Kerätäänkö myös STEREOTYYPPISIÄ SUKULAISIA?
Aloitan:
Etäiseksi jäänyt serkku/täti/stä, jonka elämä on tullut liiankin tutuksi hänen kaiken paljastavien faccepostauksiensa kautta. Sukujuhlat ovat yhtä myötähäpeän juhlaa, kun seuraa tämän sankarin edesottamuksia.
Utelijatäti: tietää kaiken kaikista melkein ennen kuin asiat ovat tapahtuneet. Käyttää suvun tapaamiset utelemiseen vain rientääkseen juoruilemaan eteenpäin kaiken, minkä kuulee ja pari asiaa päälle.
Painontarkkailija. Huomauttaa kaikille näiden painon muutoksista ja jauhaa teemasta loputtomiin.
Kommentit (103)
Sinkkutäti: joutuu lasten kanssa samaan pöytään häissä, koska mitäpä muuta sinkku haluaa kuin viettää juhlat muiden lasten kanssa. Itse kun ei ole onnistunut saamaan ketään. Epäillään lesboksi selän takana.
Menestyjä Serkku. Kaikki ovat ylpeitä hänestä, lukion jälkeen kävi kauppakorkeakoulun ja on töissä Lontoolaisessa rahoitusyhtiössä.
Perusjamppa. Sukujuhlien (toisten) kahvipöytään kelpaa vain punainen maito, koska se nyt vaan on niin, ettei mikään muu ole oikeaa kahvimaitoa.
Kyylä-mummo: utelee kaiken hyväntahtoisesti perheestäsi ja paheksuu sitten elämänvalintojanne kaikille muille. Syy: ei muuta elämää tai oikeita ystäviä, niin pakko olla jotain puhuttavaa puolituttujen kanssa.
Lapsillaan pätijä. "Meidän Jenni pääsi musiikkilukioon", "meidän Tommi voitti joukkueen tsempparipalkinnon", "meidän Minna sai hymytyttöpatsaan".
Besserwisser. Tietää kaikesta kaiken, ei hyväksy muiden näkemyksiä, kuittailee muille muttei kestä itseensä kohdistuvaa kuittailua. Harrastaa tätä sekä kasvotusten että julkisessa fb-profiilissa. Useimmiten mukana paikallispolitiikassa.
Monivaiva-Brita. Ylipainoinen, usein keski-ikäinen nainen, joka diagnosoi naistenlehdestä joka vuosi uuden syyn ylipainolleen. Riippuen vuodesta ilmoittaa olevansa gluteenille, laktoosille herkkä, Crohnin taudista tms. kärsivä eikä voi syödä useimpia ruokia. Kahvipöydästä kaikki kelpaa, koska "kohtuus kaikessa, myös herkuttelussa, sanoi lääkäri". Valittelee myös säännöllisesti polviaan, heikkoa kuntoaan, perimäänsä, isoja luitaan tms.
"Ihan vaan hyvällä sanon" -sukulainen. Ilkein ihminen, jota olet tavannut, verhoaa ilkeytensä huoleen ja välittämiseen. Kaikki näkevät tietenkin tämän läpi mutta yrittävät kärvistellä pakolliset näkemiset mahdollisimman vähällä keskustelulla.
Ällöttävä ja vähän härski tädin mies. Laukoo kaksimielisiä vitsejä nuorillekin sukulaistytöille.
"Kyllä minä sinun iässäsi"-tyyppi. Hän oli iässäsi jo hankkinut 3 lasta, oli vakitöissä ja omisti talon. Puheet aikojen muuttumisesta menevät kuuroille korville, pätkätyöllisyys on laiskojen keksintöä ja ainahan asuntolainaa saa.
Irvistelevä äp*rä. Yleensä alle kouluikäinen, näsäviisas ja rumakäytöksinen lapsi, jota kaikki palvovat enkelinä mutta jonka perushymystäkin huomaa miten vi**umainen lapsi onkaan kyseessä...kun muut kääntävät selkänsä, tämä yksi on heti kiusaamassa eläimiä tai pienempiä lapsia, lällättelemässä vieraille aikuisille ym. Tätä nulikkaa tekisi mieli vähän kouluttaa!
Hössöttävä täti/mummo. Lämmin, ihana ihminen, joka halaa ja kysyy, mitä kuuluu ja kuulostaa siltä, että todella tarkoittaa sitä. Tuntuu aina tuoksuvan kanelipullalta.
Vierailija kirjoitti:
Monivaiva-Brita. Ylipainoinen, usein keski-ikäinen nainen, joka diagnosoi naistenlehdestä joka vuosi uuden syyn ylipainolleen. Riippuen vuodesta ilmoittaa olevansa gluteenille, laktoosille herkkä, Crohnin taudista tms. kärsivä eikä voi syödä useimpia ruokia. Kahvipöydästä kaikki kelpaa, koska "kohtuus kaikessa, myös herkuttelussa, sanoi lääkäri". Valittelee myös säännöllisesti polviaan, heikkoa kuntoaan, perimäänsä, isoja luitaan tms.
No minä olen ylipainoinen keski-ikäinen, mutten lue naistenlehtiä, enkä diagnosoi syitä ylipainolleni, muuta kuin ahmimisen.
Todellakin, herkkuja voi syödä myös kohtuudella, se on totta. Ja lääkäritkin tämän tietävät. Itse en sitä taitoa osaa, vaan ahmin.
En kestä ;) Mä tiedän lähipiiristä ainakin yhden jokaista mainittua ihmistyyppiä-
Uteleva ja kyselevä isotäti, jonka huolenaiheena ovat nuoret, naimattomat sukulaiset ja lapsettomat pariskunnat.
Vierailija kirjoitti:
Irvistelevä äp*rä. Yleensä alle kouluikäinen, näsäviisas ja rumakäytöksinen lapsi, jota kaikki palvovat enkelinä mutta jonka perushymystäkin huomaa miten vi**umainen lapsi onkaan kyseessä...kun muut kääntävät selkänsä, tämä yksi on heti kiusaamassa eläimiä tai pienempiä lapsia, lällättelemässä vieraille aikuisille ym. Tätä nulikkaa tekisi mieli vähän kouluttaa!
T: suvun ilkein tyyppi (muut epäilevät narsistiksi)
Humpsuttelija-Erkki
Vanhempi vanhapoika-setä, jonka humalaisia edesottamuksia seuraillaan hyväntahtoisesti hymähdellen sukujuhlissa. :D
Kaukainen mutta kiva setä tai täti. Käy kerran pari vuodessa, varsinkin jouluna, tuoden lapsille lahjoja. Lasten lempisukulainen, vaikuttaa täydelliseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ylipainoinen keski-ikäinen, mutten lue naistenlehtiä, enkä diagnosoi syitä ylipainolleni, muuta kuin ahmimisen.
Todellakin, herkkuja voi syödä myös kohtuudella, se on totta. Ja lääkäritkin tämän tietävät. Itse en sitä taitoa osaa, vaan ahmin.
Tuskin kirjoittaja sinua tarkoitti. Yleensä suvusta löytyy aina joku, joka diagnosoi oman terveydentilansa jonkin hömppälehden jutun mukaan. Meidänkin suvussa on yksi tällainen. Sen kanssa ei ole kiva olla ruokapöydässä.
Perinteinen Henkilö. Paheksuu syvästi kaikenlaista sukupuoliroolien rikkomista, kuten sitä, että isä pitää omaa lastaan sylissä ja syöttää.