Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on yliopiston ja ammattikorkean välinen ero

Vierailija
26.02.2019 |

Yliopisto sanoo Seiska on roskalehti ja ammattikorkea kysyy miksi

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toisin päin.

Vierailija
2/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on siinä, että amk:ssa opiskelevalle Tiede-lehti on sivistävää tiedettä, yliopistossa opiskelevalle kyseessä on tiedemaailman Seiska-lehti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkissa voi opiskella todella käytännönläheisiä käsityö-aloja: mm. hammastekniikkaa, kuvataidetta, muotoilua jne.

En ymmärrä mitä haukkumista kummassakaan, ammattikorkeassa tai yliopistossa edes on. Jokainen tekee mitä haluaa ja opiskelee mitä itse haluaa, mihin vaan rahkeet riittää.

Vierailija
4/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä yliopiston että ammattikorkeakoulun käyneet lukevat Seiska lehteä vain, jos se on tarjolla ilmaiseksi ajanvietteeksi. Lukevat siksi, että voisivat keskustella huumorimielellä kahvitauolla tai jotta voisi kuittailla jonkun hyvänpäiväntutun duunarin kersan kaiman juttuja sujuvasti.

Vierailija
5/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkkilaiset sikailevat koulunsa remonttikuntoon, yliopistolaiset osaavat käyttäytyä

Vierailija
6/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa pitää osata ja yliopistossa riittää kun osaat kirjoittaa sujuvaa paskaa. Itse koin yliopiston todella paljon helpommaksi.

Vierailija
7/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiskorkean haalarit täynnä tarroja / avainperiä/ ties mitä krimskramssia yoväellä ei mitään

Vierailija
8/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK:ssa pitää osata ja yliopistossa riittää kun osaat kirjoittaa sujuvaa paskaa. Itse koin yliopiston todella paljon helpommaksi.

Et tainnut opiskella matemaattis-luonnontieteellisessä. Sujuvalla paskalla ei tule muita kuin hylsyjä

Vierailija
9/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen opiskellut eikä kumpikaan koskaan seiskalehteen ottanut kantaa.

Vierailija
10/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä yliopiston että ammattikorkeakoulun käyneet lukevat Seiska lehteä vain, jos se on tarjolla ilmaiseksi ajanvietteeksi. Lukevat siksi, että voisivat keskustella huumorimielellä kahvitauolla tai jotta voisi kuittailla jonkun hyvänpäiväntutun duunarin kersan kaiman juttuja sujuvasti.

No, olen duunari enkä lue Seiskaa. Tosin, minulla on kyllä korkeakoulutausta, liekö vaikuttaa. Tuskin.

Vierailija
11/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä organisaatiossa, jossa koukutustaso oli vähintään maisteri. Meille tuli kahvihuoneeseen Seiska.

Vierailija
12/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kumpaakin. Yliopistossa vöhemmön läsnäolopakkoa mut paremmat luennot, amk:ssa enemmän yhteisöllisyyttä.

Vierailija
13/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli opiskelit insinööriksi AMKssa ja sitten menit yliopistoon jollekin humanisti-höttölinjalle?

Vierailija
14/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee muutama vuosi valmistumisesta, niin kukaan ei välitä paskaakaan kummastakaan opinahjosta. Paitsi tietysti ylipalkattu opetushenkilöstö.

Vierailija
15/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on tämä:

Ammattikorkeakoulussa tutkimus lähtee käytännön työelämästä, käväisee teoriassa ja palaa käytäntöön.

Yliopistossa tutkimus lähtee teoriatasolta, käväisee käytännössä ja palaa teoriatasolle.

Vierailija
16/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on tämä:

Ammattikorkeakoulussa tutkimus lähtee käytännön työelämästä, käväisee teoriassa ja palaa käytäntöön.

Yliopistossa tutkimus lähtee teoriatasolta, käväisee käytännössä ja palaa teoriatasolle.

AMKssa tutkimus = googletetaan ja copy-pastetaan olemassaolevaa tietoa, yliopistossa tehdään oikeasti tutkimusta ja kehitetään jotain uutta.

Vierailija
17/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammattikorkeakoulussa tutkimus lähtee käytännön työelämästä, käväisee teoriassa ja palaa käytäntöön.

Yliopistossa tutkimus lähtee teoriatasolta, käväisee käytännössä ja palaa teoriatasolle."

Tuo on hyvin kiteytetty. AMK:ssa tutkimus on ensisijaisesti kehitystutkimusta, harvoin tehdään tiedettä, mutta sillä voi olla suurikin välitön merkitys yhteiskunnalle. Yliopistossa tehdään tieteellistä tutkimusta ja sen merkitys yhteiskunnalle on syvempää mutta tulee viiveellä.

Yliopistoissa lähes kaikki opintosuunnat ovat kilpailtuja ja opiskelija-aines sen mukaista. AMK:ssa on suuri vaihtelu niistä aloista jotka ovat tosi kilpailtuja niihin joihin joihin otetaan käytännössä jokainen sisään. 

Vierailija
18/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiskorkean haalarit täynnä tarroja / avainperiä/ ties mitä krimskramssia yoväellä ei mitään

katoppas välillä teekkarien bersuksia kyltereistä puhumattakaan

Vierailija
19/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän nämä paskaketjut ovat lähes aina akateemisten aloittamia eikä AMK:laisten?

Vierailija
20/20 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on tämä:

AMKssa tutkimus = googletetaan ja copy-pastetaan olemassaolevaa tietoa, yliopistossa tehdään oikeasti tutkimusta ja kehitetään jotain uutta.

Gradutasolla ei juurikaan oikeasti tutkita, vaan harjoitellaan tutkimista. Niin kuin ajokortin ajaminen, jotta pääsee töihin tai jatko-opiskelijaksi. Tohtorina pitää sitten olla jo jotain ansioita ellei ole naistutkija tai vastaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän