Olisiko kokemuksia alan vaihdosta? Olen jonkun verran yli 30
ja huomasin työpaikan vaihdon jälkeenkin taas, että tämä ala ei jaksa enää yhtään kiinnostaa eikä innostaa. Pitäisi kai olla innoissaan aloittaessaan uudessa työpaikassa, kun kaikilla ei ylipäätään ole työpaikkaa, mutta silti tuntuu vastenmieliseltä mennä töihin.
Tällä koulutuksella en suoraan saa muunlaista työtä, joten pitäisi opiskella lisää. Joitakin vaihtoehtoja on mielessä ja vaatisivat ainakin parin vuoden opinnot.
Onko kokemuksia? Oliko vaikea aloittaa uuden alan opinnot? Löytyikö mieleinen ala?
Kommentit (4)
Monet sanovat ettei kannata ja niin ehkä oli ennen, mutta kuka tietää miten asiaan suhtaudutaan 5-10 vuoden kuluttua. Voi olla että alanvaihtajia on silloin jo niin paljon, ettei heitä karsasteta enää. Jos siis nytkään?
Puoliso opiskelee nyt toista vuotta ihan uutta alaa, on 39v. Ala löytyi vähän sattumalta, ja on ollut hyvin tyytyväinen siihen ja motivoitunut opiskelemaan. Ei ole katunut.
Moi, mun ryhmässä ylioppilaille suunnatussa ammattikoulun ryhmässä oli 4 hitusen päälle 30-kymppistä ja yks 42-vuotias alanvaihtaja. Opinnot kesti vähän päälle 2 vuotta. Epäilynsä täällä 4-kymppisellä oli kyllä alkuun, kun tuli meidän "nuorten" sekaan, mutta meidän ryhmä oli aivan mahtava! Nyt kun hän on valmistunut ja työelämässä mielenkiintosessa työssä, on aivan onnensa kukkuloilla. Omien sanojensa mukaan "kuin uudestisyntynyt". Ennen oli toista, nyt rohkeesti vaan uutta juttua kokeilee! Vanhempana se motivaatiokin opiskella uuteen voi olla vähän korkeempi =)
Minä pyörittelen samoja ajatuksia. Olen käynyt vain ammattikoulun ja inhoan työtäni. Samanikäinenkin olen. En ole käynyt edes lukiota, mutta ammattikorkeakouluopinnot (tai yliopisto) kiinnostaisivat. Joten kai se pitäisi lukio ensin suorittaa. Sen nyt ainakin voi tehdä etänä.