Kiteelle muutto edessä. Onko kukaan ollut sielläpäin? Minkälainen paikka?
Löysin sieltä töitä ja pk-seudulta muutan kuun lopussa. Onko kukaan käynyt siellä ja haluaisi kertoa kokemuksiaan?
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Onkos kiteellä yökerhoja? Olen siis 25v sinkkunainen
Ap
Että provo.
Myös Antti Aalto ja Erno Kostamo ovat Kiteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D huutonaurua ketjulle
Kyllä minä olen nauranut aplle. Nuori sinkkuna unen ääkaupunkiseudulta Kiteelle. Aikamoinen elämänmuutos. LOL
Siinähän törpöt nauratte keskenänne. Halvat huvit.
Kiteen kuntapolitiikassa isoja ongelmia tällä hetkellä. Jotenkin kriisiytynyt tilanne siellä. Lisäksi joku saha lopettaa. En muuttaisi Kiteelle.
Talvella noin metri liikaa lunta.
Eiköhän tämä ketjun aloittaja ollut ihan vaan provoilija, joka halusi katsoa mitä Kiteestä sanotaan. Otsikko jo viittaa siihen, se on perus provohenkinen. Sitten vain odotellaan, kun toiset sanoo että mieluummin tappavat itsensä kuin muuttavat sinne, ja toiset että se on tosi kiva paikka, muuta sinäkin.
Ja sitten sai kirjoittaa, että olen perunut muuton Kiteelle tämän ketjun perusteella, terveisin ap. Olipa mehukasta.
Mutta sehän on totta, että ei kovin moni Kiteelle muuta. Pois muuttajia on tietysti enemmän, ensimmäisinä jonossa nuoret naiset jotka lähtee opiskelemaan. Mutta silti Kitee on mielenkiintoinen paikka, kivoja maisemia, pesäpallo-ottelut, liikuntapaikat ja ihan hyvät kaupat ja uudehkot koulut.
Kiteellä ei haittaa vaikka olisi huonokin keli.
Ap, miten olet viihtynyt Kiteellä?
Vierailija kirjoitti:
Onkos kiteellä yökerhoja? Olen siis 25v sinkkunainen
Ap
Katsoin Taroteista, ja et ole sinkku enää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Asunnot ovat todella halpoja Kiteellä.
Rivitalokaksion saunalla saa n. 30000 eurolla.
Kannattaa asua Kiteellä ja käydä usein Joensuussa.
Älä missään tapauksessa osta asuntoa miltään piupaikkakunnalta, vaikka halvalla saisi!
Asunnosta tulee olemaan lähes mahdotonta päästä eroon. Maksa mieluummin vuokraa (myös ne ovat tosi matalat pääkaupunkiseutuun verrattuna) ja säästä rahasi sijoittamiseen. Kannattaa vaikka hankkia sijoitusyksiö jostakin kasvukeskuksesta.
Juuri eilen mietin, että kertooko Nightwishin Erämään viimeinen Kiteestä vai Lapista?
Kitee on hyvä ja turvallinen paikka. Asuin itse Joensuussa 18 vuotta, mutta äidin suku on Kiteeltä. Eipä ole pitkä aika, kun kävin kylpylässä siellä, viime kesänä. Pajarinhovi on se hotelli, jonka yhteydessä on iso, mukava kylpylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap nyt ei ookkaan Kitteelle ilmmeisesti muuttamassa, nii sanonpa kuitenki: pesäpallo on siellä iso juttu. Kipaa kannattaa siis seurata.
Joensuulainen (äännetään Joensuu, ei Jojessuu, kuten joku väitti)
Äänetään muuten Joinsuu taikka Joisuu, niin että se ännä kuuluu sieltä välistä erittäin heikosti.
T toinen paikallinen
Näin juuri. Ei äännetä Jojenssuu, kuten joku väitti, vaan Joinsuu, silleen ettei se n-kirjain oikein kuulu. Ihan samalla tavalla sanotaan, jos on käyty uimassa joissa (eli joessa).
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se Pajarinhovi on ja vesipuisto? Näyttää niin karmealta paikalta, että on ajettu vasn ohi.
Mukava paikka oli, käytiin viime kesänä. Ulospäin näyttää tosiaan vähän karmealta, ei sovi maisemaan, mutta kylpylä oli todella mukava kokemus ainakin meidän perheelle.
Asumiseen ja töihin ihan ok, viikonloppukarkeloihin Joen kaupunkiin. Tervetuloa Junantuoma.
Kiteellä kuten muillakin syrjäisillä pikkupaikkakunnilla kuten Juvalla, Nurmeksessa ja Lieksassa on työvoimapulaa, sillä sieltä muuttavat pois nuoret aikuiset opiskelun tai puolison perässä. Ne, jotka ovat työttömiä tällaisilla pikkupaikkakunnilla, ovat sitä joko omasta halustaan eli ovat työhaluttomia tai työkyvyttömiä
No muuttiko ap tänne? Yleensä täältä lähetään pois. Ainakin nuoriso muuttaa muualle.
Kiteen pappilasta tietoo kellään?
Persut hallitsevat paikallispolitiikkaa ja partioivat öisin (totta) autioilla kaduilla.