Kerätäänkö myös STEREOTYYPPISIÄ SUKULAISIA?
Aloitan:
Etäiseksi jäänyt serkku/täti/stä, jonka elämä on tullut liiankin tutuksi hänen kaiken paljastavien faccepostauksiensa kautta. Sukujuhlat ovat yhtä myötähäpeän juhlaa, kun seuraa tämän sankarin edesottamuksia.
Utelijatäti: tietää kaiken kaikista melkein ennen kuin asiat ovat tapahtuneet. Käyttää suvun tapaamiset utelemiseen vain rientääkseen juoruilemaan eteenpäin kaiken, minkä kuulee ja pari asiaa päälle.
Painontarkkailija. Huomauttaa kaikille näiden painon muutoksista ja jauhaa teemasta loputtomiin.
Kommentit (103)
Hössöttäjä-täti
Hieman höpsähtänyt, mielenterveysongelmainen vanhapiikatäti, joka on aina hurahtanut johonkin uuteen harrastukseen: tilkkutyöt, runonlausunta, zumba... you name it.
Vierailija kirjoitti:
En kestä ;) Mä tiedän lähipiiristä ainakin yhden jokaista mainittua ihmistyyppiä-
Sama! Itse olen säälittävä sinkkutäti. :D
Se äidin/isän sisarus, joka ei koskaan käy ja josta ei koskaan kuulu mitään. Herää epäilys, onko sisarussuhteen takana jotain anteeksiantamattoman isoja riitoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Menestyjä Serkku. Kaikki ovat ylpeitä hänestä, lukion jälkeen kävi kauppakorkeakoulun ja on töissä Lontoolaisessa rahoitusyhtiössä.
Haah, mun miehellä on kirjaimellisesti tämä!
Uskovainen isotäti: on ollut leskenä jo 15 vuotta. Asuu yhä miehensä rakentamassa ja maksamassa 150 neliön omakotitalossa. Puuttuu muiden sukulaisten asioihin ja kauhistelee ja moralisoi naapurikadun varrella rivitalossa asuvaa lesboparia, joilla on vauvakin. Mitähän siitä lapsesta ikinä voi tulla? Paavalikin Korinttolaiskirjeessään sanoi... Tärkeintä ei ole usko, vaan moralismi ja päteminen.
Ikiteini
Aina eri värinen tukka, lävistyksiä ja tatuointeja, puhuu hevistä, Stephen Kingistä ja mustasta magiasta.
Passuuttaja käyttäytyy kuin suvun nuoret naiset olisivat olemassa siksi, että voivat tarjoilla hänen juhlissaan. Närkästyy syvästi, jos näin ei tapahdu. Passuuttajan omat lapset, ainakaan poika, eivät tee mitään.
Tonkijatäti. Tutkii kyläillessä kaapit ja esittelee paikat myös muille vieraille.
Oman elämänsä mallikaunotar. Aina meikattu ,kammattu ja kynnet viimeisen päälle huollettu. Pukeutuu korkokenkiin ja kauden muotiluomuksiin, oli sitten kyse suvun mökkikauden avajaisista, mummon pihatalkoista tai muutosta. Yhtä staili arkena ja pyhänä. Tosin ei voi tehdä mitään kun lookki kärsii.
Mahdollisesti sukuun naitu tai rikkaamman haaran lapsonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monivaiva-Brita. Ylipainoinen, usein keski-ikäinen nainen, joka diagnosoi naistenlehdestä joka vuosi uuden syyn ylipainolleen. Riippuen vuodesta ilmoittaa olevansa gluteenille, laktoosille herkkä, Crohnin taudista tms. kärsivä eikä voi syödä useimpia ruokia. Kahvipöydästä kaikki kelpaa, koska "kohtuus kaikessa, myös herkuttelussa, sanoi lääkäri". Valittelee myös säännöllisesti polviaan, heikkoa kuntoaan, perimäänsä, isoja luitaan tms.
No minä olen ylipainoinen keski-ikäinen, mutten lue naistenlehtiä, enkä diagnosoi syitä ylipainolleni, muuta kuin ahmimisen.
Todellakin, herkkuja voi syödä myös kohtuudella, se on totta. Ja lääkäritkin tämän tietävät. Itse en sitä taitoa osaa, vaan ahmin.
Kiva tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monivaiva-Brita. Ylipainoinen, usein keski-ikäinen nainen, joka diagnosoi naistenlehdestä joka vuosi uuden syyn ylipainolleen. Riippuen vuodesta ilmoittaa olevansa gluteenille, laktoosille herkkä, Crohnin taudista tms. kärsivä eikä voi syödä useimpia ruokia. Kahvipöydästä kaikki kelpaa, koska "kohtuus kaikessa, myös herkuttelussa, sanoi lääkäri". Valittelee myös säännöllisesti polviaan, heikkoa kuntoaan, perimäänsä, isoja luitaan tms.
No minä olen ylipainoinen keski-ikäinen, mutten lue naistenlehtiä, enkä diagnosoi syitä ylipainolleni, muuta kuin ahmimisen.
Todellakin, herkkuja voi syödä myös kohtuudella, se on totta. Ja lääkäritkin tämän tietävät. Itse en sitä taitoa osaa, vaan ahmin.
Ammattiloukkaantuja joka luulee että aina kun jostain puhutaan viitataan samalla häneen.
Erakko. Muutaman vuoden välein nähtävä sukulainen, joka asuu pienehkössä sotkuisessa asunnossa.
Korttien lähettelijä. Harvoin nähtävä, ei soittele eikä viestittele, mutta muistaa postikorteilla useita kertoja vuodessa.
Huono miniä. Tekee kaiken väärin erityisesti anoppinsa mutta myös muiden mielestä.
Naljailija. Muka-ystävällisesti arvostelee muiden ulkonäöstä elämänvalintoihin aivan kaiken. On samaan aikaan äärimmäisen herkkänahkainen.
Hyh, onneksi emme enää ole väleissä. Päätin yksipuolisesti etääntyä, koska ko. ihmisestä ei ollut muuta kuin harmia.
Itse olen varmaan hänen näkökulmastaan Liikoja Itsestään Luuleva Muualle Muuttanut.
Aikakone-ihminen. Luulet joutuneesi 70-,80- tai 90-luvulle, mutta ei - sehän on vain setä/täti, joka pukeutuu edelleen kuten nuorena oli tapana. Muistaa mainita tiheästi, miten nykyaikana mikään ei ole aitoa.
Serkku jonka näit viimeksi lapsena ja josta olet sen jälkeen kuullut vain kiertoteitse muilta sukulaisilta. Tiedät mitä hän opiskeli, mitä työtä tekee ja montako lasta hänellä on, mutta ette enää tunnistaisi toisianne ulkonäöltä.
Täti jonka olemassaolo selviää sinulle vasta saadessasi tiedon hänen kuolemastaan.
Ihana vanhempi henkilö, joka on hyvin mielissään ja onnellinen kun käyt kylässä. On selvästi liikuttunut jos vielä teet jonkin palveluksen, viet roskat, tiskaat , käyt kaupassa.
Lähtiessäsi kaivelee lompakkoaan ja on tyrkyttämässä suurehkoa summaa, ainakin leivonnaisia ja suklaata sinun on otettava mukaasi .
Koskaan ei soittele ja vaadi sinua tulemaan on vain ikionnellinen kun käyt. Suloinen vanhus.
Tuputtaja. Kyläillessä kaikkea pöydässä tarjolla olevaa pitää syödä, ja vaikka vadit olisivat tyhjentyneet, ” oi voi kun olette niin huonoja syömään” ja sitten katetaan vielä jälkiruokakiisseli siihen päälle.
Hauska setä. Ei muista lasten nimiä, mutta keksii aina jotain hassua sanottavaa ja naurattaa lapsia. Illalla äityy riehakkaaksi juhlissa, mutta hyvällä tavalla - ilman häntä kekkerit olisivat paljon tylsempiä.