Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2217)

Vierailija
1621/2217 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi, joka tuntee olevansa työpaikkakiusattu, vaikka kukaan ei häntä todellisuudessa kiusaa. Kyllä sellainen ihminen nyt vain pakostakin eristyy muusta porukasta, joka ei koskaan puhu kenellekään mitään, ja jos puhuu, niin kommentit rajoittuu muutamaan sanaan. Miksi kukaan sellaisen kanssa jaksaisi edes yrittää pitää pidemmän päälle mitään kontaktia yllä.

Vierailija
1622/2217 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevinaan-tekevinään-tyyppi: aina kiireinen ja myös kertoo ( valittaa ) siitä joka välissä. Paljon villoja eikä mitään saa aikaiseksi. Näitä tapasin useita ravintola-alalla; tulivat extran kautta töihin. Eniten kiinnosti, paljon saadaan tippiä. Kyllä, yhteistippi jaettiin kaikille, vaikka kaikki työt menivät vähemmän tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2217 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-64 kirjoitti:

Olevinaan-tekevinään-tyyppi: aina kiireinen ja myös kertoo ( valittaa ) siitä joka välissä. Paljon villoja eikä mitään saa aikaiseksi. Näitä tapasin useita ravintola-alalla; tulivat extran kautta töihin. Eniten kiinnosti, paljon saadaan tippiä. Kyllä, yhteistippi jaettiin kaikille, vaikka kaikki työt menivät vähemmän tasan.

Olevinaan-tekevinään-tyypit voivat yletä urallaan. Etenkin jos pyytävät muita tekemään osan töistään ja ovat sosiaalisia. Ei toimi kaikilla aloilla. Paikoissa, joilla pomot ovat olleet samanlaisia ja ylikorostavat omaa rooliaan myös alaisissa löytyy helpommin näitä. Älyä on muka päivitellä asioita tai saada muita töihin, ei tehdä itse.

Vierailija
1624/2217 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vahtiva esimies (ei vain omat alaiset): ilmestyy taukotilaan useampaan kertaan päivässä tekemään tarkistuskierroksen siitä kuka siellä on. Joskus tekisi mieli sanoa, että sinä siellä useammin laukkaat kuin kukaan muu, kummasti löytyy häneltä itseltään siihen aikaa. On "paljastanut" mm. minun pomolleni, että sinun alaisia istuu siellä niin ja niin kauan. No ei kysynyt miksi olimme. Olen IT-yksikössä töissä ja meitä pysäytetän tosi usein kun olen vaikka vessasta, toisesta palaverista tms. tulossa ja kysellään apuja tai neuvoja jostain työhön liittyvästä asiasta ja usein sitten istahdamme taukotilaan siitä keskustelemaan, kun emme viitsi käytävälläkään keskustella, jottei muut häiriinny. Meillä esimies tietää tämän, mutta joutuu vähän väliä kuuntelemaan tuon kyttääjän valituksia. Minä istun kahvitilassa tauolla vain pari kertaa kuukaudessa, kun en ole sellainen nyt pidän kahvitauon tms. ihminen, vaan nappaan vain kahvin mukaan ja jatkan matkaani. 

Taukotilojen tarkastajat ja muut vahtaajat voivat olla ihmisiä, joilla ei ole omaa tekemistä. Niinpä on aikaa katsastaa taukotila tai muiden töitä. Voivat raportoida eteenpäin saadakseen itselleen siitä työmerkinnän ainakin mielikuvissa. Malka omassa silmässä -työntekijä.

Vierailija
1625/2217 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi, joka tuntee olevansa työpaikkakiusattu, vaikka kukaan ei häntä todellisuudessa kiusaa. Kyllä sellainen ihminen nyt vain pakostakin eristyy muusta porukasta, joka ei koskaan puhu kenellekään mitään, ja jos puhuu, niin kommentit rajoittuu muutamaan sanaan. Miksi kukaan sellaisen kanssa jaksaisi edes yrittää pitää pidemmän päälle mitään kontaktia yllä.

Mua voisi luonnehtia tuollaiseksi. En tosin ole koskaan tuntenut olevani työpaikkakiusattu. Tiedostan että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. En itse kykene pitämään kontaktia yllä joten en odota sitä muiltakaan.

Vierailija
1626/2217 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin otsikon vahingossa että työpaikkojen stereotyyppisiä homoja...

No - näistähän saisi kyllä ihan oman lajikuvauksen, mutta jätän sen jonkun muun tehtäväksi.

Vierailija
1627/2217 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mainittu:hiljainen hissukka joka ei kysele mitään, valittaa kuitenkin puhelimen kautta ja raivoaa siis viestitse mutta tosielämässä ei saa suutansa auki ja pelkää ihmisiä! En uskonut että tälläisiä ihmistyyppejä on olemassa mutta siivousalalla törmäsin ensimmäistä kertaa 6 vuoteen! Hiljainen,ujo ,arka,joka kysymykseen jonka esitti,opasti ja neuvoi suullisesti oli vastauksena lähes aina joo, ei kysele mitään, ei osaa toimia oma aloitteisesti mutta whatsapp ryhmän kautta kyselee ja sitten raivoaa viestiin kautta kun kukaan ei opasta/neuvo muttei todellisuudessa uskalla aukaista livenä suutaan!

Sen vuoden aikana mitä tää tyyppi meillä töissä oli kyl tuskaa, naama punaisena sitten tyyppi ei sanonut mitään kun kysyi että miksi et kysynyt tästä( joku työ/tehtävä minkä teki itsenäisesti kysymättä apua)naamatusten? Periaatteessa ihan hyvä siivooja,ei moitittavaa työjäljessä mutta ei tosiaankaan mikään ryhmätyöskentelijä/tiimipelaaja.

Vierailija
1628/2217 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani tälläinen tyyppi,koska eräs henkilö työpaikalla on monesti sarkastinen ja vinoilee joka asiasta,en tiedä koskaan miten reagoida,ajattelin että on ainoastaan mulle sellainen mutta huomasin että harrastaa tätä muidenkin kohdalla.

Vierailija
1629/2217 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matriarkka. Ei ole missään korkeassa asemassa virallisesti vaan joku sihteeri tms., mutta on ollut siellä töissä _aina_ ja tietää kaikesta (ja kaikista) kaiken. Se tuntee tilat ja laitteet kuin omat taskunsa ja sen jemmoista löytyy ruuvimeisselistä lähtien kaikkea tarpeellista ja se tietää mitä tehdä jos tulostin jumittaa, vessa ei vedä tai pitäisi tilata uusia tarvikkeita, se muistaa miten pomo tuli ensimmäistä kertaa firmaan kesätöihin 16-vuotiaana ja jaksaa kertoa sitä ja montaa muuta tarinaa työpaikan historiasta, ja ylipäätään tietää ja muistaa hämmentävän hyvin kaikki työntekijät, nykyiset ja entiset. On mukava ja harmittoman oloinen tyyppi, joten ihmiset avautuu sille mielellään (vaihtoehtoisesti voi kyllä olla myös lohikäärme jota vähän pelätään).

Vierailija
1630/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraharrastaja

joka tuo vuorotellen kaikki koiransa toimistolle koska haluaa huomiota ja ihailua itselleen.

Onhan ne ihan söpöjä ja keventää päivää mutta ei niitä nyt jatkuvasti tarvitse näytille tuoda. Pitäskö vaan keskittyä töihin, ei itsensä esiin tuomiseen.

Eihän siitä mitään tulis jos kaikki alkas kiikuttaa kanista marsuun kissoista koiriin ha joskus vuohiki toimistolle.

Vierailija
1631/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin töissä ollessani se sanomalehteilijä, otin aina kahvit ja jotain syötävää työpaikkaruokalasta ja sanomalehden, jos se oli saatavilla. Jos ei niin selailin puhelimella nettiä. Lopulta kumminkin tauoilla ihmiset alkoi tunkeutua samaan pöytään ja eihän siinä oikein lehteä enää mahtunut lukemaankaan. Se vaan että tauolla työstä jauhaminen alkoi käydä rasittavaksi, taukohan kuuluisi olla hetki työstä irrottautumiseen, lisäksi en minä keski-ikäinen yksineläjä mies osaa mitään jutella nuorille naisille, ovat kuin koko maailman toisella äärilaidalla.

Vierailija
1632/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka hokee että nuo ei ole naisten töitä kun on niin raskaita töitä. Juoruolija. Jatkuvasti saikuttaja. Laiska töiden välttelijä. Ne naiset jotka käyttävät rakennekynsiä tekosyitä että ei voi tehdä töitä

Vierailija
1633/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evvk tyypit:

- Käydään töissä kun on pakko saada rahaa vaikka työ tai mikään muukaan ei oikeesti kiinnosta pätkääkään.

- On usein väsynyt ja pihalla asioista.

- Ei valmistaudu kokouksiin vaan pyrkii vetämään lonkalta ja tulos on sen mukainen.

- Monesti projektit tms jää vähän puolitiehen kun mielenkiinto lopahtaa. Ainahan loput viimeistelyt voi delegoida jollekin muulle tai jättää vaan hoitamatta, kyllä ne joku muu tekee kuitenkin.

- Ei vastaa puheluihin, pitää luuria äänettömällä, kuuntelee musiikkia töissä päiväkaudet..... Jos vastaat kollegan puheluun se voi pahimmillaan johtaa johonkin lisä tekemiseen ja sehän ei työpaikalla käy.

- Delekoi kaikki mahdollinen jollekin muulle ja aina tilaisuuden tullen kerrotaan että joku duuni ei kuulu minun vastuualueelle ja mulla on niin ja niin paljon tässä kaikkea ja kalenteri täynnä että ei pysty.

Siitä huolimatta joka perjantai on "etäpäivä" jollon outlookista näkee että on ollut viimeksi koneella klo 10.00. Eli ei työmäärä paina.

- Aina kun pomo on lomalla tämä tyyppi on poissa vaikka ei tiettävästi ole lomapäivää järjestelmään ilmoittanut.

-Kalenterissa on työmatka maakuntaan, tai joku muu fyysistä tekemistä vaativa sessio, yllättäen taas läpsi on kipeä juuri silloin.

Just näin!

Joka sana totta ja varmasti löytyy jokaisesta isosta firmasta.

Jostain merkillisestä ja toistaiseksi tuntemattomasta syystä tämä tyyppi voi olla sen verran mukava ja kiltti persoona, että on päässyt esimiehensä suosioon ja siipien suojaan ja siten saa jatkaa vaillinaisella työmotivaatiolla vaillinaista työntekoa yt:stä toiseen.

Vaikka häntä evvk, niin hänen ei kannata itse lähteä pois tästä suojatyöpaikasta koska muualla joutuisi oikeasti töihin tai jopa ottamaan vastuuta ja tekemään työt loppuun saakka kuten muutkin.

Vierailija
1634/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämänkaltaisissa aloituksissa oikein erikseen mainitaan että "minä aloitan", sehän käy tekstistä muutenkin selville?!

Vierailija
1635/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaja-uhrautuja, joka ei osaa organisoida työtään vaan ylikuormittaa  tahallaan itseään voidakseen saada muilta ihailua ja sympatiaa.

Vierailija
1636/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempien kollegoiden näpäyttelijä. Puhuu epäkohteliaasti ja opastaa ikävästi niin, että tulee ikävä mieli. Aloittanut uransa jo 90-luvun alussa kaikin mahdollisin eduin, joita ei sittemmin enää anneta, istahtanut pallilleen ja on samalla pallilla edelleen. Ei luovu piiruakaan omista saavutetuista eduistaan, vaikka tilanne olisi epäreilu nuorempia kollegoita kohtaan. Koskaan ei sano epäreilua kohtelua nähdessään, että kohtelu on epäreilua. Ei koskaan myönnä olevansa etuoikeutettu syntymävuodestaan johtuen.

Vierailija
1637/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilma-altistunut, joka oirehtii milloin missäkin työpaikan tilassa. Mutta jonka vaatteet ovat ainoa asia koko paikassa, joka tuoksuu vanhalta mummonmökiltä eli hometalolta.

Vierailija
1638/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johto joka hohoh hahhaahaa hoh hih hoo hoo. Kukaan ei tiedä mikä on hauskaa mutta hoh hah haa haa.

Vierailija
1639/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuneiti.

Vierailija
1640/2217 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen höpöttäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi