Mitä mieltä olet ihmisestä, joka on ruokakaupassa töissä?
Että ei ole viitsinyt koulutuksella kiivetä parempiin hommiin, vaan jäänyt tuollaiseen koiranhommaan. Eri asia tietysti opiskelijoilla väliaikaisesti tms.
Kommentit (59)
Ööh, no enpä oikein mitään. Pitäisi tietää jotain enemmänkin ihmisestä, kuin että missä hän on töissä.
Kaupan myyjät tekee hyvää ja tärkeää työtä. Iloiset kassatyöntekijät ovat päivän piristys. :)
Todella surullisia kommentteja ja taas kerran näkee tämän palstan avohoitopotilaiden oksettavan ajatusmaailman.
Vaikka omassa duunarin työssäni tienaan n. 60 000 vuodessa, vaihtaisin vaikka heti kaupan kassan hommiin. Kaikki on suhteellista.
Olen iloinen, että on siellä töissä niin mun ei tarvi pistää pystyyn maatilaa. Lisäksi jos on mukava ja positiivinen ihminen, vaikuttaa huomattavasti arjen ilmapiiriin, koska samassa pienessä ruokakaupassa tulee käytyä hyvin usein.
Teinijonne ekaa kertaa netissä ja löytänyt mammapalstan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Siwan kassa ole se maailman säälittävin ammatti?
Ei suinkaan vaan steissin vessan kassa.
Oikeasti olen sitä mieltä että kassan työ on ihan yhtä hyvä kuin joku muukin. En ymmärrä miksi niin monia duunariammatteja haukutaan ja sitten vingutaan kun siellä ja täällä ei ole tarpeeksi henkilökuntaa.
Miksi hänestä pitäisi ajatella jotain erityistä? Mikä minä olen tuntemattoman ihmisen elämäntilannetta arvioimaan? Onko hän "jämähtänyt" kyseisiin töihin vai onko se välivaihe? Eihän se minulle kuulu. Ei onnistuisi kenenkään kauppareissut jos ei olisi myyjiä, kuormanpurkajia yms. "kaupantätejä".
Vierailija kirjoitti:
Että ei ole viitsinyt koulutuksella kiivetä parempiin hommiin, vaan jäänyt tuollaiseen koiranhommaan. Eri asia tietysti opiskelijoilla väliaikaisesti tms.
En tiedä missä sinä asioit mutta minä ainakin asioin sellaisissa kaupoissa, joissa tulen aina autetuksi vaikka minulla on useampikin tavallisuudesta poikkeava toive.
Edellisellä kauppareissulla myyjä lähti omalta pisteeltään toiselle puolelle kauppaa auttamaan minua. Sitten kun olin menossa kassalle tuli mieleen, että haluaisin juoda suolan aiheuttamaan janoon yhtä tiettyä juomaa ja senkin toinen myyjä ojensi kylmähyllystä käteeni. Ammattilaiset ovat ammattilaisia. Palaan taatusti samaan paikkaan ostoksille.
En koskaan käytä itsepalvelukassoja,koska haluan että ihmisillä säilyy työpaikat.Minusta on myös mukava asioida kassalla ja kohdata myyjä.
Kaupassahan on monenlaista työtä.Ruokakaupassa oli ihan ok olla töissä,vaatekauppa oli painajainen.
Kauppojen henkilökuntaa näkee välillä kohdeltavan kyllä tosi törkeästi.On raivostuttavaa,että ihmisten ammatteja ei enää arvosteta vaan ollaan kuin mitkäkin.Ei niin ollut ennen (ihana 80-luku).
Itse arvostan kyllä kaupan työntekijöitä,tärkeä työ kaikille.Sama kuin siivoojilla,ihan aliarvostettua ja niin älyttömän tärkeää.
Mä olen eräässä ruokakauppaketjussa töissä. Parikymppisenä lukiolaisena hain ja piti olla vaan koulun ohessa-työpaikka. Samalla tiellä olen edelleen 3-kymppisenä. Työ on fyysisesti -ja psyykkisesti erittäin raskasta. Psyykkisen puolen rasittavuudesta vastuussa on puoliksi työnantaja ja asiakkaat. Pitäisi olla psykologin, sosiaalityöntekijän, vartijan ja poliisin koulutus myös. Meidän myymälässä kokoaikaisia on n.25%, minä mukaan lukien. Henkilöstön vaihtuvuus on erittäin suuri. Myös eri esimiestasolla. Itse olen ruohonjuuritason esimies, mutta käytännön työ on sitä samaa, mitä muutkin tekee.
Eipä yllättäneet kommentit taaskaan! Oman lähikauppani myyjät (sekä muu henkilökunta) ovat todella osaavia, auttavaisia ja positiivisia. Joitakuita tervehdin kaupan ulkopuolellakin, jos/kun tunnistan. En todellakaan arvota heitä mitenkään "alisteisesti" - miksi ihmeessä niin tekisin?!
Vaikka itsellä olisi kuinka p**ka päivä, niin pidän aina huolen siitä että olen ystävällinen ja kohtelias kaikille palveluammateissa työskenteleville.
Hatunnosto teille, kun jaksatte näitä tähänkin keskusteluun eksyneitä (AP mukaanlukien) säälittäviä pseudointellektuelleja, joilla on tosiasiassa säälittävän huono itsetunto ja näyttävät olevan hyvinkin onnettomia ja kurjia ihmispökäleitä.
Moikataan taas kun tavataan, S-Marketin myyjä :)
Olin Tokmannilla kerra töissä. Oli ihan kamalaa, ei sopinut minun persoonalle. Monet vakkarit ihan yli 30-60v Ja nuoria töissä myös. Karseaa työtä jos saan sanoa, hirveä kiire, jatkuvasti muistettavaa, pitää purkaa kuormaa ennätystahdissa, pitää asiakkaat tyytyväisinä. Ei todellakaan ole mitään helppoa työtä jos et ole nopsa ja tekevä ihminen. Kunnioitan myyjiä paljon enemmän nyt kun olin noissa hommissa, mutta ikinä en enään tuohon työhön menisi. Ja on hyvä että jotkut kokevat myyjän hommat omikseen, ei siitä muuten mitään tulisi.
Ihmiset jotka katsovat alaspäin myyjän, siivoojan, putkimiehen hommia ovat varmasti niitä joidenka seuraan en missään tapauksessa halua. Jotain paremmuudentunnon hakemista taitaa olla näillä tietämättömillä egoistisilla henkilöillä kun pitää muita katsoa alaspäin.
Mä oon ollu toimistohommissa huolitsijana. Aika yksitoikkoista perseellään jumittamista. Nykyisin teen liikkuvampaa työtä. Kauppakin olis ihan ok paikka eikä palkkakaan huonompi.
En koskaan vaihtaisi työtäni. Brutto 2300€ töitä arkisin 6-14
Aikaa jää lapsille, työpaikka vieressä, ihanat työkaverit, talviloman saa viettää työnantajan mökillä levillä ilmaiseksi. Kesällä varsinkin on mukavaa kun pääsee aikasin töistä. Työasiat ei seuraa kotiin.
Mistä nuo vastaukset oikein tulevat? Eihän tämä homma ole yhtään sen hohdokkaampaa tai vähemmän hohdokkaampaa kuin mikä muu tahansa duunariammatti. Itse olen ko. alalla kahdeksatta vuotta ja viihdyn hyvin, osaan työni ja olen myös juuri sellaisessa paikassa töissä, jossa haluan olla, eli pienemmässä kaupassa, jossa saa tehdä monipuolisemmin töitä, ison kaupan pelkkä kassatyö ei ole minua varten.
Pitää toki paikkansa, että ei näillä tuloilla rikastumaan pääse, mutta kyllä n. 30000€ jo elää. Mutta toisaalta, keskipalkkoja katselemalla näyttää vähän siltä, että ei täällä kovin moni muukaan perusduunari juurikaan rahoillaan pääse leijumaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Lol. Kuka on kaupassa duunissa muka? Meikä ei lähde alle 4000€ mihinkään porvareita rikastuttamaan. Sossun masseilla mennään siihen asti.
Insinööri vai maisteriko siellä huutelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Kuka on kaupassa duunissa muka? Meikä ei lähde alle 4000€ mihinkään porvareita rikastuttamaan. Sossun masseilla mennään siihen asti.
Insinööri vai maisteriko siellä huutelee?
Varmaan sellainen ihminen on kaupassa töissä, joka haluaa elättää itse itsensä. Sossurotalla tuskin on kauhean realistisia mahdollisuuksia päästä sieltä omasta kuopastaan mihinkään 4000€ palkoille.
Mitä kukakin tarvitsee elämäänsä. Ehkä sun elämä ei mahdollistu ”niillä palkoilla”, mutta jonkun toisen elämä soljuu ihan mukavasti.