Nainen tai mies, allekirjoitatko tämän väitteen?
Kommentit (16)
En allekirjoita. Tee ap Prismatesti. N44
En, mutta allekirjoitan seuraavan väitteen:
Ulkonäöllä on merkittävä vaikutus ja se usein myös ratkaisee.
Kyllä sillä on, paljonkin. Huomaan saavani esimerkiksi huonompaa asiakaspalvelua kuin kaunis ihminen, jonka seurassa menen vaikkapa kahvilaan. En ole koskaan seurustellut, ja olen jo 25-vuotias. Sisaruksiani huomioidaan enemmän kuin minua, he ovat kauniimman/normaalimman näköisiä.
Jos on sisäisesti ruma, ulkoisella ei paljon pelasteta. Jos on ulkoisesti ruma, sisimmällä ei paljon pelasteta.
Pelkän ulkonäön vaikutus lienee suurin silloin, kun se on ääripäässä. Tavallisimman näköisillä taas pelkän luonteen vaikutus on suurempi, koska pelkkä ulkonäkö ei niin paljon tarjoa eikä pilaa mahdollisuuksia.
Hyvännäköisillä kusipäillä taitaa olla keskimäärin parempi vienti kuin rumilla hyväluonteisilla. Tulee mieleen kaksi syytä: Ensinnäkin ulkonäön miellyttävyys vaikuttaa siihen, miten miellyttävinä muitakin ominaisuuksia pidetään. Toiseksi luonnettaan on helpompi vääristellä kuin ulkonäköä. Ulkoisesti rumana on vaikea muuttua viehättäväksi, vaikka kuinka yrittäisi, mutta sisäisesti ruma voi teeskennellä ihanaa ja viehättää muita, jos on ulkonäöltään miellyttävä. Ennemmin tai myöhemmin siitä jää usein kiinni, mutta silti on saanut hetken iloita ja uusia mahdollisuuksia tulee helposti.
Siis ulkonäöllä on kyllä valitettavan suuri merkitys.
Ei todellakaan. Ja entä jos olisin sokea?
N28
En. Kyllähän ulkonäöllä on vaikutusta, mutta ei se ole kaikki kaikessa.
Millä tavalla se voisi olla kaikki kaikessa? Tätä en ymmärrä.
En todellakaan. Olen melkoisen ruma nainen aina ollut eikä tästä ole ollut teini-iän angstaamisen jälkeen mitään haittaa elämässäni.
En, ulkonäkö voi olla plussa tai miinusta. N
Onhan sillä väliä, mutta jos sisäisesti on paskaa täynnä niin ei se ulkoinen kauneus mitään pelasta.
Mutta jos oot "ruma" mutta sisäisesti kaunis, se pelastaa.
Sisäisellä kauneudella pääsee pitemmälle kuin ulkoisella.
Tutustumalla selviää.
"Ruma" koska ei kukaan ole ruma, joku aina pitää sinua viehättävänä, joten ei ole olemassa rumuutta. Mutta "yleisien normien" mukaan on rumia ja kauniita, mutta ihmisten pitäisi ajatella laajemmin koko kuvaa. Joku aina pitää sua kauniina, joten et ole ruma :)
N23
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita. Tee ap Prismatesti. N44
Itse tein, eikä yhdelläkään naisella ole käsipuolessa minua rumempaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä väliä, mutta jos sisäisesti on paskaa täynnä niin ei se ulkoinen kauneus mitään pelasta.
Mutta jos oot "ruma" mutta sisäisesti kaunis, se pelastaa.
Sisäisellä kauneudella pääsee pitemmälle kuin ulkoisella.
Tutustumalla selviää.
"Ruma" koska ei kukaan ole ruma, joku aina pitää sinua viehättävänä, joten ei ole olemassa rumuutta. Mutta "yleisien normien" mukaan on rumia ja kauniita, mutta ihmisten pitäisi ajatella laajemmin koko kuvaa. Joku aina pitää sua kauniina, joten et ole ruma :)
N23
Ei se sisäinen kauneus mitään pelasta, kun kukaan ei tahdo edes tutustua rumaan.
En
M46