HEI hesalaiset! Oisko noloa asua Kontulassa tai Vesalassa? Asuisitteko itse?
Kommentit (10)
no täällä asuu kaikkea muuta kuin " köyhiä" ja työttömiä.
Ystäväni asuu hänen asunnon takana, josta alkaa Vesalan omakotitaloalue ja sekin on rauhallinen.
Itse en siksi haluaisi asua Kontulassa koska joutuisin aina käymään ruokaostoksilla siinä ostarilla ja se on kamala! en jaksaisi katsoa päivät pitkät niitä ihmisiä siellä norkoilemassa.
Isompaa asuntoa katseltiin sieltä, mutta ei löytynyt. Siinä syy pois muutolle. Kiva paikka!
ja aina vaan kaipaan takaisin sinne. Vanhemmat asuu edelleen, asunto on oma, ja täynnä eläkeläisiä, niin on rauhallinen yhtiö.
Helsingin kaupungin vuokrataloihin Kontulaan tai Vesalaan en välttämättä muuttaisi...
Jotenkin sitä vaan mieltää että, siellä asuu kauheeta rupusakkia ja köyhiä onnettomia ihmisiä. Mustalaiset ja maahanmuuttajat terrorisoi ja huumeet arkipäivää. Aina sais pelätä lasten puolesta.
Ihmiselle, joka sanoo asuvansa Kontulassa iskeytyy heti leima otsaan. Ihan oikeasti, mun mielestäni ainakin.
Ja kohtuuhintaisella tarkoitan Lauttasaarta, Kulosaarta, Aurinkolahtea jne. edullisempia paikkoja.
Itse olen Vesalassa asunut n. 6-vuotta sitten ja oikein oli mukava ja viihtyisä alue. Kontulaan tai Mellunmäkeen en asemien lähelle muuttaisi (kuten en muuallekaan), mutta niissäkin varmasti molemmissa mukavia alueita.
Näiden kaupunginosien, joissa asuvat saavat leiman otsaansa ongelmat ovat poistuneet viime vuosituhannen mukana. Ne on ihan muut paikat nykyään joissa ongelmia on. Itse en esim. Malmille tai Pihlajamäkeen muuttaisi kirveelläkään. Muutama kaveri asuu ko. paikoissa ja ovat _nyt_ sitä ongelma-aluetta.
Oli paljon luontoa, hyvät yhteydet Itikseen, ja keskustaankin metrolla.
No, se ostarin seutu nyt oli iltaisin levoton, mutta ei mulla mitään tarvetta ollu pyöriä siellä ostarilla yötä myöten.
Ainakin silloin siellä oli terveysasema, kirjasto, ruokakauppoja, kela... Eli ihan mukavat peruspalvelutkin.
Itsellä kyllä on sinne ikävä vieläkin, ajatelkaapa:)
eikä nolottanut yhtään! Äitini asuu vieläkin ja ihan hyvin viihtyy=)