Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetyksen lopettamiseen tukea ja neuvoja....

21.07.2008 |

8,5 kk poika, täysimetys 5 kk, sitten kiinteitä, nyt menee aamupuuro, lihakasvissose, välipala, joskus toinen kasvissose,iltapuuro. Imetyksiä aamulla, päivällä, illansuussa ja yöksi. Nukahtaa n. klo 20, herää syömään vielä klo 23, yleensä heräilee vielä yölläkin sen pari kertaa, rauhoittuu vasta rinnalle. Ei syö tuttia eikä tuttipulloa, nokkamukista vähän imaisee mutta puhkeavien hampaiden takia ikenet kai aika hellät, yleensä sitten jossain vaiheessa päättyy itkuun, kun puraisee kipeästi nokkaa. Esikoinen (joka viimeinkin nukkuu hyvin parin vuoden yökaaoksen jälkeen) nukkuu omassa huoneessaan toisella puolella käytävää.

On hyvin kasvanut, vähän turhankin tuhti kaveri, 73cm, 11kg 8kk neuvolassa. Istuu, aloittelee ryömimistä mutta aika vähän vielä liikkuu, vissiin tuo suuri kokokin vielä hidastaa.

Eli haluaisin nyt ehdottomasti jättää nuo yösyötöt pois ja olisin valmis lopettamaan koko imetyksenkin kunhan keksisin jonkinlaisen käsikirjoituksen tähän hommaan. Lopetus kerralla vai vähitellen? Mitä jätetään ensin pois? Ensin yösyötöt ja sitten vähitellen myös päiväsyötöt vai kaikki kerrasta poikki? Miten saan vältettyä sen, että tenava on päivät vähillä maidoilla ja syö (tai huutaa) yöt? Esikoisen kanssa ei ollut tätä ongelmaa, koska osasi myös tuttipullosta juomisen, oli helppo tarjota vettä parina yönä ja päivisin tarjota pullomaitoa imetyksen sijaan. Nyt tuo ei onnistu ja tuntuu, ettei tuosta surkeasta nokkiksesta hörppimisestä saa millään 6 dl maitoa/pv menemään....

Joku konkari voisi käsikirjoittaa minulle hyvän suunnitelman... Kiitos etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin imetyksen, kun tyttäreni oli 11kk ikäinen. (Palasin töihin kuukautta aiemmin)

Vähensin syöttöjä illan tietämiltä. Neljäntenä päivänä olin saanut imetyksen hyvälle tolalle, kun imetyksen korvikkeena annoin kauramaitoa juomaksi. (lehmänmaitoallergia, joten siksi annoin kauramaitoa lääkärin ohjeiden mukaan) Neljäntenä iltana tytsy tottakai huuti iltatissiä, mutta se meni ohi. Pari yötä heräili vielä rinnan perään ja viikon jälkeen rinnasta vieroitus oli kokonaan ohitse. Eli kannattaa varautua 1-2 viikkoon, kunnes vauva tosiaan ymmärtää, ettei tissiä saa.

Itse siis, kun päätin llopettaa imetyksen, niin 4 pv aikana vähentelin antamista ja sen jälkeen lopetin imetyksen kokonaan. Meillä ei olisi muuten tuo onnistunut, että vain päivällä syödään, muttei yöllä. Ja se hyvä puoli on, kun pari päivää vähentää imetystä, niin rinnoissakin maidontuotanto hieman vähenee. Pumpata kyllä pitää muistaa ylimäämäiset maidot pois, jottei tule tuota rintatulehdusta kun imetys jää. Mulla kuukauden jälkeen imetyksestä tuli vielä rintatulehdus, joten tarkkana kannattaa olla ;)

Älä masennu, mikäli et heti onnistu lopetuksessa. Itse koetin 3 kertaa lopettaa ennenkuin onnistuin viimein. Ja olin motivoitunut imetyksen lopetukseen vielä paremmin, joten jaksoin sissinä yövalvomiset. Lopussa kiitos seisoo, trust me!

Ja mikä parasta, yöt rauhoittuivat heti, kun imetys jäi. Pääsin itse ns. normaaliin unimäärään B-)

Vierailija
2/2 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli 6dl menee juomisena niin voithan sekoittaa maitoa puuroon ja muihin ruokiin. Näin saat maitoa menemään tarvittavan määrän. Esim, aamu ja iltapuuroon, soseruokaan.

Seuraile ennen imetyksen lopetusta, miten maitoa menee. Kun saat melkein tuon tarvittavan määrän menemään ruokien joukossa ja juoman kautta, niin lopettele sitten imetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla