Onko jollekulle 0,50 € oikeasti iso raha?
Kirppisostaja ei ostanut tavaraa, koska hinta oli hänen mielestään 50 senttiä liian korkea. Minua ei haittaa se, ettei hän ostanut tuotetta, vaan se, että hän jätti haluamansa tuotteen ostamatta sellaisen summan vuoksi, joka minulle on pieni.
Onko siis ihmisiä, joille tuo raha on jotenkin kynnyskysymys? Vai onko joillakin vaan tapana pyytää alennusta tuotteista ihan siitä ilosta ettei sosiaalisia kontakteja muuten elämässä ole?
Kommentit (14)
No ei tuo ole välttämättä iso raha, mutta itselläni voi hyvin olla tilanne, että kun olen budjetoinut kuukauden käytettävissä olevat menot ja kuun loppu lähenee, niin pystyn tasan tietyn summan käyttämään johonkin ostokseen ihan siksi, että tilillä ei ole enempä tai tililtä pitää maksaa paljon muutakin. Ja yleensä kirppisostokset eivät ole niin tärkeitä, että niiden takia kannattaisi mitään luottokorttia käyttää, mieluummin jättää ostamatta kokonaan.
Mutta en sanoisi sitä suoraan ääneen myyjälle, myyjät asettaa hinnat ja mulla on oikeus ostaa tai olla ostamatta.
No kirppiksillä nyt liikkuu ihme hiippareita, joilla saattaa olla hyvinkin outoja käsityksiä hinnoittelusta. Itse huomannut että uudenveroiset, jopa käyttämättömät vaatteet eivät mene kaupaksi, vaikka hinta olisi 1/4 alkuperäisestä, koska ihmiset haluavat kirppareilla kaiken eurolla.
50 senttiä voi olla liikaa esim. siinä tapauksessa, että yrittää jotain ovh 5 euron vauvan housuja myydä eurolla vaikka niiden arvo on enää 50 senttiä. Eikä välttämättä ole kyse siitä, ettei olis varaa
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:47"]
50 senttiä voi olla liikaa esim. siinä tapauksessa, että yrittää jotain ovh 5 euron vauvan housuja myydä eurolla vaikka niiden arvo on enää 50 senttiä. Eikä välttämättä ole kyse siitä, ettei olis varaa
[/quote]
Kuka yleensä viitsii myydä jotain noin halpaa kirpparilla? Jos vauvan housut on maksanut uutena 5 e ja ne nukkaantunut ja paskatahraisia eikä niistä voi pyytää 50 senttiä enempää, eikö ne vois suosiolla heittää roskiin?
Kyllä hinta voi olla 50 snt liian kallis. Minulla on mielessäni hintakatto useimmille tuotteille, joita ostan, esim. trikoopaita enintään 2 €, postikortti enintään 30 snt. Jos hinta on yli sen, niin en osta. Pankkitileilläni on yli 100 000 €, joten köyhyydestä ei ole kyse, pikemminkin siitä että en halua suosia ylihinnoittelua. Kirppareillahan näkee usein tuotteita, joiden hintapyyntö on enemmän kuin uuden tuotteen hinta kaupassa. En halua palkita ahneutta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:08"]
Kyllä hinta voi olla 50 snt liian kallis. Minulla on mielessäni hintakatto useimmille tuotteille, joita ostan, esim. trikoopaita enintään 2 €, postikortti enintään 30 snt. Jos hinta on yli sen, niin en osta. Pankkitileilläni on yli 100 000 €, joten köyhyydestä ei ole kyse, pikemminkin siitä että en halua suosia ylihinnoittelua. Kirppareillahan näkee usein tuotteita, joiden hintapyyntö on enemmän kuin uuden tuotteen hinta kaupassa. En halua palkita ahneutta.
[/quote]
Ja kaikki mikä on yli 2 euroa on ylihinnoittelua? En tietenkään myy kaupassa 80 euroa maksanutta vaatetta sillä hinnalla kirpputorilla, mutta en myöskään 2 eurolla, jos se on lähes käyttämätön ja uudenveroinen. Ole vapaasti ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:11"]
[/quote]
Ja kaikki mikä on yli 2 euroa on ylihinnoittelua? En tietenkään myy kaupassa 80 euroa maksanutta vaatetta sillä hinnalla kirpputorilla, mutta en myöskään 2 eurolla, jos se on lähes käyttämätön ja uudenveroinen. Ole vapaasti ostamatta.
Mä imuroin 20 sentin kolikot ja pienemmät. t. köyhä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:13"]
[/quote]
Mä imuroin 20 sentin kolikot ja pienemmät. t. köyhä
[/quote]
[/quote]
Mitä sä niillä siellä imurissa teet?
Ap, miksi et itse myynyt kyseistä tuotetta 50 senttiä halvemmalla, jos se ei sinulle ole iso raha???
Miksi sinun piti saada tuo summa itsellesi? Ihmettelen enemmän sinun toimintaasi.
Ostajana sanoisin, että jos tuote on "ylihinnoiteltu" 50 sentillä, se voi olla minulle riittävää syy todeta, etten oikeasti sitä tarvitse.
Olen ostanut kaverille vauvanvaatteita, ja kyllä mulla vaikuttaa, onko se hinta vaikka 0,80 euroa vai 1,30 per body. Kaveri ja minä ollaan molemmat pienituloisia opiskelijoita, ja kun kerran löydän söpöjä, hyväkuntoisia bodyja halvemmallakin, en osta yli euron hintaisia.
Sehän riippuu ihan tuotteesta ja hinnasta. Tuo on pieni raha, mutta joistain tuotteista ei kannata maksaa jonkun tietyn summan yli menevää summaa. SIlloin pienikin rahasumma voi olla iso, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Mä itse lahjoitan kaikki tarpeettoman eteenpäin joko tutuille tai kirkon keräykseen. Mulla ihmetyttää siksi, että jos se on sulle pikkuraha, niin miksi sä et mennyt alaspäin hinnassa?
Ei se ole minulle iso raha, mutta en silti osta kirppikseltä tuotetta, jonka katson olevan todelliseen arvoonsa nähden liian kalliiksi hinnoiteltu. Vaikka kyse sitten olisi 50 sentin tai euron hintaisista bodyistä.
[/quote]
[/quote]
Mulla sama, en ihan ymmärrä sitä ajattelua, että kirppikseltä kaikki pitäisi saada halvalla, vaikka ihan uudenveroista olisi. Olen monta kertaa ostanut ihan uudenveroisia juttuja, en ole pulittanut uuden hintaa, mutten myöskään pilkkahintaan ostanut, ja olen ihan tyytyväinen aina ollut ostoksiini. Mulla 0.50 senttisillä ei ole juurikaan merkitystä, jos haluan jonkun tuotteen. En ole muutenkaan pilkunviilaaja ja hiuksenhalkoja kirppistouhuissa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:30"]
Kirppisostaja ei ostanut tavaraa, koska hinta oli hänen mielestään 50 senttiä liian korkea. Minua ei haittaa se, ettei hän ostanut tuotetta, vaan se, että hän jätti haluamansa tuotteen ostamatta sellaisen summan vuoksi, joka minulle on pieni.
Onko siis ihmisiä, joille tuo raha on jotenkin kynnyskysymys? Vai onko joillakin vaan tapana pyytää alennusta tuotteista ihan siitä ilosta ettei sosiaalisia kontakteja muuten elämässä ole?
[/quote]
Se on ihan suhteellista, riippuu tavaran arvosta ja siitä, tarvitseeko jotain edes noin halvalla.
Jos kaupassa myytäisiin karkkeja 0,50 euroa kappale, se olisi törkeän kallista. Oma karkinsyöminen loppuisi siihen. En todellakaan ostaisi kymmentä karkkia viidellä eurolla. Ja jos taas joku myisi jotain arvotonta mainosheijastinta 50 sentillä, en välttämättä ostaisi, vaikka tarvitsisin heijastimen. Uusia heijastimia saa ilman Osuuspankki-mainostakin eurolla.