältä maistunut

Jos siinä ruoassa on jotain kastiketta tai reippaasti öljyä, niin turpoaa siinä pannullakin imiessään nestettä noista. En itsekään yleensä esiturvota, lisään vaan pannulle mausteita ja vetää valmistaessani ruokaa niin että turpoaa siinä. Kuitenkin jos ruoka on ihan "kuivaa" ja siihen sekaan heittää turvottamatonta soijarouhetta paistumaan niin ei se kovin hyvää ole.

Vierailija
28/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse paistan soijarouheen aina kuivana pannulla öljyssä ensin, ja sitten lisään pikkuhiljaa vettä tai kasvislientä kunnes se on tarpeeksi turvonnutta, tulee parempaa kuin heittämällä vaan kasvisliemeen lillumaan.

Vierailija
29/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija on murha.

Vierailija
30/30 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse olen jo pitkään korvannut jauhelihan soijarouheella ja täydestä menee ainakin meillä myös tuolla "valkoisella lihaa syövällä heteromiehellä". Ei hän edes huomaa, että on soijarouheesta tehty. Maustamisesta on kiinni! Itse laitan aina sekaan tomaattimurskaa ja ruokakermaa, sipulia  ja kasvislientä. 

Makaroonilaatikko on toinen, missä jauhelihan voi korvata täysin soijarouheella ja hyvää on ja menekki taattu myös lasten keskuudessa.

Syön itse todella kasvispainotteisesti ja käytän paljon soijarouhetta ja muita kasviptoteiineja, mutta on kyllä pakko ihmetellä näitä, joille soijarouhe "menee täydestä". Esimerkiksi juuri makaronilaatikossa, johon perinteisesti ei tule oikein mitään mausteita (sipuli, suola, pippuri, paprikajauhe), soijan todellakin maistaa, eikä lopputulos ole yhtään niin kuin jauhelihasta tehty. Kohteliaisuudesta olen kehunut soija-makaronilaatikkoa, mutta oikeasti se maistuu minusta todella mitäänsanomattomalta. Ketsuppia kun lutraa päälle, voi sitä syödä, mutta ei se kyllä ole sama asia kuin lihasta tehty.

Bolognesekastike sen sijaan onnistuu ihan hyvin myös soijarouheesta, kun mukana on tomaattia, valkosipulia ja basilikaa. Yleensäkin käytän soijarouhetta muihin kuin perinteisiin suomalaisiin jauheliharuokiin. Suomalaisten ruokien makumaailma on niin pelkistetty, että soija maistuu sieltä läpi. En ikinä tee jauhelihakeittoa tai jauhelihakastiketta (suomalaista versiota) soijasta.