Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen testamentti

Vierailija
27.02.2019 |

Olemme lapseton aviopari eikä meille ole tulossa lapsia. Mieheni miettii nyt testamentin päivittämistä ja hän kysyi minulta kenen minun mielestäni ANSAITSISI saada hänen omistamansa metsätila. Miehellä on sisaruksia joiden kanssa ei ole väleissä. Hänellä on myös pari serkkua joiden kanssa on tekemisissä harvakseltaan... Kavereita hänellä on myös muutama, mutta ei erityisen läheisiä. Kuulemma kenenkään ei tarvitse alkaa tilaa hoitamaan, kyseessä on siis puhtaasti omaisuuden jättäminen testamentin saajalle.

Alkuperäisessä testamentissa mies oli jättämässä tilaa serkulleen. Testamentti on tehty ennen kuin menimme naimisiin. Nyt mies siis haluaisi vaihtaa tilan perijää... Ilmeisesti minä vaimona en ansaitse kyseistä omaisuutta kun mies tätä näin pohtii. Itse olen erittäin tyytyväinen siihen et mies on suoraan minun perillinen, mielelläni jätän kaiken omaisuuteni hänelle.

Ja ei... En tietystikään halua mieheni kuolemaa enkä ole hänen omaisuuden perässä. Lähinnä ihmettelen tätä ajatusta että mies tosissaan pohtii kuka tilan ansaitsee (eli ilmeisesti kuka on hyvä tyyppi/ mukava hänelle/varojen tarpeessa tms) ja näiden ei-niin-läheisten ihmisten rinnalla minä en ole ilmiselvä vaihtoehto.

Mikä ajatus tässä voi olla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua ahneena kullankaivajana, mitä ilmeisesti oletkin.

Vierailija
2/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kukaan sukulainen ei tarvitse kyseistä tilaa, niin sen voi testamentata sille kunnalle, minkän alueella tila sijaitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise, mitä aikoo sulle jättää ja tee päätelmät sen jälkeen.

Vierailija
4/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätila? Onko kuinka perinteisellä ajatusmaailmalla varustettu mies? Tai millaiset roolit teillä liitossanne on? Ettei vaan epäile ettet halua tai pysty asioita hoitamaan kun sen aika on?

Vierailija
5/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu omaisuus meillä on yhteistä ja näistä mies aikoo jättää osuutensa minulle. En nyt tiedä mitä tästä informaatiosta voi päätellä.

AP

Vierailija
6/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos kukaan sukulainen ei tarvitse kyseistä tilaa, niin sen voi testamentata sille kunnalle, minkän alueella tila sijaitsee.

Tässä tapauksessa Porvoon kaupungille.

Vierailija
7/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu omaisuus meillä on yhteistä ja näistä mies aikoo jättää osuutensa minulle. En nyt tiedä mitä tästä informaatiosta voi päätellä.

AP

No kuten sanoin, kysy siltä.

Vierailija
8/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päättelen, että mies ajattelee, ettet sinä tarvitse sitä tilaa. Sinulla menee hyvin muutenkin.

Vierailija
9/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsätila? Onko kuinka perinteisellä ajatusmaailmalla varustettu mies? Tai millaiset roolit teillä liitossanne on? Ettei vaan epäile ettet halua tai pysty asioita hoitamaan kun sen aika on?

Asioiden hoitaminen ei ole minulle mikään ongelma, jos siis tarkoitat omaisuusjärjestelyjä. Mieskin kyllä tietää tämän. Miehen tarkoitus ei siis ole että palstan perijä jatkaisi metsänhoitoa, vaan hänen puolestaan sen voi vaikka myydä saman tien.

AP

Vierailija
10/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä erikoinen tapa ajatella tuo... Jos mä nyt tekisin testamentin niin jättäisin omaisuuteni (jos mulla olis jotain merkittävää...) sille kenelle HALUAN enkä lähtis miettii, että Paavo ei kyllä ANSAITSE tätä syystä x ja Maija syystä y. Ylermi sitten ansaitsisi kun on niin ystävällinen ja hieno ihminen. Weird.

Vierailija
11/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on testamentti siskon lapsille metsätilasta. Mies on ihan tyytyväinen, koska ei ole kiinnostunut metsäasioista eikä hän tarvitse omaisuutta enempää.

Vierailija
12/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päättelen, että mies ajattelee, ettet sinä tarvitse sitä tilaa. Sinulla menee hyvin muutenkin.

No jos näin on niin se kuulostaisi hyvältä. Ei minulla mikään huono tilanne olekaan. Tuo vaan kun mies puhui siitä kuka sen ansaitsisi kuulostaa siltä etten ole kyseisen omaisuuden arvoinen, eli ts. en ansaitse sitä. Tulee olo että mies näkee minut jotenkin huonona ihmisenä.

AP

Vierailija
13/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioiden hoitaminen ei ole minulle mikään ongelma, jos siis tarkoitat omaisuusjärjestelyjä. Mieskin kyllä tietää tämän. Miehen tarkoitus ei siis ole että palstan perijä jatkaisi metsänhoitoa, vaan hänen puolestaan sen voi vaikka myydä saman tien.

AP

Mutta jos mies haluaa nyt tehdä todellakin elämää sen viimeisen testamentin jossa on huomioitu se että sinä olet kuollut häntä ennen. Ja toisaalta mies voi haluta niin että sinun sukusi ei peri hänen omaisuuttaan sinun kuolemasi jälkeen vaikka sinulla olisikin käyttöoikeus siihen loppuikäsi ajan.

Vierailija
14/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan haluaisi mitään metsää vaivoikseni. Ehkä hän ajatteli ansaitsemisella sitä, että kuka on niin ahkera ja pro metsänhoidossa, että sille uskaltaa sen jättää.

Vierailija
15/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletettavasti nyt kun olette naimisissa niin miehesi tekee uudelleen arvioinnin kuka ansaitsee osan perinnöstä. Kun voisin kuvitella että et tarvitse kaikkea mitä hänellä on. Mutta näin ollen kuvittelen että tulet saamaan jotain ja tietenkin vähintään lakiosuuden.

Tällä hetkellä itsellä on testamentissä ne henkilöt jotka koen ansaitsevaksi/tarvitsevan minun omaisuuksia jos henki lähtee yllättäin. Sitten kun uusi vaimo tulee rinnalle niin siinä tilanteessa uudelleen arvioin/järjestelen testamentin. Ja jos joskus uuden vaimon kanssa tulee lapsi niin testamentti lähtee todennäköisesti Ö-mappiin. Ja taas tilanteessa jossa on useampi lapsi niin joudun tekemään taas uuden testamentin (suojelemaan sisarus riidoilta).

Vierailija
16/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä millainen ikäero? Tai onko sulla terveydessä jotain, mikä voisi antaa aihetta epäillä että miehes ei oo se joka lähtee ensimmäisenä? Haluaa siis näin varmistaa ettei testamenttia tarvi enää kirjoitella uudelleen.

Vierailija
17/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että olemme avopari. Yhdessäeloa takana 40 vuotta. Meinaa jättää kuulemma siskonsa lapsille. Tuleehan siinä väistämättä kaikenlaista mieleen. Ymmärrän siis ajatuksenjuoksusi täysin.

Vierailija
18/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että olemme avopari. Yhdessäeloa takana 40 vuotta. Meinaa jättää kuulemma siskonsa lapsille. Tuleehan siinä väistämättä kaikenlaista mieleen. Ymmärrän siis ajatuksenjuoksusi täysin.

Pysyypähän suvussa.

Vierailija
19/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo suvussa pysyminen voisi olla ajatuksen takana, jos kerran kaikki muu on testamentattu vaimolle. 

Vierailija
20/27 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut naama väärinpäin aina kun olette siellä metsässä käyneet? Valittanut hyttysistä, kuivista mustikoista, märistä nuotiopuista ja liian pehmeästä lumesta? Mies haluaa säästää sinua jatkossa kurjilta olosuhteilta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan